תפריט

UVeye תספק לטויוטה טכנולוגיית סריקה למכוניות משומשות

הטכנולוגיה של UVeye, שסורקת כלי רכב כדי לגלות בהם פגמים, תספק לחברת בת של טויוטה מידע אודות מצבן של מכוניות חדשות ומשומשות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

חברת UVeye הישראלית דיווחה אמש על החתימה של הסכם משמעותי ראשון למכירת טכנולוגיית הסריקה שלה לחברת Toyota Tsusho – חברת בת של טויוטה אשר נסחרת בבורסה של טוקיו.

 

 

חברת Toyota Tsusho Corporation, שממוקמת ב"עיר הבירה של טויוטה" – העיר נגויה שביפן, מעסיקה יותר מ-53,000 עובדים ומחזור המכירות שלה עולה על 78 מיליארד דולר בשנה. החברה עוסקת במספר תחומים פריפריאליים לייצור רכב ובהם מסחר במתכות, גריטה ומיחזור, מסחר בחלקי רכב, מסחר בציוד מכאני הנדסי וציוד כבד באופן כללי ופעילויות אחרות.
אחת החטיבות המעניינות של הקבוצה עוסקת בקליטת מכוניות משומשות מן השוק היפני, בעיקר מתוצרת טויוטה, והייצוא שלהן לחו"ל – בעיקר למדינות דרום מזרח אסיה ולתת היבשת ההודית. חטיבה זאת מייצאת מכוניות נוסעים, כלי רכב מסחריים, משאיות, אוטובוסים, מכונות לטיפול בחומרים, אופנועים וחלקי חילוף שמיוצרים בעיקר על ידי קבוצת טויוטה אל 146 מדינות ברחבי העולם. בנוסף, לחברה יש גם מערך למכירת כלי רכב משומשים במכירות פומביות, שמולו נחתם ההסכם.

UVeye הישראלית, אשר פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת בין השאר בדיקה חיצונית ממוחשבת ואוטומטית של כלי רכב תוך התבססות על סריקה חכמה ובינה מלאכותית – תאפשר לחברת הבת של טויוטה לסרוק כלי רכב שעוברים בעשרות מתקני המכירות שלה ברחבי יפן ולזהות בהם בתוך שניות בודדות כל חריגה או שינוי ביחס למצב המקורי של הרכב.
המערכות של UVeye מסוגלות לזהות פגמים קלים ביותר כמו שריטות חיצוניות על המרכב או פגיעות בצדי הרכב והגג, פגמים מכאניים פוטנציאליים במערכות ההנעה – למשל דליפות שמן או חלודה, ואפילו לנתח מה מצבם המדויק של צמיגי הרכב. אנשי Toyota Tsusho ישתמשו בטכנולוגיה של Uveye כדי לסרוק באמצעותה כ-7 מיליון (!) כלי רכב בשנה, חלקם כלי רכב חדשים ורובם משומשים – הן כאלה שנמכרים בתוך יפן וגם כאלה שמיוצאים ממנה.

Toyota Tsusho דיווחה על ההתקשרות עם UVeye כבר בנובמבר האחרון ואף הציגה בגאווה את הטכנולוגיה הזאת (כ"ציוד לבדיקה אוטומטית של המרכב התחתון של כלי רכב") יחד עם הטכנולוגיה של מובילאיי ביריד שנערך בעיר נגויה. באותו מעמד תיארו היפנים את הטכנולוגיה ואמרו שהיא "מאפשרת הדמיה מתקדמת וניתוח עם צילום תלת ממדי מהיר, פונקציות חישה אוטומטית וטכנולוגיית בינה מלאכותית אשר יכולות להפוך את בדיקות הרכב שקופות יותר ולצמצם את כוח האדם שנדרש (לצורך כך). לנוכח החששות לגבי אי-יעילותם, בעתיד, של מפקחים ושל המכניקה, צפוי שהטכנולוגיה הזאת תשמש לבדיקות רכב, תחזוקת כלי רכב, הערכות לכלי רכב משומשים ועוד".

 

 

עבור UVeye מדובר בהסכם משמעותי ביותר מבחינות שונות, והראשונה בהן היא שזה הסכם ראשון עם יצרנית רכב יפנית, ולא סתם יצרנית אלא הגדולה ביותר ביפן והשנייה בגודל בעולם. אמיר חבר, מנכ"ל Uveye, צוטט בהודעה לעיתונות כשאמר: "ההסכם עם חברת הבת של טויוטה העולמית הוא קריאת אמון נוספת בטכנולוגיה המתקדמת של Uveye. במסגרת ההסכם אנחנו נפרוס בשלב ראשון את הטכנולוגיה שלנו בכל אתרי המכירות של Toyota Auto Auctions לצורך בידוק אוטומטי של מכוניות משומשות. זהו צעד נוסף בבניית פלטפורמה אחודה לבידוק אוטומטי של כלי רכב אשר מבוססת על בינה מלאכותית. בנוסף להכרזה של סקודה, שפורסמה לאחרונה, אנחנו צופים בקרוב הכרזות של יצרניות רכב נוספות נוספות לשימוש בפלטפורמה".

המערכת של UVeye מאפשרת לגלות בתוך שניות ספורות פגמים במרכב או תקלות מכאניות בכלי רכב, ועל כך אומר חבר ש"יתרון משמעותי של טכנולוגיית UVeye הוא חיסכון עצום בזמן ובכסף בזכות החיסכון הרב במשך זמן הבדיקה של הרכב והכנתו למכירה, כמו גם באמצעות הקישור האינטרנטי המיידי אל אתרי מכירה מקוונים. עלות הבדיקה מוערכת בין כ-100 ל-400 דולר לרכב בודד ובסופה מתקבל דו״ח דיגיטלי מלאֿ בתוך כדי חיסכון משמעותי בעלויות".