• Ad
  • התכניות של צ'רי הסינית לפלוש לאירופה מתחילות בתערוכת פרנקפורט, שם הציגה החברה רכב פנאי היברידי על בסיס פלטפורמה חדשה שתשמש סדרת דגמים מלאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ברקע שלל החשיפות וההשקות בפרנקפורט, התעסקו לא מעט אנשים בתעשיה דווקא בדעיכתן של תערוכת הרכב הגדולות בעידן האינטרנט, עיסוק מתבקש לאור העובדה שמספר שיא של יצרנים ומותגים (בהם פיאט, פיג'ו, ניסאן, וולוו ומיצובישי) נעדר מן התערוכה.  אלא שאף פעם אין ואקום והבמות לא נותרות ריקות. דווקא לאור היעדרן של לא מעט יצרניות, בולטים מציגים אחרים שכן בחרו להגיע לפרנקפורט, בראשם חברת צ'רי הסינית.

    צריך לשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו. כבר יותר מעשור אנחנו שומעים שתכף זה קורה. אוטוטו יצרניות הרכב הסיניות מסתערות על העולם המערבי ויעשו תוך שנים ספורות את מה שלקח ליפנים ולקוראנים לבצע כמה עשורים. בשנים האחרונות כבר הפגינו יצרניות הרכב הסיניות נוכחות מרשימה בתערוכות האירופאיות, אלא שהפעם בפרנקפורט נראה שהבשילו התנאים וגם המוצרים הסינים הבשילו כדי לעשות את הצעד הבא. הבשורה נכון לעתה מגיעה מכיוון צ'רי, אחת יצרניות הרכב הגדולות והמשמעותיות בסין, שלה שיתופי פעולה גם יצרניות מערביות כמו קבוצת יגואר-לנד רובר וגם השותפה של החברה לישראל במיזם הרכב קורוס.

    כבר כיום צ'רי נחשבת יצואנית הרכב הגדולה בסין, כשהיא מחזיקה בנתח של 30% מכלל המכוניות הסיניות הנמכרות מחוץ לגבולות המדינה. בשנת 2016 ייצרה צ'רי למעלה מ-700 אלף מכוניות, שמתוכן 100 אלף יוצאו לשווקים בדרום אמריקה, אפריקה, אוסטרליה ורוסיה בסך הכל מאז הוקמה החברה ב-1997 ייצאה צ'רי 1.2 מיליון מכוניות, וזאת כאמור, לפני שהגיעה לשווקים המערביים הגדולים.

    כדי להגיע לשם בצ'רי יודעים שהם לא יכולים להסתפק בדגמים הרגילים אותם היא משווקת בסין ומחוצה לה. הם אמנם מפגינים שיפור עקבים, אך רחוקים שנות דור מאיכות הדגמים הנמכרת במערב. זאת הסיבה שבקונצרן שוקדים על פיתוח פלטפורמה חדשה בשם M3X אשר תשמש משפחת דגמים חדשה בתצורות הנעה היברידית, היברידית נטענת וחשמלית מלאה.

    הסנונית למשפחת הדגמים הללו הוא ה-Exeed TX, רכב פנאי קומפקטי בנישה של קיה ספורטאז', פולקסווגן טיגואן ודומיהם אשר נחשף לראשונה בפרנקפורט. עיצובו של האקסיד מודרני לחלוטין, ואפילו מפגין דמיון לא מועט מאחור לקיה ספורטאז' הפופולארי במקומותינו, ללא הצטעצעות סינית מיותרת. הדבר נכון גם לגבי תא הנוסעים בו המעצבים לא התפתו ללכת על קו עיצוב עתידני קשה לעיכול (כמו למשל בפיג'ו 3008) אלא העדיפו ללכת על בטוח. עם זאת, לא נפקד מקומם של אלמנטים מודרניים כמו מסך תצוגה גדול המוצב מעל הקונסולה המרכזית, לוח מחוונים המבוסס על מסך תצוגה.

    האקסיד מוגדר כאבטיפוס הנמצא שלב אחד לפני הגעה לייצור סדרתי והוא תוצר של מרכז הפיתוח של צ'רי באירופה. הגרסה הראשונה שלו שתגיע לייצור היא ההיברידית הנטענת, זו מתבססת על שילוב בין מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המספק 147 כ"ס ומנוע חשמלי המספק 114 כ"ס המחוברים למערכת הנעה כפולה.

    בצ'רי מצהירים שהמכונית תאיץ ל-100 ב-6 שניות ותגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש, ועם זאת תאפשר טווח מרבי של 70 ק"מ בנסיעה חשמלית על למהירות מרבית המוגבלת ל-120 קמ"ש. את סוללות המכונית יהיה ניתן לטעון משקע בייתי בטעינה מהירה של 80% מהקיבולת בחצי שעה בלבד. אם נודה על האמת, מדובר בנתונים מרשימים שנשמעים מעט אופטימיים, בהתחשב בעובדה שגם יצרניות מערביות טרם הציגו מכוניות סדרתיות עם נתונים דומים.

    הצהרת הכוונות של צ'רי לפנות לרמה האירופאית הגבוהה ביותר מגובה גם בשיתופים הפעולה וספקי המכלולים במכונית. כך למשל תיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת שבעת יחסי ההעברה תגיע מגטרג המספקת גם תיבה כפולת מצמד לפורד, בורג-ורנר אחראית על מערכת ההנעה הכפולה, Hella על מערכת תאורת ה-LED ובוש מספקת את מסכי התצוגה ורכיבים אלקטרוניים שונים.

    רק דבר אחד טרם צוין, והוא המועד בו יתחיל האקסיד להימכר במערב אירופה. נדמה שלאור ניסיון העבר הסינים מפגינים זהירות ולא מצהירים על תאריכי יעד יומרניים כפי שעשו לא פעם, כאלו שלא התממשו באמת. עם זאת, ההערכה היא שהנחיתה הסינית תתרחש הפעם ברצינות עד סוף העשור והם לא יהיו היחידים – כפי שמעידה התחייה המחודשת של מותג הגרמני ברוגוורד שדגמיו תוכננו בגרמניה, אבל מיוצרים בסין. בדיוק כמו האקסיד של צ'רי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת פרנקפורט: אירופה על הכוונת של צ'רי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.