• Ad
  • משרד התחבורה אישר הפעלה של ניידות לתיקון תקרים והחלפות צמיגים בצידי הכביש למרות התנגדות של גורמי מקצוע. תגובת המשרד: "לא ידוע לנו על התנגדות כזו"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אנשי משרד התחבורה מתכוונים לאפשר את הפעלתן של ניידות שיבצעו תיקוני תקרים והחלפת צמיגים בצידי הדרכים.

     

    ערכת ניפוח צמיג 003

     

    בדיון רב משתתפים שנערך לאחרונה בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, משטרת ישראל, נציגי צה"ל, איגוד המוסכים, איגוד לשכות המסחר, יבואני צמיגים ויבואני רכב נדונה סוגיית הפעלת הניידות – ורוב המשתתפים בדיון הביעו את התנגדותם לכך.

    טענות כנגד היוזמה כוללות בין השאר את ההערכה שביצוע תיקוני צמיגים והחלפת צמיגים לצד הכביש מסוכנת בראש ובראשונה מעצם הביצוע שלה במיקום שעלול לגרום לתאונות.

    בנוסף, אנשי מקצוע טוענים שבתנאי שטח אין אפשרות לבצע תיקונים ברמה המקצועית שנדרשת כיום וכפי שהיא מבוצעת בצמיגיות, ואילו החלפת צמיגים מוגבלת בהכרח מבחינת ההיצע לסוג הצמיגים שנמצאים באותה ניידת – ובדרך הטבע יהיו של מותג מסוים או של יבואן מסוים.

    ל-TheCar נודע שבאגף הרכב של משרד התחבורה מונחת כבר בקשה של יבואן צמיגים גדול להפעלת ניידות שכאלה.

    כאשר פנינו אל משרד התחבורה כדי לקבל את תגובתם אישרו לנו בתשובה לקונית שאכן ישנה כוונה לאשר הפעלת ניידות לתיקון והחלפת צמיגים.
    לשאלתנו בדבר התנגדותם של גופים ואנשי המקצוע שהשתתפו באותה ישיבה, וביניהם גם כמה מנציגי משרד התחבורה עצמו – נענינו ש"לא ידוע לנו על התנגדות כזו".

    לנוכח התשובה הזאת חזרנו אל דובר משרד התחבורה עם פרטים נוספים בנוגע לישיבה וביקשנו לקבל הסבר לשאלה כיצד מנמקים במשרד את ההתעלמות מן ההתנגדויות המוצדקות לכאורה.

    להלן תגובתו המעודכנת של משרד התחבורה: "משרד התחבורה בחן את אישור יישום המדיניות תוך הגדרה ברורה ועל מנת לאפשר פיקוח ובקרה בהתאם לדרישות בטיחות. הנושא הועלה בוועדת כלכלה, והתיקון מצוי בהליכי עבודה וטרם הושלם.

    חברת "אוטולוקס" פנתה למשרדנו בהצעה לסיוע בקידום נושא ניידות שירות לטיפול בצמיגים. התקיימו מספר דיונים בנושא.
    כמו כן, משרדנו בוחן בימים אלה סוגית דרישות שירותי תחזוקה במוסך לצמיגים והתאמתו לניידת שירות צמיגים וזאת בהתאם לדרישות הבטיחות".

    הפאנצ'רמאכרים ייאבקו

    מי שמתכוונים להאבק כנגד הכוונה לאשר את הפעלתן של ניידות כאלה הם (באופן טבעי) בעלי צמיגיות אשר חוששים גם מפגיעה בפרנסתם.
    אלה מתכוונים לפנות אל ועדת הכלכלה של הכנסת בדרישה למנוע מתן היתרים לעיסוק הזה מפאת הפגיעה הצפויה בבטיחות.

    בעבר היו מספר נסיונות להפעיל ניידות לביצוע בדיקות רכב לפני קניה, כמו גם ניידות לביצוע תיקוני דרך, אולם בכל המקרים האלה מנע משרד התחבורה את היוזמות הללו בטענה שמדובר בהפעלת מוסך אשר מחייבת רישיון למוסך.

    גם הפעילות של ניידות שרות שמבצעות תיקוני דרך, בעיקר אלה שמופעלות עבור לקוחות של חברות ביטוח וגרירה, מוגבלת לתיקוני חילוץ ו"עזרה ראשונה" בלבד. כך, למשל, אסור למפעילי הניידות לבצע אפילו טיפולים פשוטים כגון החלפת רפידות בלמים, שאותה יש לבצע במוסך מורשה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ניידות לתיקוני תקרים יופעלו בניגוד לעמדת גורמים מקצועיים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.