• Ad
  • תקנה חדשה: חברות ביטוח חייבות לפצות עבור המע"מ וירידת הערך

    חלק מחברות הביטוח נוהגות שלא לשלם מע"מ לתובעים בתביעות צד ג' שהחליטו שלא לתקן את רכבם, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון. לאחר שהתופעה נחשפה על-ידי המפקחת על הביטוח היא הורתה לחברות לשלם למבוטחים את מה שמגיע להם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הכרעה עקרונית שפירסמה אתמול המפקחת על הביטוח מחייבת את חברת הביטוח לפצות בפיצוי מלא את מי שיתבעו תביעות צד ג' ויבחרו שלא לתקן את רכבם.

    carcrash c

    ההכרעה, שעליה חתומה ליאורה הירשהורן – סגנית המפקחת על הביטוח – נשלחה לחברות בעקבות ביקורת שבוצעה על-ידי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ולנוכח פניות שהתקבלו אצל המפקחת על הביטוח מציבור המבוטחים. מן הביקורת והתלונות עלה שחלק מחברות הביטוח נוהגות שלא לשלם את מרכיב המע"מ, ו/או את מרכיב ירידת הערך – למי שתבע תביעת צד ג' (כאשר התובע נפגע על-ידי רכב מבוטח) והחליט לקבל את הפיצוי מבלי לתקן בפועל את רכבו.
    חברות הביטוח שנהגו כך פעלו בניגוד גמור לפסיקות מפורשות של בית המשפט העליון.

    ההוראה החדשה תחייב את חברות הביטוח לשלם את מרכיב המע"מ ואת ירידת הערך במקרים שבהם נקבע גובה הנזק על ידי שמאי, וחברת הביטוח לא ערערה על קביעתו.
    ההלכה שנקבעה על-ידי בית המשפט העליון (בע"א 1772/99 זכריה זלוצין ו-67 אח' נגד דיור לעולה בע"מ) קובעת שבגין כל תיקון שבגינו נפסק פיצוי לבעל הרכב שנפגע יש לשלם לו גם את מרכיב המע"מ. לחברות הביטוח ולסוכני ביטוח שיראו עצמם מקופחים מהחלטה זו ניתנה זכות לערער עליה תוך 45 יום.

    לפני כחודש קבעה המפקחת על הביטוח שחברות הביטוח חייבות לשלם למבוטחים את הפרשי אגרת הרישוי במקרים שבהם מכוניות הוכרזו כ'אובדן גמור'. גם במקרה זה נהגו חברות הביטוח לקזז מהפיצוי למבוטחים את הסכום היחסי של אגרת הרישוי, בנימוק שמשרד התחבורה מחזיר את ההפרשים הללו למי שתובע אותם.
    הכרעת המפקחת היא שערך הרכב לצורך הפיצוי כולל את האגרה, לכן אסור לחברת הביטוח לקזז סכומים אלה. כתוצאה מכך נאלצו חברות ביטוח להחזיר למבוטחים סכום של כ-8 מיליון שקל שקוזז מהם שלא כדין. ערעור שהגישה בנושא חברת הביטוח שומרה נדחה באחרונה על ידי בית המשפט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.