חדשות רכב ותחבורה

MG ZS מול אופל קרוסלנד X במבחן השוואתי: על פוזה ומחיר

האם הקרוסאובר הזול ביותר בישראל הוא גם המשתלם ביותר, או שכדאי לשלם 14 אלף ש"ח יותר כדי לקבל מיני-קרוסאובר עם סמל מוכר?

0

שורה תחתונה תחילה: שני קרוסאוברים חדשים מייצגים את אמנות האשליה של "הפוזה שווה כסף". אחד משניהם גם מגשים את ההצהרה הזאת.

 

 

מי אתם MG ZS ואופל קרוסלנד X?

כולם רוצים לקנות ולנהוג בקרוסאוברים. זאת כבר לא "אופנה" או "מגמה" אלא פשוט עובדת חיים, לא רק בישראל אלא ברחבי העולם כולו. כפי שמוכיח אופל 'קרוסלנד X' שנבחן כאן, "קרוסאוברים" היא הגדרה רחבה יותר מאשר "ג'יפונים": אף אחד לא אמר שכלי רכב מוגבה ומנופח חייב להיות מעוצב כמו ג'יפ או ג'יפון. מה שבאמת חשוב לרוב הלקוחות כיום זה שהעיצוב יהיה מרהיב ומושך עין, שתנוחת הישיבה תהיה גבוהה ושולטת, ושהכלי ייבדל מאלף כלים אחרים שנוסעים סביבו.

ZS, הקרוסאובר החדש של MG, דומה לא לסתם ג'יפון אלא לקרוסאובר מוכר ואהוד, וקשה שלא להבין את מי שיטעה לרגע ויחשוב שהוא יוצר על-ידי מאזדה. תרגיל נוסף ש-ZS שולף משרוולו הוא "פוזת הגודל": זהו כלי ארוך יחסית (431.4 ס"מ, כמעט כמו קיה נירו), רחב למדי (180.9 ס"מ, רחב אפילו מ'נירו'), וגבוה (163 ס"מ), וכך הוא מיישם את אחד הטריקים העתיקים ביותר בספר, טריק שעליו דאצ'יה בנתה קריירה שלמה: ליצור כלי גדול על בסיס קטן.

כאשר מפשפשים מתחת למרכב מסתבר ש-ZS מבוסס על פלטפורמה של מכונית בגודל סופר-מיני, עם בסיס גלגלים באורך 258.5 ס"מ, שזה ממש בסדר לקטגוריית הגודל הרלבנטית לו – קטגוריית ה'מיני-קרוסאוברים', אבל קצר משמעותית מבסיס הגלגלים של קרוסאוברים בגודל קומפקטי כמו קיה ספורטאג' או מאזדה CX-5.

גם אופל קרוסלנד שייך לאותה קטגוריה והוא עושה תרגיל דומה, אם כי בדרך הרבה יותר מקובלת. כמו ממציא הקטגוריה, ניסאן 'גוק', וכמו רנו קפצ'ור, הונדה HR-V או מאזדה CX-3, 'קרוסלנד' מבוסס פלטפורמת סופר-מיני, במקרה הזה על הפלטפורמה הקטנה של פיג'ו-סיטרואן.

אבל בעוד שקרוסלנד עולה בין 120 ל-137 אלף ש"ח, ומבחינה זאת ממוקם במרכז קטגוריית המיני-קרוסאוברים, ZS מפתה אותנו עם מחיר אטרקטיבי ביותר: רק 100 אלף ש"ח לגרסה הבסיסית, ו-106 אלף ש"ח לגרסה המאובזרת, ומבחינת הממדים החיצוניים שלו, כאמור, אף נראה כאילו הוא שייך לקטגוריית גודל גדולה עוד יותר. שאלת ה-14-37 אלף ש"ח, לכן, היא אם ההפרש הכספי הלא מבוטל בין הקרוסאובר הכי פחות יקר בישראל לבין כל מתחריו, לרבות קרוסלנד, עושה את ZS לקניה משתלמת יותר, או לא.

