תפריט

Baby you can ride my car: מכוניות של פול מקרטני ורינגו סטאר למכירה

2 מכוניות שונות מאוד שהיו בבעלות רינגו סטאר ופול מקרטני בימי שיא ההצלחה של הביטלס צפויות להחליף בקרוב ידיים בכירה פומבית בלונדון
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בשנים האחרונות שוק רכבי האספנות מסביב לעולם לוהט מאי פעם ומעבר לשבירתם שוב ושוב של כל שיאי המחיר שאנשים משלמים על דגמים אייקוניים ממהדורות נדירות, מסתבר שיש גם מי שמוכנים לשלם הרבה מעל לערך השוק האספני של דגם זה או אחר עבור רכבים שמסמכי הרישוי שלהם מעידים על כך שבעבר היו שייכים לאנשים מפורסמים.

בעוד שלעיתים אנו תמהים מה גורם לאנשים לשלם סכומי עתק על רכבים שהיו שייכים לסלבס זניחים למדי, אין ספק שלחברי להקת ה"ביטלס" הייתה השפעה עצומה על התרבות ועל התפתחות המוזיקה בעידן המודרני .

לפני כמה שנים שתי מכוניות פרארי, 330GT  שהייתה מכוניתו הראשונה של ג'ון לנון ו-365GTC שהייתה בבעלותו של ג'ורג הריסון, החליפו ידיים בעבור סכומים נאים מאוד ובקרוב, בראשית דצמבר, מכוניות שהיו בבעלות צמד החיפושיות הנוסף – פול מקרטני ורינגו סטאר, יוצעו למכירה פומבית בבית המכירות Bonhams בלונדון.

המכונית היקרה מבין השתיים היא אסטון מרטין DB5 מודל 1964 שנרכשה כחדשה מהמפעל על ידי פול מקרטני וצפויה, כך על פי ההערכות, להחליף ידיים בעבור סכום שבין  1.25 ל-1.5 מיליון לירות שטרלינג.

עוד ב-TheCar:
פרארי נדירה השווה מיליונים התגלתה במחסן לאחר 40 שנה
הלוואי שהיית כאן: הפרארי שהייתה שייכת לרוג'ר ווטרס נגנבה
מציאות האסם הבלתי נשכחות של השנים האחרונות

מקרטני הזמין את האסטון בגוון "Sierra Blue" לא שגרתי והמכונית הגיעה עם גימור פנים שחור ורשימת אבזור ארוכה מאוד שכללה בין היתר מערכת שמע עם נגן תקליטי 7 אינץ' של פיליפס. מקרטני החזיק באסטון כמה שנים ולאחריהן הרכב עבר מספר ידיים ובין היתר היה גם בבעלותו של שדרן הרדיו, אספן הרכב ומגיש "טופ גיר" הכושל, כריס אוונס.

בשלב מסוים אחד הבעלים החליט להכניס את ה-DB5 של מקרטני לתהליך רסטורציה מלא שנמשך כ-4 שנים. למרות הייחוס, המשפצים משום מה החליטו לא לשמור על נאמנות למקור ובחרו לשנות את צבע הרכב מכחול לכסוף, הצבע הכי מזוהה עם ה-DB5 ככל הנראה בגלל ג'יימס בונד, ואת גווני דיפוני הפנים החליפו משחור לבורדו.

השיפוץ המכני כלל אוברול מנוע מלא והגדלת נפח מ -4.0 ליטר ל -4.2 אשר תרם להעלאת ההספק מ -282 ל-315 כ"ס.

על אף שאין ספק שהיינו שמחים לשים את היד על כל DB5 ובמיוחד אחת עם ייחוס כזה, לטעמנו תהליך השיקום שביטל חלק מהייחוד של הרכב של מקרטני פגע באטרקטיביות שלו ויש גם את הנושא הזניח של המחיר. מבדיקה קצרה שעשינו עם הבנקאי שלנו התברר שגם אם נחליט למכור את הדירה ושאר הנכסים שברשותנו ולעבור להתגורר בארגז קרטון ברחוב, עדיין לא נוכל להרשות לעצמנו את החיפושית המתגלגלת הזו.

זה מה שמביא אותנו לאופציה השפויה יותר – המכונית של מתופף ההרכב רינגו סטאר שעל פי הערכות תחליף ידיים בתמורה לסכום צנוע בהרבה של בין 90 ל-120 אלף לירות שטרלינג. אין מה לומר, "מציאה של ממש".

כפי שאתם יכולים לנחש לא מדובר באסטון מרטין וגם לא בפרארי כמו של חברי הביטלס האחרים אלא במשהו צנוע בהרבה אך עדיין אייקון מוטורי שממש כמו שירים של הביטלס הגיע מבריטניה וכבש את ליבם של המונים בזכות הגאוניות שבפשטות שלו – מיני קופר.

עם זאת הקופר הספציפית הותאמה אישית עבור מתופף הביטלס וכוללת בין היתר צביעה דו גוונית, חישוקים קלים, סאן רוף גדול, מושבי ריקארו ספורט בשילוב זמש ועור, הגה עור קטנטן, דשבורד ודיפוני צד בשילוב פנלי עץ אגוז אמיתי, חלונות חשמליים ותא מטען ומושב אחורי מתקפל שהותאמו במיוחד כדי לאכלס את סט התופים של רינגו.

הסופר קופר נמצאת בבעלות אותה משפחה כבר מאז 1977 ובמהלך השנים היא זכתה להופיע בפרק של "טופ גיר", השתתפה בתערוכות שונות וזכתה בפרס העיצוב במסגרת פסטיבל המהירות של גודווד בשנת 1998.