• Ad
  • 1 באפריל או יותר מידי סמים? טסלה מציגה את סייברטראק

    מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, הבטיח עיצוב "עוצר נשימה" לטנדר החדש של החברה, אבל נדמה שאף אחד לא ציפה למשהו שאפילו יוצרי "בלייד ראנר" לא יכלו לדמיין
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אמש, במסגרת אירועי תערוכת המכוניות של לוס אנג'לס, חשפה טסלה אב-טיפוס של טנדר שאותו מבטיח אלון מאסק, מנכ"ל החברה, מזה כמה וכמה שנים. אבל נדמה שגם מי שציפה לקבל טנדר "עתידני" – כמיטב המסורת של החברה פורצת הגבולות הזאת – לא יכול היה לחלום על משהו שנראה כאילו נלקח מסרט מדע בדיוני בתקציב נמוך במיוחד.

     

     

    מאסק אמנם התבטא לא מכבר וסיפר שהטנדר המובטח מעוצב בעיצוב יוצא דופן, אבל מה שנחשף אתמול – אמנם רק בתצורת אב טיפוס – עולה על כל הציפיות (ולאו דווקא לטובה). הדבר הזה, איך לומר? נראה כמו הכלאה בין כלי הרכב המעופפים בסרט 'האלמנט החמישי' לבין דה לוריאן. Cybertruck – הטנדר של טסלה, מדמה את מה שאנשי החברה מבטיחים להשיק אי שם בשנת 2021, הוא יוצע במספר תצורות עם מנוע חשמלי אחד, שניים או שלושה, והטווח המוצהר המרבי שלו עומד על לא פחות מ-800 ק"מ.
    אם לא די בכל החדשות המרעישות האלה, הרי שהמחיר המובטח מפתיע לא פחות: רק 39,000 דולר לגרסת הבסיס, וזאת בימים שבהם טנדר מדוגם סטנדרטי, עם מנוע בעירה פנימית, עולה לפחות 50,000 דולר.

    אין כל כך טעם לנסות ולתאר את העיצוב של 'סייברטראק', די אם נאמר שהתמונות "מדברות בעד עצמן" או שאלה קווי מתאר "פשוטים ובסיסיים" מאד. אנשי טסלה מספרים שה"טנדר" שלהם לא בנוי על שלדה נפרדת, כמו רוב הטנדרים בעולם ובוודאי בארה"ב, אלא על בסיס מבנה "מונוקוק", כלומר מרכב שנושא את עצמו על בסיס השלד החיצוני שלו. מה שאולי עובד קצת פחות טוב במציאות זאת השמשה המשוריינת של אב הטיפוס, אשר אמורה הייתה להיות "עמידה בפני ירי של כדורי 9 מ"מ" אבל ברגע האמת – בעת הצגת המכונית בלוס אנג'לס, פשוט התנפצה מול כדור מתכת שהוטח בה לצורך ההדגמה.

     

     

    הטנדר עצמו כולל שישה מושבים וארגז אחורי גדול ומכוסה, האורך הכללי שלו – 580 ס"מ, דומה לזה של רוב הטנדרים בגודל בינוני שנמכרים בארה"ב, והמתלים שלו, לפחות בגרסאות המאובזרות, הם מתלי אוויר אדפטיביים. בגרסה הבסיסית ביותר, זאת שאמורה לעלות 40,000 דולר, יש מנוע אחד שמניע את הגלגלים האחוריים, ביצועי תאוצה של 0 ל-100 בתוך 6.5 שניות, וסוללה לא מאד גדולה שאמורה לספק טווח נסיעה של 400 ק"מ בין טעינות.

     

     

    לגרסה השנייה, שמחירה צפוי להיות 50,000 דולר, יש שני מנועים שמניעים יחד את ארבעת הגלגלים ומאיצים את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. טווח הנסיעה המוצהר שלה צפוי להיות 480 ק"מ בין טעינות. לגרסה היקרה ביותר, שמחירה צפוי להיות 70,000 דולר, יש שלושה מנועים, הנעה כפולה, סוללה שמאפשרת טווח נסיעה מרשים של 800 ק"מ בין טעינות וביצועי תאוצה של זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות בלבד. גרסה זאת צפויה להיות מושקת במחצית השנייה של שנת 2022. כל המחירים הנקובים, אגב, הם לפני הטבות מס שמוענקות במדינות שונות.

     

     

    הארגז האחורי – אחד האלמנטים העיצוביים והשימושיים הבולטים ביותר בכל טנדר אמריקני, מכוסה ב'סייברטראק' של טסלה – אולי מטעמי עיצוב, אולי לטובת האירודינמיות, ואולי מפני שהמעצבים עוד לא לגמרי סגורים על איך ייראה הטנדר הזה בעוד שנה.

    כמו כל טסלה, גם לטנדר תהיה סביבת נהג הי-טקית שמעוצבת סביב מסך מגע ענק בגודל 17 אינטש וגם יכולת אוטונומית כזאת או אחרת. "על הסיפון" יוצב מטען שמתאים לטעינה ביתית או ציבורית במתח של 110 או 220 וולט, כמו גם שקע כח באותם מתחים, שבאמצעותו אפשר יהיה לתפעל כלי עבודה חשמליים, אם כי על חשבון טווח הנסיעה של הטנדר. תיק העיתונות של טסלה לא כולל יותר מידי פרטים נוספים, אבל כאלה צפויים להיוודע בשבועות ובחודשים הבאים, ואנחנו נספר עליהם כאשר זה יקרה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.