 

MG, למי שלא מכיר, הוא בעצם "מותג מדבקה" של חברת SAIC, שהיא יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין. ל-MG הייתה אמנם היסטוריה די מפוארת החל מראשית עידן הייצור הסדרתי ועד שנקבר, כמו מותגים מפוארים נוספים, בבית הקברות הממשלתי של תעשיית הרכב הבריטית. תחת הבעלות קצרת הימים של ב.מ.וו. על קבוצת רובר נעשו ניסיונות להפיח בו חיים חדשים, ואילו בעידן הנוכחי, תחת בעלות SAIC, ייתכן שייעשו ניסיונות נוספים להשיב עטרה ליושנה.
עם זאת, בשלב הזה מדובר עדיין בסדרת דגמים סינים (שמקצתם מיוצרים בבריטניה) שכל קשר בינם לבין מותג העבר לא קיים. ZS נחשף לראשונה בשנת 2016 וייצורו בפועל החל בסוף 2017, וישראל היא אחת המדינות הראשונות מחוץ לסין שבה הוא משווק.

גם לאופל קרוסלנד X יש סיפור מעניין, היות שהדגם הזה (ואחיו הגדול יותר, גרנדלנד) פותח במסגרת שיתוף פעולה בין אופל, כאשר זו נמצאה תחת הבעלות של ג'נרל מוטורס האמריקנית, לבין פיג'ו-סיטרואן, ולכן הוא מבוסס על פלטפורמה צרפתית. קרוסלנד הושק בעולם בתחילת 2017 ובהמשך אותה שנה מכרה ג'נרל מוטורס את חברת אופל לפיג'ו-סיטרואן. סיטרואן, אגב, בנתה במקביל אח תאום לקרוסלנד, שהוטבל תחת השם C3 איירקרוס.

אורך בסיס הגלגלים של קרוסלנד הוא 260.4 ס"מ, ארוך בכ-2 ס"מ מזה של ZS, אבל שאר הממדים שלו צנועים יותר: ZS ארוך מקרוסלנד ב-10.2 ס"מ – שזה הרבה מאד, רחב ממנו ב-4.4 ס"מ משמעותיים, וגבוה ממנו ב-2.5 ס"מ, שזה לא המון אבל מסייע לפרופורציות ה"ג'יפוניות" של ZS.

עיצוב, מיצוב

כאמור, ZS מבוסס על פלטפורמה של מכונית סופר-מיני עם בסיס גלגלים צנוע והממדים האחרים שלו נדיבים כמעט כמו של קרוסאוברים קומפקטים, אבל היחס בין הממדים האלה לבין אורך בסיס הגלגלים יוצר "סרחי עודף" אשר מודגשים מאד בגלל גלגלים בקוטר צנוע מידי של 17 אינטש.

 

 

עם זאת, ZS מעוצב באופן מפתיע לטובה ונראה כמו קרוסאובר חדיש ומודרני, עם קריצות עיצוביות ברורות מאד אל מחלקות העיצוב של מאזדה (בעיקר בחרטום), וניכר שההשראה נחתה על המעצבים גם מכיוון ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. התוצאה הכללית היא כלי רכב מגודל למראה שנראה כאילו נעל נעליים של מישהו אחר.

קרוסלנד מעוצב בעיצוב פחות ג'יפוני ויותר קופסתי וריבועי, ובכל מקרה זהו כלי מגודל למראה אשר דורש מן הסובבים אותו התייחסות (בין אם חיובית או שלילית), ולא נבלע בתוך התנועה בלי להותיר חותם.
בשונה ממאזדה, טויוטה, יונדאי או קיה, לאופל יש אמנם מסורת ארוכת ימים בישראל, אשר מגיעה ממש עד לקום המדינה, אבל בשני העשורים האחרונים המותג הזה לא נמצא בראש רשימת הקניות של לקוחות מפני שהוא נכח-נעדר מן השוק שלנו.

 

מצבה של MG, בהקשר הזה, קשה הרבה יותר: 99% מן העוברים והשבים לא מכירים את המותג, או את הרקע האקטואלי שלו, ולכן הוא בעצם מותג בלי מיתוג. הבעיה היא שכאשר משקיעים סכום שש ספרתי ברכב לא ממהרים לבחור בכזה שלא ברור מי ההורים שלו, מה תהיה רמת האמינות שלו ומה יהיה ערך המכירה שלו אי שם במורד הדרך.

