• Ad
  • 150,000 אנשים נרשמו לתוכנית "נטוש את המכוניות" שלך

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אתמול (ב') החל ב-35 ערים בארה"ב הניסוי הגדול ביותר בתולדות התחבורה המשתפת להעברת בעלי רכב ממודל של בעלות על רכב למודל של שימוש בו. חברת ליפט, אחת משתי חברות שיתוף התחבורה הגדולות במערב, מעניקה לבעלי רכב סכום של 550 דולר לכיסוי הוצאות התחבורה שלהם בתנאי שיפקידו את מפתחות המכוניות שלהם למשך חודש, עד ל-6 בנובמבר השנה.

     

     

    פיילוט של תוכנית "נטוש את המכונית שלך", כך היא נקראת, הוכתר בהצלחה לפני מעט יותר מחודש בעיר שיקאגו, כאשר 100 בעלי רכב הפקידו את מפתחות הרכב שלהם אצל 'ליפט', וקיבלו בתמורה קרדיט לשימוש באמצעי תחבורה אחרים. מתוך סך כולל של 550 דולר לכל משתתף, 300 דולר הוקצבו לשימוש בנסיעות בשירותי מאגר רכב ("קארפול", נסיעות משותפות), 105 דולר לנסיעות ברכבת, 100 דולר נוספים לשכירת מכוניות בהשכרה קצרצרה (כמו קאר טו גו או אוטותל הישראלי), ו-45 דולר לשימוש במיזמי אופניים שיתופיים ברחבי העיר.

    הניסוי בשיקאגו עודד את אנשי ליפט להרחיב את התוכנית ל-35 ערים ברחבי ארה"ב ובקנדה, והחברה ביקשה לרשום אליו כ-2,000 אנשים. אלא שמיד לאחר פתיחת ההרשמה, ב-26 בספטמבר השנה, נרשמו אליה לא פחות מ-150,000 בעלי רכב. בחלק מן הערים שבהם מופעלת התוכנית הנוכחית, למשל לוס אנג'לס וניו-יורק, יש תחבורה ציבורית מפותחת. באחרות – למשל נאשוויל שבטנסי או טמפה שבפלורידה, התחבורה הציבורית לא מבריקה במיוחד. אנשי ליפט "תפרו", בהתאם, את חבילות התחבורה השונות לכל עיר, למשל על ידי שינוי תמהיל התקציב בין רכבת לאוטובוס.
    מה שמשותף בכל מקרה – ויש לשער שלא ממש היה מצליח בישראל – הוא שאנשי החברה לא יכולים, ולכן גם לא מנסים, למנוע מבעלי הרכב לנהוג במכוניות שלהם, אלא סומכים על ההגינות שלהם.

    אנשי ליפט לא פרסמו כמה אנשים התקבלו בפועל לתוכנית (מתוך 150,000 הנרשמים) וראג' קאפור, מנהל האסטרטגיה הראשי של החברה, אמר ל'אוטומוטיב ניוז' האמריקני: אנשים צעירים מעדיפים שתהיה להם גישה למכוניות ולא לבעלות עליהן. האישיות של צעירים לא מחוברת למכונית כפי שהייתה בעבר".

    ב'ליפט' עשויים להרחיב את הניסוי שלהם למחוזות מרשימים עוד יותר: בחודש יולי השנה מסרו מקורות החברה שהם שוקלים לבצע ניסוי דומה בעיר פורטלנד, אורגון, שבמסגרתו יוותרו המשתתפים על המכוניות שלהם למשך שנה שלמה.

     

     

    הבחירה ב-35 ערים שונות ברחבי ארה"ב נועדה, בין השאר, כדי לבחון את ההבדלים בין ערים שמתברכות בתחבורה ציבורית מפותחת ובהן התושבים ממילא לא תלויים במכוניות שלהם, לבין ערים שבהן נדרש שינוי מנטלי יותר משמעותי. בנוסף, אנשי ליפט, שנהנים גם מן ההד התקשורתי החיובי של הניסוי שלהם, מבקשים לבחון את החיבוריות של שימוש באמצעי התחבורה השונים, ובכלל זה את אלה שבשליטתם, כמו פרויקט זיפקאר להשכרה קצרצרה.

    דבר נוסף שאנשי ליפט רוצים לבחון או את היצע ה"חבילות" השונות שלהם שכוללות גישה לאמצעי תחבורה שונים. מוקדם יותר השנה השיקה החברה תוכניות מנוי של תשלום חודשי בסך 199 דולר ל -30 נסיעות ו-399 דולר עבור 60 נסיעות.

    לדברי 'ליפט', בשנת 2017 שוכנרו כרבע מיליון משתמשים לוותר על המכוניות שלהם לטובת שירותי התחבורה המשתפת שלהם, וכעת "הגיע הזמן לנקוט צעד נועז עוד יותר במטרה ליצור עתיד טוב יותר עבור הערים שלנו, הכוכב שלנו ועבור הדורות הבאים".

    בישראל, מיותר לציין, הפעילות של חברות כמו 'ליפט' ו'אובר' אסורה בגלל מגבלות חוקיות והתנגדות משרד התחבורה, ועדיין אין מסגרות ממשלתיות לתמיכה בתחבורה משתפת או חכמה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.