• Ad
  • תת מזכיר ההגנה האמריקאי: רכבים אוטונומיים יגיעו לשדה המערכה לפני שהם יגיעו לרחובות הערים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    התאונה בה נהרגה איירין הרצברג מפגיעת רכב אוטונומי של אובר בפרברי פיניקס העלתה שאלות ותהיות בנוגע לצורך בפיקוח הדוק יותר על מנת לוודא שבמרוץ אותו מנהלות מספר חברות  טכנולוגיה על מנת להיות ראשונות להציג יכולות אוטונומיות לרכבים ביצור סדרת לא נעשים קיצורי דרך מסוכנים.

    בכל מקרה לא מעט חברות משקיעות היום משאבים רבים כדי לפתח מכונית ללא נהג כשבחוד החנית ניתן להזכיר את Waymo של גוגל, Cruise של ג'נרל מוטורס, מובילאיי הישראלית שנרכשה על ידי אינטל בעסקת ענק (ובשבוע שעבר הצטרף אליה ראש התוכנית האוטונומית של טסלה), טסלה והטייס האוטומטי שלה  וגם ענקית שיתוף הנסיעות אובר שעוד לפני התאונה הקטלנית הורשעה בגנבת תוכניות לפרויקט האוטונומי שלהם מגוגל.

    מרבית השחקנים המרכזיים מסמנים את שנת 2021 כתאריך יעד בו הם מקווים שהטכנולוגיה שלהם תבשיל ותגיע כבישם ורחובות הערים, אך על פי דיווח בבלומברג מייקל גריפין לשעבר ראש נאס"א וכיום תת  מזכיר ההגנה האמריקאי והאחראי למחקר והנדסה אמר לפני מספר ימים בנאום בפני חברי הקונגרס כי הוא סבור שכלי רכב אוטונומיים יגיעו לשדה המערכה לפני שהם יגיעו לרחובות הערים.

    עוד ב-TheCar:
    מדוע גוגל נטשה את הטכנולוגיה האוטונומית למחצה?
    מכוניות אוטונומיות לומדות לנהוג בעזרת המשחק Grand Theft Auto
    קליפורניה אישרה ניסויים בטכנולוגיה אוטונומית ללא נהג

    בניגוד למה שרבים מכם חושבים גריפין לא מתכוון, בשלב זה, לכלים בלתי מאוישים עם תחמושת רבה שיסתערו על קווי האויב אלא דווקא על משאיות ורכבי אספקה.

    מסתבר שבמערכות האחרונות שהצבא האמריקאי היה מעורב בהן באפגניסטן ועיראק מרבית האבדות לא נרשמו בקרב פנים אל פנים ולמעשה 52 אחוז מהנפגעים באזורי הלחימה המודרניים קשורים לפגיעות  ממארבים, ירי טילים ומטעני צד על שיירות אספקה של אמצעי לחימה, מזון, דלק ציוד אחר לחזית.

    לטענת גריפין בעזרת שימוש במאפייני הליבה של מערכות האוטונומיות האזרחיות ניתן יהיה לעבור כמעט במיידי לאספקה על ידי רכבים אוטונומיים ולחסוך כמות עצומה של נפגעים, גריפין הסביר גם שמעבר לרצון שדוחף להטמיע מהר ככל הניתן את הטכנולוגיה מצילת החיים הזו ברכבים הצבאיים, גם מבחינה טכנולוגית העניין פשוט יותר מאחר האלגוריתם הנדרש להפעלת מערכת צבאית פשוט יותר מזה הנדרש למכונית אוטונומית הנעה ברחובות העיר מאחר שרכב צבאי בשדה מערכה, פחות מחויב לציית לחוקי התנועה לתמרורים ולרכבים והולכי הרגל סביב.

    מדבריו של גריפין לא לגמרי ברור האם מומחי הפנטגון שנהנים מתקציבי פיתוח כמעט אין סופיים מפתחים את הטכנולוגיה בעצמם או מתכוונים לרכוש אותה מחברות הטכנולוגיה המפתחות מערכות נהיגה אוטונומית אזרחיות, אבל גריפין רמז שהצבא "בהחלט חייב למנף את הטכנולוגיה שפותחה במגזר הפרטי" בתחום זה.

    עם זאת, מהלך שכזה עלול לעורר מחאות מצד עובדים בחברות הטכנולוגיה, במיוחד אם הטכנולוגיה תשמש גם רכבים התקפיים, ויש לזכור כי אלפי עובדי גוגל מחו לאחרונה על מעורבות החברה בפרויקט Maven  – מיזם משותף עם משרד ההגנה שמטרתו לפתח בינה מלאכותית עבור יישומים צבאיים.

    צילומים: צבא ארצות הברית, ויקיפדיה, יצרנים, יח"צ

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.