• Ad
  • בגרמניה אישרו: מותר להשתמש בקורקינטים חשמליים

    הקבינט הגרמני אישר את השימוש בקורקינטים חשמליים, תחת הגבלות שונות. האכיפה לבטח תהיה חמורה יותר מבישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמי שחי בברלין מזה יותר משנה, הרחובות תמיד נדמו לי רגועים מדי. שיעור גדול מקרב המתגוררים בבירה הגרמנית משתמש בתחבורה הציבורית היעילה של העיר, ובימי הקיץ מתמלאים שבילים ייעודיים ברוכבי אופניים שמנצלים את הגיאוגרפיה השטוחה. בנוסף, לא מעט אנשים עושים שימוש בשירותי נסיעות משתפות כמו אובר, או שוכרים כלי רכב לפי שעה.

    כאשר אני חוזר ומבקר בתל אביב נדמה לי שהרחובות פתאום סוגרים עלי: זאת לא רק הצפיפות והצפצופים אלא גם מדרכות גדושות ברוכבי קורקינטים חשמליים – בין אם בבעלות פרטית או כאלה ששייכים לשירותי השכרה. כל זה נמנע ממני בברלין: בעוד שאצלנו "כל מה שלא אסור – מותר", אצלם "כל מה שלא מוגדר – אסור". קורקינטים חשמליים, למשל, לא התאימו לאף חוק תעבורה גרמני ולכן, למעשה, השימוש בהם היה אסור ותושבי הערים לא "שיחקו אותה ראש קטן" והם לא רכבו למרות איסור כזה.

    כל זה עומד להשתנות בקרוב, וייתכן שגם רחובות גרמניה, בעקבות אוב מדינות העולם, צפויים להתמלא בקרוב ברוכבים על קורקינטים חשמליים. הקבינט הגרמני אישר בשבוע שעבר את השימוש בכלים אלה, וזה צפוי לעבור בקרוב גם את אישור הבית העליון של הפרלמנט.

    רוכבי אופניים בברלין. (צילום: Rae Allen )

     

    רוכבים בני 12 ומעלה יוכלו לרכוב על קורקינטים חשמליים שמהירותם המרבית 12 קילומטרים לשעה, וזאת על שבילי אופניים, מדרכות, ואזורים נוספים להולכי רגל. כלים חשמליים שמסוגלים להגיע למהירות מרבית של 20 קילומטרים לשעה יורשו לנוע אך ורק על שבילי אופניים, כשהם רכובים על-ידי רוכבים בני 14 ומעלה.

    שר התחבורה הגרמני, אנדרה שואר, אמר ש:״הקבינט רוצה גישה מודרנית וסביבתית לתנועה שלנו בתוך הערים, ולקורקינטים חשמליים יש פוטנציאל עצום בכל הקשור לכך. האישור בקבינט סולל את הדרך לעתיד נייד כמו גם לבטיחות ברחובות שלנו״.

    לחוק החדש יש גם לא מעט מתנגדים שחלקם טוענים שמדובר בכלי מסוכן להולכי רגל. לטענתם, היות שלשירותי הקורקינטים להשכרה אין יחידות עגינה – הקורקינטים יהוו מטרד על מדרכות גרמניה. זיגפריד ברוקמן, שחוקר תאונות דרכים עבור חברות ביטוח גרמניות, אף אמר לאתר החדשות הגרמני DW כי ״אם קורקינטים חשמליים יורשו לעלות על מדרכות, זה יוביל בוודאות ליותר תאונות. כלי שנוסע במהירות של 12 קילומטרים בשעה נע במהירות כפולה לפחות מזו של הולך רגל״.

    גם הגרמנים מודעים לכך שלאכיפת התקנות יהיה משקל רב בהתהוות של תרבות השימוש בכלי רכב לניידות אישית:  פקחים ברלינאים מסתתרים לא פעם בפינות רחוב וקונסים בעשרות אירו רוכבי אופניים על עבירות אשר בארץ היו נשמעות פעוטות, כמו אי הדלקת פנסים. רבים בגרמניה מאמינים שאכיפה כזאת על קורקינטים חשמליים תגרום לכך שהחוק החדש לא יהיה כל כך נורא.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.