כאמור, ZS מוצע בשתי רמות אבזור בלבד, כשהבסיסית נועדה להדגיש את המחיר הנמוך, אבל סביר להניח שרוב הלקוחות יבחרו במאובזרת יותר. קרוסלנד, לעומת זאת, מוצע במחיר בסיסי של 120 אלף ש"ח אבל מכאן הלאה מוצעות מספר רמות אבזור, ובסך הכל הוא ממוצב – גם מבחינת מחיר וגם מבחינת פתיחות לקבל את המותג – במרכז קטגוריית המיני-קרוסאוברים.

עיצוב פנים, שימושיות

ZS, על אף מחירו הנמוך, לא משדר לבאים בדלתותיו תחושת חיסכון, ספרטניות, עוני או דלות – אלא ממש להיפך. סביבת הנהג מאופיינת בעיצוב פשוט, נעים לעין ולא מתחכם, והפלסטיקה שממנה בנוי הקוקפיט אולי לא מאד מרשימה אבל ודאי שאינה מעליבה. חלקו העליון של הדאש בורד מדופן בציפוי איכותי דמוי עור, החלק המרכזי פחות משכנע אבל מורכב כהלכה, ופה ושם משולבים גם חלקי "פלסטיק רך" שיוצרים אווירה נעימה ואף יוקרתית.

 

הגרסה המאובזרת מוצעת עם מושבים תומכים בריפוד דמוי עור, אבל מכיוון שהנהג מחליק על הדיפון הזה עדיף, לדעתי, לוותר על גג השמש הגדול, על בקרת השיוט ועל מצלמת החניה ולבחור דווקא בגרסת האבזור הבסיסית.
לא הכל מושלם. ניכר, למשל, מאמץ יתר לשלב חומרים וטקסטורות שלא בהכרח משתלבים יחד, וגם איכות ההרכבה בחלק מהמקומות לא מדהימה. סביבת הנהג פשוטה במובן הנוח והלא מתחכם, מסך המגע הגדול, בגודל 8 אינטש, ממוקם היטב ופועל באופן נעים ואינטואיטיבי, אבל תנוחת הנהיגה נפגמת בין השאר מפני שגלגל ההגה לא מתכוונן למרחק.

 

המרחב הפנימי בתא הנוסעים טוב מאד, ולא נופל בהרבה מזה שמציעים קרוסאוברים קומפקטיים, ואחת התוצאות היא ששני מבוגרים יישבו מאחור בנוחות (למרות מושב נמוך מידי) ואף ייהנו ממרחב רגליים וראש מצוינים. אפשר להושיב ביניהם גם ילד או נער בלי לפגום בתחושת הרווחה, וזה הרבה יותר מכפי שאפשר לומר על רוב הקרוסאוברים המיני-קומפקטיים או אף הקומפקטים.

הבעיה של ZS במבחן הספציפי הזה היא שהוא נתקל באחד המתחרים הקשוחים ביותר בקטגוריה, כזה שבולט דווקא באותם סעיפים (למעט המחיר) שבהם הוא עצמו חזק. כאשר מתיישבים בקרוסלנד מתקבלת תחושת ישיבה בכלי עוד יותר איכותי ומכבד, וזאת למרות שאנחנו נמצאים בקרוסאובר הקטן, והפחות יקר, של אופל. לתחושה היוקרתית אחראים ראשית לכל העיצוב ה"משפחתי" של המותג הגרמני, וגם סוג וטיב החומרים שבהם נעשה שימוש – פלסטיקה איכותית שבנויה כהלכה ותחושה כללית של איכות חומרים טובה מאד.

 

ZS נותן קרב טוב וכפי שנאמר הוא ממש מפתיע לטובה מבחינת יחס האיכות-למחיר, אבל כאשר מציבים את שני הכלים זה מול זה הוא דווקא מבליט את יתרונותיו של 'קרוסלנד', עם מושבים, לוח מחוונים, מתגים, מנופים, גלגל הגה ותחושה כללית של כלי "גרמני" איכותי מאד, למרות שזהו בעצם שילוב צרפתי-ספרדי…

