תפריט

DS3 החדשה תעמוד בחזית ההחדרה מחדש של DS לישראל

יבואנית פיג'ו וסיטרואן תמצב מחדש את המותג DS בישראל עם אולמות בהרצליה פיתוח ותל-אביב. חטיבת DS תתמודד מול אאודי, וולוו ומיני. DS3 הושקה רשמית בפריז, צפויה לעלות כ-125,000 ש"ח בישראל
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קבוצת פיג'ו-סיטרואן השיקה הלילה (בין שלישי לרביעי) את DS3 החדשה במוזיאון הלובר בפריז, ואנחנו הוזמנו לסקר את האירוע הזה כאורחי היבואן.

DS3 צפויה לעמוד בחוד החנית של חדירתו מחדש של המותג DS לישראל החל מחודש מרץ הקרוב. זאת איננה מכונית חדשה לגמרי, אלא מתיחת פנים משמעותית של הדגם הראשון שהושק על-ידי DS בעולם בשנת 2009, אולם כעת היא מקבלת את "הפרצוף" החדש שאופייני לשתי סדרות המוצרים האחרות של DS, וכן מנועים חדשים ושידרוג של מערכות האלקטרוניקה.

 

DS3 - 2016 - 002

 

עם המכונית הזאת מבקשת DS – אשר כעת מהווה חטיבה נפרדת בקבוצת פיג'ו-סיטרואן, להתמודד מול מיני האצ'בק ומול אאודי A1, כשהיא מציעה תג מחיר נוח הרבה יותר.

על אף שהמחירים הסופיים טרם נקבעו, יבואני פיג'ו-סיטרואן מקווים להצליח למצב את הגרסה האוטומטית של מנוע ה-3 צילינדרים מוגדש-הטורבו, שמספקת 110 כ"ס – סביב ה-125,000 ש"ח כאשר זאת תוצע למכירה בארץ החל מחודש מרץ הקרוב.

במהלך השנה הקרובה מתכננת חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו-סיטרואן (וגם DS ו-MG) לישראל, להשיק מחדש את המותג DS אשר נולד במקור כחלק מחטיבת סיטרואן אבל עבר בשנה שעברה "מיצוב מחדש" על-ידי היצרנית.

היבואנית הישראלית מתכננת להקים אולם תצוגה חדש בהרצליה פיתוח (טרם נקבע האם זה יהיה אולם חדש לגמרי או חלק מן האולם של פיג'ו בהרצליה פיתוח), ולשפץ את האולם בתל-אביב, ב'בית צרפת'.

DS – כמותג – "השתחרר" לחופשי מחטיבת סיטרואן במסגרת אסטרטגיה חדשה של היצרנית הצרפתית (כעת בשליטת דונגפנג הסינית ומשפחת פיג'ו) לפיה סיטרואן תהפוך להיות מותג עממי שייצר מכוניות משתלמות-כלכלית ואילו DS יהיה מותג פרימיום שיתייחד בעיקר בטכנולוגיה ועידון.

 

DS3 - 2016 - 003

 

אסטרטגיה זאת נוסתה בהצלחה בשוק הסיני – שם מיוצרות ונמכרות כיום שלוש משפחות של מוצרים אשר לא ייוצאו למדינות מערביות – וכעת היא עושה את צעדיה הראשונים כ'מותג עולמי' שאמור לפרוש רשת מכירות ב-200 הערים הגדולות בעולם – וגם בישראל.

DS3 הוא הדגם הראשון ש-DS משיקה לאחר גיבוש האסטרטגיה החדשה וההכרזה עליה, ועל אף שכאמור הוא מבוסס באופן נכבד על הדגם הקודם הוא מתאפיין בעיצוב נועז של החרטום – שכולל בין השאר פנסים קדמיים נאים במיוחד שמשלבים טכנולוגיות LED וקסנון, מערכת מולטימדיה חדישה עם מסך מגע בגודל 7 אינטש, ואפשרויות מתקדמות מאד של קישוריות לכל מכשירי הטלפונים ה'חכמים' החדישים, וכן שמונה מנועי בנזין ודיזל – בהם מספר מנועים חדשים שמשולבים עם תיבת ההילוכים בעלת 6 יחסי ההעברה של חברת אישין היפנית.

