תפריט

EuroNCAP: פיג'ו 208 החדשה פספסה את הכוכב החמישי

הדור החדש של מכונית הסופרמיני של פיג'ו פספס את הכוכב החמישי במבחני הריסוק. ג'יפ צ'רוקי מאבד את הכוכב החמשי וב.מ.וו השלימה דאבל, עם חמישה כוכבים לסדרות 1 ו-3 החדשות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בזמן שאנחנו חגגנו את יום הכיפורים, החג הלא רשמי של הולכי הרגל ורוכבי האופניים, פרסם ארגון EuroNCAP את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון אותו ערך. את הכותרת הגדולה מהסבב בו נבחנו ארבעה דגמים מספקת פיג'ו 208 החדשה, אשר פספסה את הכוכב החמישי והנחשק בגלל הגנה לא מספקת על הולכי רגל.

באופן מפתיע, הציון לו זכתה פיג'ו 208 החדשה בהגנה על הולכי רגל עומד על 51% בלבד, שעיקר הביקורת מופנית אל עבר מערכת בלימת החירום האוטונומית במהירויות עירוניות שלא הגיבה בצורה מהירה ויעילה דיו כאשר נקרה הולך רגל מול המכונית. בוחני EuroNCAP העניקו למערכת רק 3.7 נקודות מתוך 12 אפשריות, מה שמסביר את הציון הכולל הנמוך בהגנה על הולכי רגל למרות הגנה סבירה על הולך הרגל לאחר הפגיעה. עוד עדות לחשיבות ולמשקל ההולך וגובר של מערכות הבטיחות האקטיביות במבחני הריסוק של הארגון.

 


רק לשם תזכורת, הדור היוצא של פיג'ו 208 זכה לדירוג של חמישה כוכבים וציון יחסי גבוה יותר בהגנה על הולכי רגל, אם כי התקן בו נבחנה בשנת 2012 היה הרבה פחות מחמיר מכל ההיבטים, והמשקל שניתן בו למערכות הבטיחות האקטיביות היה נמוך. הפספוס של פיג'ו 208 החדשה צורם לצרפתים עוד יותר שכן ביתר הפרמטרים הנבחנים ציינו בוחני EuroNCAP כי המכונית ראויה לקבל חמישה כוכבי בטיחות, כשהיא מציעה הגנה של 91% על מבוגרים, 85% על ילדים בהתקני ריסון וציון של 71% לתפקוד הכולל של מערכות הבטיחות.

דגם נוסף שנבחן בסבב הנוכחי וזכה לציון נמוך יחסית של 4 כוכבי בטיחות הוא ג'יפ צ"רוקי שעבר מתיחת פנים בשנה שעברה. כאשר הוצג הדור הנוכחי של הצ'רוקי הוא נבחן על ידי הארגון בשנת 2013, על פי תקן שהוא כאמור מחמיר הרבה פחות, והתהדר בחמישה כוכבי בטיחות. הדגם המעודכן מציג ציונים כוללים נמוכים בכל אחד הסעיפים לעומת קודמו: 80% לעומת 92% בהגנה על מבוגרים, 78% לעומת 79% בהגנה על ילדים, 56% לעומת 67% בהגנה על הולכי רגל וציון של 69% לעומת 74% לתפקוד מערכות הבטיחות. לכאורה מדובר בעוד אכזבה עבור ג'יפ אחרי הכוכב הבודד והשערורייתי לו זכה הדור החדש של הרנגלר, אך בהתחשב שמדובר ברכב שהתכנון הבסיסי שלו הוא כבר בן כמעט 8 שנים התוצאה היא סבירה לחלוטין. ועדין, זה לא תירוץ עבור FCA לא להשקיע יותר מאמצים בשיפור הבטיחות במסגרת מתיחת הפנים.

 

 

מי שיצאה כשידה על העליונה בסבב הנוכחי היא ב.מ.וו, כשסדרה 1 וסדרה 3 החדשות נבחנו וקיבלו כל אחת את הדירוג הנחשק של חמישה כוכבי בטיחות. למרות שקיבלה חמישה כוכבים, ב.מ.וו סדרה 1 החדשה לא השיגה ציונים גבוהים במיוחד ומציעה 83% בלבד בהגנה על מבוגרים, כשבאופן מפתיע דווקא בהגנה על ילדים היא מציגה ציון גבוה יותר של 87%. בהגנה על הולכי רגל עומד הציון של  סדרה 1 החדשה על 76% ומערכות הבטיחות זכו לציון כולל של 72% על תפקודן. ב.מ.וו סדרה 3 החדשה מציגה ציונים מרשימים יותר, עם הגנה גבוהה של 97% על מבוגרים, לצד ציון של 87% בהגנה על ילדים בהתקני ריסון ועל הולכי רגל. מערכות הבטיחות של סדרה 3 קיבלו ציון של 76%.