תפריט

DS3 קרוסבק הושק בישראל: שיק צרפתי עירוני

DS, מותג היוקרה הצרפתי, הכפיל היום את היצע הדגמים שלו בישראל עם השקת DS3 קרוסבק אל הנישה הצומחת של קרוסאוברים יוקרתיים קטנים. הקלפים בחפיסה שלו: עיצוב ייחודי, גימור מוקפד והמון אבזור
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

 

עברה מעט יותר שנה מאז הושק אצלנו מותג היוקרה DS בגלגולו החדש, עם DS7 קרוסבק שהוא ספינת הדגל של המותג ושל קבוצת פיג'ו-סיטרואן. היום (ד') העלה המותג הילוך עם השקת DS3 קרוסבק החדש אשר מכפיל את מספר הדגמים באולם התצוגה הבוטיקי של DS בהרצליה, שם הוא ממלא את החלל שהותירה DS3 הוותיקה, אשר פרשה לאחרונה לגמלאות.

עוד ב-TheCar
DS7 קרוסבק במבחן דרכים

 

DS3 קרוסבק הוצג בסתיו החולף בתערוכת פריז כדגם שני לדור המוצרים החדש של DS, ולעניין זה אנחנו שמים כמובן בצד את קו המוצרים הייחודי של DS בשוק הסיני. לטובת מי שלא שם לב או לא ידע, פיג'ו-סיטרואן הפרידה את DS מסיטרואן והפכה אותה לחטיבת יוקרה עוד לפני עסקת הרכישה של אופל מידי ג'נרל מוטורס, ומאז היא מאופיינת בזהות ובערכי מותג ייחודיים במקום להיות מותג מדבקה מפונפן של דגמי סיטרואן.

DS3 קרוסבק מיועד למצוא את מקומו באחת משתי הנישות החמות ביותר כעת בתעשיית הרכב – קרוסאוברים שמבוססים על פלטפורמות סופרמיני, אלא שבאופן כמעט מפתיע זאת נישה שיצרניות הפרימיום עדיין לא הסתערו עליה במלוא כוחן. כך נאלץ DS3 קרוסבק להתמודד עם קומץ קטן של מתחרות ישירות (אם בכלל), שהן מיני קאנטרימן ואאודי Q2 הגדולות ממנו.

כמו עם אחיו הגדול גם עם DS3 קרוסבק שמו אנשי DS דגש על עיצוב שנוטל השראה מעולם האופנה הצרפתי, וזה ניכר באופן ההגשה של תא הנוסעים. מוטיב המעויינים והיהלומים המוכר חוזר על עצמו באזכורים רבים, החל בשבכה הקדמית, דרך חתימת יחידות התאורה ועד למתגים ולפתחי האוורור בתא הנוסעים ולגימורים שונים. לאווירת הפרימיום בתא הנוסעים תורמים גם מסכים דיגיטלים מרשימים בגודלם ורמת גימור גבוהה, ובכל הגרסאות קיים דיפון מעור נאפה או אלקנטרה על לוח המכשירים ובדיפוני הדלתות. אם כל זה זה לא מספיק יש לכלי הזה גם גימיק חביב בדמות ידיות דלתות חיצוניות נשלפות, כמו בריינג' רובר וולאר, ואלה מוסיפות ללא ספק את אפקט ה"איזה מגניב". עיצוב הוא אמנם עניין של טעם, אבל DS3 קרוסבק נראה מאד מעניין לעין ומושך תשומת לב מבחוץ, ואילו ישיבה בתוכו מספקת תחושת פרימיום נדירה במכוניות קטנה שכזאת.

 

 

הדגש הרב על העיצוב עלול להשכיח מאיתנו את העובדה שגם מתחת לעור (תרתי משמע במקרה זה), נמצאת טכנולוגיה מעניינת: זה הדגם הראשון של DS שמבוסס על פלטפורמת סופר-מיני מודולרית חדשה, שעליה הוצגו פיג'ו 208 ואופל קורסה החדשות. כמו כל פלטפורמה חדשה גם כאן הוקשח המרכב, הופחת משקל והופחתו הרעשים והרעידות, אבל מה שחשוב לא פחות בימינו  הוא שהפלטפורמה הזאת מותאמת מראש להנעה חשמלית והיברידית. גרסה חשמלית טהורה של DS3 קרוסבק, עם טווח נסיעה של כ-330 ק"מ בין טעינות, הוצגה כבר עם השקת הדגם, אבל אלינו היא תגיע רק באמצע 2020. בשלב זה מושקת המכונית אצלנו עם מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.2 ליטר שמספק 130 ו-150 כ"ס, ובשני המקרים הוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שמונה יחסי העברה.

 

 

DS3 קרוסבק לא נועד לשאת מחיר מחירון נמוך, שהרי הוא "מכונית פרימיום", לכן הפיצפון הזה עולה 179 אלף ש"ח לגרסת ה-130 כ"ס  ברמת אבזור שמכונה "so chic", ואילו גרסת ה-150 כ"ס, ברמת אבזור שנקראת "grand chic", עולה 205 אלף ש"ח. אם תוסיפו 10,000 ש"ח תקבלו את המנוע החזק בתוך גרסת אבזור שנקראת "La Premiere" ויש בה גימורים מיוחדים מבפנים ומבחוץ. כדי להצדיק מחירים כל כך גבוהים, שמוכרים לנו בדרך כלל במרומי קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, DS3 מוצע עם רשימת אבזור סטנדרטי ארוכה וגבוהה מזו של כל דגמי הפרימיום הקטנים. לבד מדיפוני האלקנטרה/עור מותקנים בכל הגרסאות לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חיישני חניה מקוריים, משטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד, בלם יד חשמלי וחישוקי"18 אינטש. בגרסה החזקה נוספים  תאורת LED מטריקס קדמית אדפטיבית, מושב נהג מתכוונן חשמלית עם עיסוי, חימום למושבים הקדמיים ומערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים.

DS3 קרוסבק מצויד במערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות המאפשרות נהיגה חצי אוטונומית, שילוב של בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לתיקון אקטיבי של סטייה מנתיב, יחד עם זיהוי תנועה בשטחים מתים, זיהוי תמרורים והתרעת עירונות לנהג.