• Ad
  • בוגאטי חושפת את השירון, מחליפת הויירון, וקובעת שיאים חדשים בנישת רכבי הסופר-על עם 1,500 כ"ס ותג מחיר של 2.6 מיליון דולר לפני מיסים. 150 הזמנות כבר נרשמו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם בדיוק מכרתם את הטויוטה קורולה שלכם ובא לכם להשתדרג במכונית חדשה ולהתפנק קצת, אתם בהחלט יכולים ללכת עם הזרם ולהזמין קיה ספורטאז', אבל אתם יכולים גם ללכת על משהו הרבה יותר ייחודי – בוגאטי שירון החדשה שנחשפה אמש והושקה היום ביום העיתונות הראשון של תערוכת ז'נבה.

    כדי לשים את ידכם על יורשת הויירון תאלצו אמנם להיכנס לרשימת המתנה לא קצרה, ולהכין קצת יותר מזומנים (2.6 מיליון דולר לפני מיסים, כלומר בערך כמו שיעלו לכם 80 מכוניות משפחתיות חדשות), אבל למה להתעסק בזוטות חומריות אל מול נתונים עוצרי נשימה כמו הספק מנוע של 1,500(!) כ"ס, מומנט מפורר אספלט של  163 קג"מ, האצה ל-200 קמ"ש ב-6.5 שניות, ל-300 קמ"ש ב-13.5 שניות (בערך הזמן שלוקח למשפחומטית שלכם להגיע ל-100) ומהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 420 קמ"ש.

     

    chiron

     

    אם אתם שואלים בקשר למיאוץ הקלאסי למאה קמ"ש נציין שהוא פחות רלוונטי למכוניות מסוג זה ושהנתון טרם פורסם באופן רשמי, אך ככל הנראה עומד על פחות מ-2.5 שניות.

    בניגוד להערכות הראשוניות, בוגאטי לא הלכה אחרי הזרם בנישת ההייפר קארס ובשונה מהמתחרות, הפרארי לה פרארי, הפורשה 918 והמקלארן P1, בחרה שלא לשלב יחידת הנעה היברידית אלא להסתפק בגרסה משודרגת מאוד של המנוע ה"קונבנציונלי" ששימש את הויירון וכולל 16 צילינדרים בתצורת W ונפח של 8 ליטרים.

    עם זאת, תכנון מחדש מאפשר לו להוציא 317 כ"ס יותר מאשר הויירון בגרסת ההיפר-ספורט החזקה ביותר ובין היתר ניתן לציין 4 מגדשי טורבו דו שלביים ייחודים המאפשרים למנוע להציג גמישות רבה ולהגיע לשיא המומנט הפראי כבר ב-2000 סיבובים לדקה.

    הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה שלטענת החברה כולל את דיסקית הקלאץ' הגדולה והחזקה שהוצגה מעולם במכונית נוסעים.

    מערכת העברת הכוח כוללת דיפרנציאל מרכזי עם שליטה אלקטרונית ואופציה לבחור בין כמה מצבי נהיגה, ביניהם גם מצב "דריפט" למי שמשוגע מספיק כדי לזרוק את הזנב של מכונית שעולה מיליוני דולרים.

    bugatti-chiron-09-1על מנת לעצור, השירון עושה שימוש בבלמים קרמיים עם קליפרים בעלי 8 בוכנות בכל צד מקדימה ו-6 מאחור. בנוסף המערך האקטיבי של עזרים אווירודנמיים שתורם להצמדת הרכב לכביש במהירויות גבוהות, משנה את זוויתו בעת בלימה ומשמש כמעצור אוויר אפקטיבי מאוד.

    אגב אוויר, השירון מצוידת במערך מתלי אוויר אדפטיביים והקשר לכביש נשמר על ידי רביעיית צמיגים מתוצרת מישלן (335/25 מאחור ו-285/30 קדימה) שתוכננו במיוחד לדגם.

    כמו הויירון, גם השירון עושה שימוש במרכב העשוי כולו מסיבי פחמן, אך לטענת בוגאטי הוא מציג רמה חדשה של קשיחות. מבחינת  מימדים ועיצוב השירון שומרת על קשר ברור לויירון, והצורך לנוע במהירות של מעל ל-400 קמ"ש מכתיב ככל הנראה עיצוב מסוים. עם זאת הבוגאטי החדשה נראית אגרסיבית ו"מרושעת" יותר וכוללת פנסי לד יחודיים בחזית, סבכה המשוכה קדימה ואחוריים בולטים יותר ולמרות שהיא דווקא גבוהה מהויירון, מבחינה ויזואלית היא נראית נמוכה יותר.

    תא הנוסעים עוצב מחדש וכולל שיא חדש של הקפדה על פרטים, מד מהירות עד 500 קמ"ש ומערכת סאונד  High End ייחודית המאפשרת, למי שמחליט שקצת נמאס מהצליל של ששת האגזוזים, להגביר את הווליום וליהנות מאולם הקונצרטים המהיר בעולם.

    בשלב זה בוגאטי מתכננת להגביל את היצור ל-500 יחידות ומתברר שתג המחיר העומד על 2.6 מיליון דולרים, יותר מכפול ממחירן של "גרסאות הבסיס" של הויירון, לא מרתיע את הלקוחות ועוד בטרם החשיפה נרשמו בחברה 150 הזמנות של לקוחות ששמו מקדמה שמנה שתאפשר להם להיות מהראשונים שינהגו במכונית החזקה והיקרה ביותר שכסף יכול היום לקנות.

    chiron

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    1,500 כ"ס בייבי: בוגאטי חושפת את השירון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.