מרחב הפנים מלפנים טוב מאד, עם שפע מקום לראש, לכתפיים ולברכיים, תנוחת הנהיגה מצוינת עם שפע אפשרויות כיוון להגה ולמושב הנהג, והמושב עצמו קשיח במידה ותומך היטב, ומציב את הנהג בתנוחת ישיבה גבוהה ושולטת. המבנה ה"מיניוואני" שלו מתבטא בכך שגם בתנוחה זאת כמעט ולא רואים את מכסה המנוע, שכן השמשה הקדמית מונחת הרחק לפנים.
הארגונומיה טובה מאד, הכפתורים והמתגים ממוקמים היטב, שדה הראיה טוב לכל הכיוונים, והתלונות העיקריות הן אודות מדרך כף רגל שמאל, הגבוה והצפוף מידי ומערכת המולטימדיה שלא אוזרחה לישראל ולא מציעה אפשרויות לניווט באמצעות 'וויז'. חבל שאין תאי חפצים נסגרים סביב הנהג, אם כי בין המושבים יש קופסה אחת גדולה ויעילה יחסית.

 

שתי המכוניות מציעות מרחב פנימי לא רע בכלל עבור היושבים מאחור, ודאי ביחס לקטגוריה, עם יתרון ל-ZS. בשתיהן מתקבל מרחב ראש טוב ומרחב כתפיים ראוי בהחלט, בשתיהן חסר מאד פתח אחורי למיזוג האוויר, והמושב של ZS עדיף מעט מכיוון שהוא קצת יותר ארוך וגבוה. שתי המכוניות לא מציעות מרחב נדיב מספיק עבור שלושה מבוגרים מאחור, אם כי המצב מבחינה זאת לא טוב יותר אצל מתחרות אחרות באותה קטגוריה.

בגרסאות האבזור היקרות של קרוסלנד אפשר להזיח את המושב האחורי קדימה ואחורה וכך לחלק באופן גמיש את החלל בין נוסעים למטען בתא המטען. במצב הטבעי, עם מושב מוסט לאחור, ל-ZS יש תא מטען גדול יותר אבל זה של קרוסלנד מעוצב בדרך יעילה, עם שפת הטענה נמוכה יותר ועם תא נסתר מתחת למשטח שאותו אפשר להציב בשני גבהים שונים.

התנהגות כביש, נוחות

צריך להפריד, הפעם, באופן יותר ברור בין התנהגות הכביש לבין איכות הנסיעה אבל לפתוח ולומר ש-ZS מפתיע לטובה בשני התחומים, לא באופן אבסולוטי אמנם אבל ודאי ביחס למחיר.
החלק הבעייתי יותר, לשני הכלים, הוא התנהגות הכביש, בראש ובראשונה מכיוון שזאת של ZS לא אחידה. המתלים שלו מכוילים לרמת קשיחות גבוהה יחסית ולכן לא סופגים טוב מספיק את כל מפגעי האספלט ולא מבודדים אותם טוב במהירויות ניעה נמוכות או על-פני אספלט מחורץ מידי. המצב משתפר ככל שעולה המהירות אבל אף פעם לא מציג רמת גיהוץ איכותית מספיק, וגם ריסון תנודות הגוף והעברות המשקל לא מספק. לעומת זאת, זויות הגלגול נשלטות היטב וזה יוצר רושם של כלי מדויק שנטוע היטב על מתליו, מה גם שהצמיגים הפשוטים שלו מספקים רמת אחיזה מפתיעה לטובה.

 

מהנדסי MG חשבו כנראה שזה ייראה מאד מתוחכם להציע שלושה מצבים שונים למידת ההגברה של ההיגוי אבל לא רק שהם בנו ממשק לא נוח לצורך זה – גם כאשר מתפעלים אותם מתגלה שההבדלים בין המצבים לא משמעותיים ובכל מקרה ההיגוי נותר מנותק ומלאכותי, לכן חבל על המאמץ: ההגה משדר תחושה קלה מידי בתחילת ההפניה ולאחר מכן מוקשח יותר מידי ומשדר תחושב מוזרה.

למזלו של ZS, גם מהנדסי אופל קצת פישלו עם כיול המתלים והקריבו יותר מידי את הדיוק שלהם לטובת הנוחות. מהלך המתלים ארוך יחסית ורך, ומידת שיכוך ההחזרה לא מספקת. התוצאה היא שקרוסלנד מקפצץ לפעמים יתר על המידה על כביש משובש ויוצר תחושה כאילו שהמתלים שלו קצת מתבלבלים.

