תפריט

DS מכוונת גבוה: תציג בז'נבה מכונית-על חשמלית

DS תצית השבוע את הדימיון בתערוכת ז'נבה עם מכונית-על מרשימה, בעלת הנעה חשמלית. שינוי התודעה מתחיל כאן.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אך לפני כחודש השיקה סיטרואן בפריז את DS, אשר יהיה מותג עצמאי וחטיבת היוקרה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, וכבר כעת מגיעה הצהרת כוונת דרמטית בדמות מכונית תצוגה דו-מושבית מיוחדת ומרשימה ביותר בשם E-TENSE ("מָתוּחַ" בצרפתית ובאנגלית).

 

סיטרואן E-TENSE -002

 

עד עתה, ועוד לפני ה'בוסט' שקיבל המותג החדש, נאלצה DS להתבסס על היצע דגמים קיים אשר מבוסס על פלטפורמות קודמות או קיימות של הקבוצה, למשל DS3 שנחשפה באירוע ההשקה, והיא רק גרסה משודרגת למכונית המוכרת והנמכרת ביותר של המותג.

אבל אנשי DS עובדים במרץ על דור מוצרים חדש ועד שאלה יראו אור הם משקיעים בשיפור תדמית במטרה לקבע את שם המותג בתודעה כמותג יוקרה נחשק ולגיטימי שיחשב לשם דבר מרכזי בחדשות הרכב של שנת 2016.

הדרך לשם עוברת בינתיים במכוניות תצוגה ראוותניות, ו-E-Tense מוגדרת על-ידם כלא פחות מאשר 'מכונית- על'.

הצרפתים אולי סבורים שמה שנראה פחות טבעי כמו מכונית-על עם סמל של סיטרואן, למשל הקונספט 'GT' שהוצג בשנת 2008, יתקבל בטבעיות רבה יותר עם סמל של DS – אשר חרטה על דגלה את רעיון ה'אוונגארד'.

 

 

עיצובה של E-TENSE מתכתב, בעיקר מלפנים, עם מכוניות תצוגה קודמות של DS, בראשן 'Divine' שהוצגה בתערוכת פריז בשנת 2014, ומדגיש חזית DS אופיינית ופנסים קדמיים שמנוקדים בשורת גופי תאורת LED, והפרופורציות שלה קלאסיות למכונית על: גוף מאד רחב ( 208 ס"מ), גובה נמוך במיוחד (129 ס"מ) ואורך של 472 ס"מ.

פיסולי הגוף מתכנסים אל כונסי אוויר גדולים לפני הגלגלים האחוריים, וזה עשוי להיתפש כקצת משעשע בהתחשב בכך ש-E-TENSE היא בכלל מכונית חשמלית…

 

סיטרואן E-TENSE -001

 

מנוע, חשמלי כאמור, ממוקם בחלקו האחורי-מרכזי של מרכב מונוקוק שבנוי מסיבי פחם, הוא מספק 402 כ"ס ו-52.6 קג"מ של מומנט, ומניע את הגלגלים האחוריים.
סוללות ליתיום-יון ממוקמות בתחתית השלדה כדי להוריד את מרכז הכובד, ותכולת האנרגיה שלהן מספיקה לטווח נסיעה (מוצהר) של 360 ק"מ בנהיגה עירונית, ו-310 ק"מ במתאר נסיעה משולב. הביצועים: 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.

לא סביר כמובן שבקבוצת סיטרואן בכלל, או אפילו ב-DS בפרט – ייצרו בעתיד הנראה לעין מכונית-על, בין אם חשמלית או קונבנציונלית, וזאת מסיבות שונות ובין השאר היות שהמאמצים של הצרפתים והסינים שמחזיקים בנתח מן הבעלות בחברה מוקדשים להפקת דגמים חדשים שיוצבו להתחרות כנגד אאודי, מיני, סמארט והגרסאות היקרות של דגמים אירופאים מעוצבים לבית פיאט, רנו, או כל מי שירים את הכפפה ויפזול אל עבר שוק הפרימיום הרווחי והלוהט.

אבל כל מי שיחשוב על DS בשנים הבאות צריך שהתודעה שלו תכיל עיצוב ייחודי שמחובר לתחושת פרימיום והצלחה ספורטיבית – מה שאומר שלא מן הנמנע שההשקעה השיווקית תופנה דווקא אל ספורט מוטורי בכלל ומירוצי מסלול בפרט. ומה לגבי הנעה אלטרנטיבית? טוב, מזה כנראה אין אפשרות להתחמק בימינו גם על מסלולי המירוצים.

 

סיטרואן E-TENSE -004