 

DS3 - 2016 - 006

 

כאמור, שינויי העיצוב המשמעותיים ביותר בוצעו בחזית, עם "הפרצוף" המשפחתי העדכני של המותג DS, ועם פנסים רבי הבעה שמשלבים בתוכם יחידות תאורה שנראות, כך אנשי DS, כ"אבני חן". הפרצוף המשפחתי כולל כעת "כנפיים" מכרום אשר נמשכות מן השבכה הקדמית השקועה אל פנסי ה-LED .

מאידך, מעצבי DS נותרו נאמנים ל"גג הצף" ול"סנפיר הכריש" בצידי המכונית שהם שניים מן המאפיינים הבולטים ביותר של המכונית המקורית.

 

DS3 - 2016 - 005

 

בקצה העליון של מגוון המנועים תעמוד גרסת ה"פרפורמנס" עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 208 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית עם יחסי העברה קצרים במיוחד ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן.

ארבעה מנועי בנזין נוספים כוללים, כאמור, את המנוע החשוב ביותר לישראל (3 צילינדרים, 1.2 ליטר, 110 כ"ס עם תיבה אוטומטית), מנוע זהה שמספק 85 כ"ס ושני מנועי טורבו-בנזין ארבעה צילינדריים.

בנוסף יוצעו גם שלושה מנועי טורבו-דיזל אשר בעתיד הנראה לעין לא צפויים לעלות לישראל (לכל הפחות כל עוד שלא יושג שינוי ברגולציה הנוכחית אצלנו).
DS3 תצויד כסטנדרט במערכת בלימת חרום עצמאית למהירויות עירוניות (AEB), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, וכאמור גם ביכולות ה'קישוריות' שאותם מגדירים אנשי המותג כ"מתקדמות במיוחד".

המכונית מוצעת בגרסת האצ'בק 3 דלתות וגם בגרסת 'קבריו' – למעשה עם גג ברזנט נפתח שאנשי DS מבטיחים לגביו גדולות ונצורות בתחום בידוד הרעשים, ועם הרבה מאד אפשרויות לפרסונליזציה: לקוח יכול לבחור בין 78 קומבינציות שונות של צבעי גוף וגג, ואם מכפילים את כל אלה בכל אפשרויות הפרסונליזציה האחרות – כולל למשל סוגי חישוקים, ריפודי מושבים וכיוצא באלה – מגיעים – כך אומרים אנשי DS – לשלושה מיליון (!) אפשרויות שונות לביטוי עצמי.

 

DS3 - 2016 - 004

 

בשלב זה עדיין לא בוצעה השקת נהיגה דינמית, אלא רק הצגה כללית של המכונית, ובמהלכה נפגשנו עם ארנו ריבו (Arnault Ribault) – מנהל המכירות והשיווק העולמי של חטיבת DS.

לדברי ריבו, DS תהיה מעתה החטיבה הראשונה בקבוצה לאמץ טכנולוגיות מתקדמות באופן כללי, ובאופן יותר ספציפי תשאף להחזיר לחיים את הבשורה הגדולה ביותר שהביאה סיטרואן לעולם בשנות ה-30 עד ה-60 של המאה הקודמת (ובפרט של DS עצמה, בשנות ה-60) – שהיא חדשנות טכנולוגית ועיצוב אוונגארדי.

בין השאר, DS תציג בתוך פחות משנתיים טכנולוגיית מתלים חדשה אשר לא תהיה מבוססת על מערכות הידרו-פניאומטיות שאיפיינו בעבר את סיטרואן אבל תציע רמת בידוד ונוחות שלא יפחתו ממנה.

ריבו מודה שתהליך המיצוב של DS כמותג פרימיום יארך "כ-15 שנים", אולם הוא מבטיח שגם המכוניות הנוכחיות "יציעו חוויית נהיגה בזכות מנועים שמתאפיינים בכח (מומנט) החל מסל"ד נמוך, ולאו דווקא בהספק".

 

DS3 - 2016 - 007