• Ad
  • אחד עשר מורי נהיגה טוענים שההיגוי החשמלי במכוניות שלהם נתקע בעת נסיעה לאחור. היבואנית בתגובה: התופעה מופיעה לאחר תמרוני חנייה חוזרים ונשנים שיכולים לאפיין נהיגה לא מיומנת של תלמיד נהיגה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחד עשר מורי נהיגה מרחבי הארץ, כולם בעלי מכוניות מדגם רנו פלואנס דיזל, טוענים שהם חווים תקלה חוזרת ונשנית עם הגברת ההיגוי במכוניותיהם.

     

    רנו פלואנס 2012 - 003

     

    לדבריהם, כאשר נוהגים במכונית לאחור ומסובבים את ההגה הוא נתפס במקומו ו"קופא" כאשר המכונית עוצרת, באופן שבו אי אפשר לסובב את ההגה.
    המצב נפתר כאשר מדוממים את המכונית ומניעים אותה מחדש, או אם ממשיכים בנסיעה לאחור ואז ההגה "משתחרר" תוך כדי תנועה.

    אחד מן המורים סיפר ל-TheCar שהבעיה במכוניתו, מדגם 2016, התגלתה לראשונה כחודש לאחר שעלתה על הכביש, בפברואר השנה, ומאז הגיע איתה למוסך מספר פעמים מבלי שנמצא פתרון לתקלה.
    לדברי המורה, גם לאחר שהציג בפני אנשי המוסך סרטוני וידאו שמתעדים את התקלה הם טענו שאין כל תקלה ברכב.

    לדבריו, היות שהמכונית שלו משמשת ללימוד נהיגה, ושמדובר בתופעה שחוזרת על עצמה בשכיחות רבה, הדבר מפריע מאד לתלמידים שלומדים לבצע חניה ובין השאר גם מערער את ביטחונם, וכל זאת מעבר לסכנה הבטיחותית המובנת מאליה.

     

     

    במכתב שנשלח אל מורה זה מאת יבואנית רנו בישראל, חברת קרסו מוטורס, נכתב בין השאר: "מכוניתך נבדקה הן ע"י מרכז שירות ראשל"צ והן ע"י נציג טכני בכיר מחברתנו, והתופעה עליה הינך מלין לא אומתה ע"י מרכז השירות.
    לאחר שהצגת למרכז השירות את הסרטון שמעיד על התופעה נמצא כי מדובר בתפעול רגיל של ההגה החשמלי ואין מדובר כלל בתקלה".

    עם זאת, במספר סרטוני וידאו שהגיעו למערכת TheCar ניכר בבירור שמדובר בתופעה לא טבעית ולכן בעלת פוטנציאל לסכנה בטיחותית.

    מורה נהיגה אחר מסר ל-TheCar שמיד לאחר שפרסם את הדברים בפורומים של מורי נהיגה ומוניות התקבלו אצלו פרטים של עשרה בעלי מכוניות נוספים, כך שייתכן שמדובר רק בקצה קרחון והוא צופה לקבל פניות נוספות בהמשך. רשימת המכוניות הנוכחית כוללת מכוניות מדגמי 2014, 2015 ו-2016.

     

     

    תגובת קרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל: "מורה הנהיגה הנ"ל  התלונן במרכז השירות על "הגה נתקע לאחר נסיעה לאחור ומשתחרר רק לאחר כיבוי או נסיעה חוזרת לאחור". בבדיקה על ידי נציגינו נמצא כי ההגה של הרכב תקין לחלוטין ולא הצלחנו לשחזר את תלונתו.

    עם זאת, לאחר שיחה עם המורה וצפייה בסרטון שלו הסתבר כי התופעה מופיעה לעיתים בעת נהיגה ע"י תלמידיו בלבד וגם זאת רק לאחר תמרוני חנייה חוזרים ונשנים (שיכולים לאפיין נהיגה לא מיומנת של תלמיד נהיגה). לפיכך מסקנתנו כי מדובר במערכת ההגנה על מנגנון התגבור החשמלי של ההגה, שיכולה במצבי קיצון בלבד, להגיע לחימום יתר. בשימוש רגיל וסביר לא ניתן להגיע למצב כזה ולכן לא הצלחנו לשחזרו. במצב כזה מנגנון התגבור יפסיק פעולתו לזמן קצר כדי להתקרר אך ההגה ימשיך לתפקד ללא תגבור ובכל מקרה לא "יתקע" וכמובן שאין כל סיכון בטיחותי.

    הנושא הובהר היטב לבעל הרכב שלצערנו לא הסכים לקבל את תשובתנו המנומקת.

    חברתנו מכרה עשרות אלפי כלי רכב מדגם זה והתופעה אינה מוכרת כלל  אצל בעלי רכב בשימוש רגיל. אין מדובר בתקלה אלא בתפקוד תקין ולפיכך אין צורך בכל פעולה מתקנת מצד יצרן הרכב. אנו מזמינים כל מורה לנהיגה שנתקל בתופעה ומעוניין בכך להגיע לבדיקה אצלנו כדי לאשר את תקינות רכבו".

    צילום וידאו: יוסי שוורץ

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תקלה תוקעת את ההיגוי ברנו פלואנס דיזל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.