• Ad
  • תקלות אופייניות ברכב
    בעידן המודרני, יצרניות הרכב מפרסמות קריאות לתיקון לעתים קרובות. לצד קריאות לתיקון משמעותיות שזוכות להד תקשורתי נרחב, יש גם קריאות משונות ביותר. הנה חמש מהשנה החולפת שעשויות להפתיע אתכם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחת התופעות המשמעותיות ביותר בעולם הרכב בשנים האחרונות היא מבול הקריאות לתיקון המתפרסמות חדשות לבקרים וכוללות שלל דגמים מתוצרתן של מרבית חברות הרכב בעולם.
    בעוד שבעבר יצרניות הרכב הסתייגו מאוד מפרסום קריאות לתיקון מחשש לפגיעה בתדמיתן, נראה כי מאז פרשת דוושת התאוצה של טויוטה שהתפוצצה ברעש גדול ב-2010, בעולם הרכב הבינו שבעידן המודרני כבר אי אפשר להסתיר תקלות ועדיף להיות זהיר ואחראי מבעוד מועד מאשר להסתכן בכותרות ענק, בתביעות של מיליארדים ובפגיעה קשה בתדמית.

    עוד ב-TheCar:
    בעקבות "פרשת הריקול": טויוטה תשלם 1.2 מיליארד דולר
    סוויצ'גייט: GM תשלם קנס בסך 35 מיליון דולר
    שנת הקריאות לתיקון: סיכום שנת 2014 בתעשיית הרכב העולמית

    לצד קריאות לתיקון בעלות משמעות בטיחותית אדירה שזכו ב-2015 לכותרות גדולות כמו מתג ההתנעה התקול של ג'נרל מוטורס וכריות האוויר המתפוצצות של טקאטה, השנה הוכרזו גם לא מעט ריקולים די הזויים או ממש נקודתיים. הנה חמש דוגמאות שעשויות להפתיע אתכם.

    קאדילק ATS – חלון הגג קל מדי לתפעול
    בהתאם לדרישות ה-NHTSA, קאדילק הכריזה השנה על קריאה לתיקון לדגמי 2013-2015 של הסדאן המשפחתית המוצלחת שלה משום שכפתורי השליטה של חלון הגג (הסאן רוף) קלים מדי לתפעול, דבר שעשוי לגרום לסגירתו בטעות. כדי לפתור את הבעיה קאדילק שינתה את עיצוב הפאנל שבו מותקן כפתור ההפעלה של הגג, אך מסתבר שהפתרון לא סיפק את אנשי מנהל הבטיחות וביולי הוכרז על עצירת המכירות עד לביטול אלקטרוני של פונקציית הסגירה של הגג בנגיעה אחת.

    small_ats_is_320i_0005

    אודי Q3 – חלון הגג נסגר בנעילת הרכב
    חלון הגג היה גם סיבה לקריאה לתיקון משונה של רכב הפנאי הקטן מבית אודי. מסתבר שחלון הגג ב-Q3 המשיך להסגר גם אם במהלך התהליך כובה המנוע. בעוד שרבים מבעלי הרכב ראו בכך פונקציה שחוסכת זמן ומונעת מצב בו חלון הגג נשאר פתוח חלקית, באיגוד הבטיחות טענו שהסגירה האוטומטית והלא מבוקרת הזו עלולה לגרום לסגירת החלון על חלקי גוף שונים.
    הבעיה נפתרה ומעל 3,600 בעלי Q3 בארצות הברית הוזמנו לעדכון תוכנה.

     ???: ??? ????(C) PHOTOS BY Noam Wind (C) 972-50-5313707 www.noamwind.com *** Local Caption *** ???: ??? ????(C) PHOTOS BY Noam Wind (C) 972-50-5313707 www.noamwind.com

    טסלה מודל S – התפר בבסיס חגורת הבטיחות לא מספיק חזק
    המודל S של טסלה היא ללא ספק אחת מהמכוניות הכי טכנולוגיות שמשווקות בימים אלה לקהל הרחב, אבל מסתבר שגם ברכבי יוקרה סופר מוצלחים יכולות לצוץ בעיות די משונות.
    במקרה זה מדובר בתפר חיבור לא חזק מספיק באחת מחגורות הבטיחות הקדמיות.
    התקלה התגלתה במקרה בעת שנוסע בעל עודף משקל שנסע ברכב הסתובב בפתאומיות לאחור כדי לשוחח עם היושבים במושב האחורי.התנועה המהירה ומימדיו הגדולים של האיש הביאו למתיחה פתאומית של החגורה עד לקצה, מה שגרם לתפרים שמחברים את החגורה לאבזם להפרם.
    בטסלה מיהרו להוציא קריאה לתיקון ובניגוד לתדמית הסופר טכנולוגית של החברה הנחו את תחנות השירות לבצע בדיקה לואו-טקית במיוחד ולבדוק אם ברכב יש תקלה על ידי מתיחת החגורות עד לקצה ומשיכתן בחוזקה בפתאומיות מספר פעמים.

    טסלה מודל S: שברה את שיאי המכירות החודשיים במדינה. צילום וויקימדיה

    פורשה קאיין – כיול מתלים לשתי מכוניות
    בעידן בו תהליך הייצור של כל רכב זוכה למעקב ממוחשב הדוק ניתן, גם אם בדיעבד, לעלות על תקלות קטנות אפילו ברכבים בודדים.  בפורשה גילו בינואר כי חלה טעות של ממש בכיול זוויות המתלים של שני רכבי קאיין שנשלחו לארצות הברית ואלו לא תאמו את נתוני החברה.
    על אף שבעלי הרכבים לא הרגישו בבעיה, פורשה הזמינה את הרכבים למוסך החברה שם המתלים זכו לכיול הנכון ולסט צמיגים דנדש.

    small_photos_by_noam_wind_001

    רולס רויס – כרית אוויר ברכב בודד
    מסתבר שגם אצל יצרני יוקרה המייצרים בסדרות קטנות מאוד נופלות לעיתים טעויות ולפני מספר חודשים במחלקת הבטיחות של רולס רויס הגיעו למסקנה שבאחד מרכבי הגוסט שיוצרו השנה הותקנו כריות אוויר צידיות בכיסאות הקדמיים שלא עומדות בתקן העדכני.
    בעל הרכב, ששילם עליו ממיטב כספו, הוזמן למוסך וקיבל רולס רויס חליפית עד שהותאמו כריות אוויר תקניות לפי המפרט המיוחד בדגם אותו הזמין.

    GHOST

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    5 קריאות לתיקון מוזרות במיוחד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.