 

 

גם כאן ההיגוי קל מידי ולא מספיק מתקשר ובכל זאת, בסך הכל קרוסלנד נמצא בליגה גבוהה יותר מזו של ZS בכל הקשור להתנהגות הכביש ולתחושת הביטחון והמשוב לנהג. זאת אמנם לא "מכונית לנהג", כמעט אף קרוסאובר איננו כזה, אבל רמת האחיזה שהוא מספק גבוהה מאד, השליטה בגלגול הגוף טובה יותר וההיגוי מדויק ומאד נכון לפנות.
גם מבחינת רמת הנוחות נמצא קרוסלנד בליגה גבוהה יותר מאשר ZS מכיוון שבשונה ממנו המתלים שלו מכוילים למהלך ארוך ויש להם כושר ספיגה טוב בהרבה על אספלט משובש.
גם שיכוך הרעשים טוב יותר, בעיקר רעשי מנוע ורוח, וכך מתקבלת באופל תחושת איכות כללית גבוהה למדי – לא רק יחסית ל-ZS אלא ביחס לקטגוריה כולה.

מנוע, ביצועים

שתי המכוניות מונעות באמצעות תצורת המנוע שהפכה למקובלת ביותר כתחליף למנועי ה-1.6 ליטר האטמוספריים המסורתיים: מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים. אופל קרוסלנד מונע באמצעות מנוע ה-1.2 ליטר של פיג'ו-סיטרואן, שאותו הצליחו מהנדסיה לרסן היטב מבחינת רמת הרעידות והרעש, וגם כאן הוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית מתוצרת חברת אישין היפנית, עם 6 יחסי העברה.

ל-ZS יש מנוע צנוע יותר, בנפח 1.0 ליטר, אשר פותח בשיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס, וממש כמו המתחרה שניצב מולו כאן גם הוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית-קונבנציונלית יפנית מתוצרת אישין עם 6 יחסי העברה. שני המנועים מייצרים הספק כמעט זהה: 110 כ"ס אצל אופל ו-111 כ"ס אצל MG, אבל למנוע של אופל יש יתרון כח משמעותי עם 20.9 קג"מ של מומנט לעומת 16.3 קג"מ בלבד ב-ZS, ומכיוון שקרוסלנד גם קל יותר בכ-60 קילוגרם מאליו ברור שכל ביצועי התאוצה והמהירות שלו טובים יותר.

 

למרות זאת, היות שהמתלים של ZS קשיחים יותר, וששיכוך הרעשים מעט פחות טוב, וגם בגלל (או בזכות) יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים, "סנסציית המהירות" שהוא יוצר, כלומר התחושה הסובייקטיבית שלא מול השעון, טובה יותר. שני המנועים יוצרים תחושה קצת מנומנמת מידי בלחיצה ראשונית, בעיקר אם היא לא נחושה מספיק, אבל באופן כמעט מפתיע מי שמשדר את התחושה הבוגרת, המעודנת והאיכותית יותר הוא דווקא המנוע הסיני, עם מעט מאד רעידות ושיכוך טוב של רעש מנוע.

בשורה תחתונה המנצח, כמובן, הוא המנוע הגדול והחזק יותר, שמניע את אופל קרוסלנד, אבל זה לא קורה לפני שהמנוע של ZS לוקח בקלות את סעיף העידון והפעולה החלקה.

בטיחות

ההתייחסות של רוב הלקוחות אל סעיף הבטיחות, בכל העולם אגב, קצת משעשעת, אבל מוסברת היטב מבחינה פסיכולוגית. כבני אדם אנחנו מדחיקים כל הזמן את האפשרות שיקרו לנו דברים לא טובים, וכך מתאפשר לנו לחיות את חיינו טוב יותר. התכונה האנושית הזאת גורמת לכך שרוב הלקוחות בעולם רוצים בטיחות אבל לא מוכנים לשלם תמורתה, וזהו אחד התחומים הראשונים שהם מוכנים לוותר עליו תמורת פיתויים אחרים.

ההקדמה הזאת חשובה כדי להזכיר שפער המחיר בין ZS לקרוסלנד מתחיל ב-14 אלף ש"ח משמעותיים – בין הרמה המאובזרת של ZS לבין רמת האבזור הבסיסית של קרוסלנד, ומגיע עד 27 אלף ש"ח כאשר משווים את ZS הבסיסי, והמומלץ לדעתנו, מול הרמה המפוארת ביותר של אופל. אלה פערי מחיר מאד גדולים.

