• Ad
  • הסרת הסנקציות הכלכליות מעל איראן סללה את הדרך של יצרניות הרכב המערביות חזרה למדינת המפרץ, אך כעת מסתבר שהאיראנים לא מתלהבים לקבל את כולן ואף אסרו על שיווק רכבי שברולט במדינה. המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית הסביר את המהלך: "אפילו האמריקאים אינם מעוניינים לקנות מכוניות כאלו, למה אנחנו צריכים לייבא מכוניות ממפעל אמריקאי פושט רגל?"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    עליי חמינאי/ צילום: ויקיפדיה
    עלי חמינאי/ צילום: ויקיפדיה

    לפני קצת פחות מחצי שנה, כחלק מהסכם הגרעין של המערב עם איראן, הוסרו הסנקציות הכלכליות שהוטלו על הרפובליקה האסלאמית לפני כעשור בעקבות הסירוב העקבי של משטר האייתולות לסגת מתוכנית העשרת האורניום.

    על אף שעדיין ממש לא ברור אם מנהגי איראן באמת נטשו את רעיון הפצצה או שמדובר באחיזת עיניים בלבד כדי להרוויח זמן, לא מעט תעשיינים מערביים החליטו לא לבזבז רגע מיותר ולנצל את המציאות החדשה כדי לחזור באופן מיידי לפעילות במדינת המפרץ על 75 מיליון תושביה.

    בלטו במיוחד חלק לא מבוטל מיצרני הרכב האירופאים שממש יצאו מגדרם עוד בטרם יבשה הדיו על דפי ההסכם כדי לשוב לפעילות במדינה, עם הבטחות להשקעות ולשיתופי פעולה ענקיים עם יצרני רכב מקומיים בשוק הצורך מעל ל-1.5 מיליון כלי רכב חדשים בשנה.

    עוד ב-TheCar:
    לא מבזבזים את הזמן: יצרני הרכב האירופאים חוזרים לאיראן
    לעזאזל עם הפצצה הגרעינית, תנו למכור מכוניות!
    מדריך למצביע: איזו מפלגה מתייחסת לתחבורה?

    לאט לאט גם יצרניות שישבו על הגדר ולא מיהרו לשעוט ולהקים סוכנות בטהרן החלו לבחון אופציות בשוק של ענקית הנפט.

    כעת מסתבר, באופן מפתיע, שהאיראנים מצידם לא מברכים כל יצרן רכב שמעוניין לשווק את תוצרתו במדינה והשבוע החליטו באיראן לאסור את שיווק רכבי המותג האמריקאי שברולט במדינה.
    "אפילו האמריקאים אינם מעוניינים לקנות מכוניות כאלה בגלל המשקל וצריכת דלק הגבוהה שלהן. למה אנחנו צריכים לייבא מכוניות ממפעל אמריקאי פושט רגל?", התבטא בנושא באופן מאוד לא דיפלומטי עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן.

    סוכנות רויטרס מדווחת כי ממשלת איראן החליטה להסיר את שברולט מרשימת היצרנים שקיבלו רישיון יבוא למדינה וכי הרשויות עצרו משלוח בשווי 7 מיליון דולר של רכבי המותג שהיה בדרכו לרפובליקה האסלאמית, למרות שמדובר ברכבים הנושאים את סמל יצרן הרכב האמריקאי אך יוצרו בדרום קוריאה.

    צעירים איראנים כלל לא מכירים את מותג שברולט שתוצריו לא שווקו במדינה מאז המהפכה, אך עד לשנת 1979 שברולט ושאר האמריקאיות הקלאסיות על מנועי הוי 8 שלהן נחשבו לפופולרית במדינה שנהנתה באותה תקופה מעתודות נפט בלתי נגמרות.
    מאז המהפכה הנוף המוטורי במדינה השתנה ומותגים אירופאים, יפנים וקוריאנים, ומאז הטלת הסנקציות גם סיניים, מילאו את החלל שהותירו האמריקאים. חלק לא מבוטל מהמכוניות הנמכרות באיראן מיוצרות במדינה תחת הסכמי שיתוף פעולה עם יצרנים מקומיים כמו Khodro ו-SAIPA.

    בכל מקרה, ההחלטה למנוע משברולט לשווק את תוצרתה במדינה היא ללא ספק עוד סטירת לחי מצלצלת למשטר אובמה שהאיץ לחתימת ההסכם עם משטר האייתולות ודחף להסרת הסנקציות הכלכליות מעל איראן.
    בקונצרן ג'נרל מוטורס, בעל הבית של מותג שברולט, החליטו לשמור על איפוק, לא להתייחס להשמצות מצידו של מנהיג איראן ולא לפרסם תגובה רשמית על האיסור.

    566767888

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איראן החליטה לאסור שיווק רכבי שברולט במדינה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.