העניין הוא שאפילו ברמת האבזור הבסיסית ביותר קרוסלנד הוא כלי שעבר בהצלחה רבה את מבחני הריסוק של פרויקט Euro-NCAP שבהם קיבל 5 כוכבים (לפי התקן המחמיר של 2017), ושכבר החל ברמה הבסיסית ביותר שלו הוא מוצע עם המכלול של מערכות מקוריות לסיוע לנהג שנקרא Opel eye וכולל התרעה (פאסיבית) לסטייה מנתיב הנסיעה, התרעת התנגשות עם בלימת חרום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, מצלמת חניה וחיישני לחץ אוויר. ZS, לעומתו, קיבל ציון עלוב של שלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק של פרויקט Euro-NCAP, ו-MG לא מציעה בו אף מערכת לסיוע לנהג. התקנה מקומית של מערכת מסוג מובילאיי או שכמותה לא ממש תסייע לנהג או לנוסעיו בעת תאונה.

שורה תחתונה

נשאיר רגע את המחיר לסוף כדי לבחון שוב את "הברזלים", ונזכיר שבכל מקרה מדובר בכלי רכב שמושכים לקוחות בזכות העיצוב ה"קרוסאוברי" שלהם, ובסעיף הזה MG מפתיעה לטובה עם כלי גדול יותר פיזי ואופנתי מאד. 'קרוסלנד' בוודאי בולט ומיוחד אבל האם הוא גם נחשק? זה כבר תלוי בעין של המתבונן.

 

מבחינה שימושית שני הכלים מרווחים מאד ביחס לקטגוריית המיני-קרוסאוברים שבה הם מתמודדים, עם יתרון קל אך לא מבוטל ל-ZS, שמציע מרחב פנימי ותא מטען עדיפים. ZS גם מפתיע לטובה מבחינת תחושת האיכות שלו – הוא לא משדר מסר זול וספרטני, אבל קרוסלנד טוב ממנו בהרבה בסעיף זה.

התנהגות הכביש של שני הכלים לא מדהימה, אבל גם כאן נרשם יתרון מובהק לאופל, וגם בסעיף הנוחות הוא לוקח את ההשוואה בקלות. על אף שהמנוע של ZS נינוח ומעודן יותר קרוסלנד מנצח גם את סעיף הביצועים, ובתחום הבטיחות הפאסיבית והאקטיבית הוא לא רואה את ZS ממטר.

התוצאה הברורה, לכן היא שלמעט בתחום הרושם הויזואלי והשימושיות אופל קרוסלנד הוא המנצח המוחלט בהשוואה זאת, עד שמגיעים לסעיף המחיר. האם כדאי לשלם לפחות 14 אלף ש"ח נוספים תמורתו?

התשובה שלנו פשוטה וברורה, והיא חיובית, וזאת משתי סיבות. ראשית לכל, כאשר MG ויבואניה מדברים על "100 אלף ש"ח מחיר אחיד לכולם ובלי שקל הנחה" צריך להניח שהם מתכוונים למה שהם אומרים, וזאת בשעה שאצל אופל (ואם לא אצלם אז אצל שאר המתחרות) כולל המחיר הרשמי גם "מרווח ויכוח" או לכל הפחות אפשרות לקבל צ'ופרים נוספים כמו טרייד-אין במחיר מועדף וכיוצא באלה.

התוצאה היא שפער המחיר האמיתי אמור להיות צנוע יותר, לפחות בכמה אלפי שקלים, וזה כבר הופך את הויתור על סעיפי הבטיחות, המותג, הסחירות, הנוחות והביצועים לבלתי משתלם. ZS מוצע עם 5 שנות אחריות (או 150 אלף ק"מ) "מפגוש לפגוש", ומאד סביר להניח שבעוד חמש שנים מהיום כולנו נתייחס אחרת למותג הסיני הזה, אבל נכון לנקודת הזמן שבה אנחנו נמצאים, באמצע שנת 2018, הבחירה הברורה שלנו היא באופל קרוסלנד.

 

 

בחנו: גיל מלמד ואופיר דואק

צילומים: אופיר דואק וגיל מלמד