• Ad
  • רנו חשפה קונספט לקרוסאובר עירוני חשמלי כחלק מתכנית שאפתנית להנגיש טכנולוגיות ירוקות גם בשווקים מתפתחים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ערב לפני פתיחת תערוכת פריז ערכה רנו מסיבת עיתונאים שאותה הוביל יו"ר קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי קרלוס גוהן, וחשפה בה את חידושי החברה בתערוכה. באותה הזדמנות נחשף מידע מעניין מאד אודות תוכניותיה העתידיות בתחום ההנעה האלטרנטיבית. גולת הכותרת של פריז 2018 היא מכונית קונספט שנקראת K ZE, אשר מתארת את האופן שבו מתכוונת היצרנית להנגיש את הטכנולוגייה לקהל הרחב, כלומר להוזיל את עלויות הייצור ולבנות מכוניות חשמליות קטנות. זאת בשונה מיצרניות יוקרה כמו מרצדס ואאודי שממוקדות כעת במכוניות חשמליות גדולות, חזקות, ובעיקר יקרות.

    עוד ב-TheCar
    כל החדשות מתערוכת פריז

     

    רנו K ZE הוא קרוסאובר עירוני, ועל אף שמידותיו לא נחשפו קל להבחין במידות הקומפקטיות שמתאימות לייעודו. העיצוב הצעצועי שלו מזכיר טווינגו מוגבהת ותפוחה ונראה פחות דומה ל-ZOE המוכרת. אנשי רנו לא חשפו פרטים טכניים אודות מערכת ההנעה החשמלית של K ZE למעט אמירה לפיה טווח הנסיעה שלו בין טעינות יהיה 250 ק"מ (אבל בהתאם לתקן NEDC המחמיר פחות מתקן WLTP החדש והריאלי יותר). טווח זה אמור להספיק במכונית שנועדה לעיר ולפרברים, וטעינתה אפשרית גם משקע חשמל ביתי וגם מעמדות טעינה ייעודיות.

    אנשי רנו מצהירים ש-K ZE תיוצר בייצור סדרתי כבר בשנה הבאה, והייצור עצמו יהיה בסין, במפעל משותף לניסאן ולחברת דונגפאנג במסגרת מיזם בשם e-GT. דונגפאנג, אגב, היא הבעלים של 14% מקבוצת פיג'ו-סיטרואן, המתחרה מבית של רנו. שיווק המכונית מיועד בראש ובראשונה לשוק הסיני, שבו מקבלות מכוניות חשמליות סובסידיות נדיבות מן הממשלה ולכן מכירותיהן משגשגות. בשלב מאוחר יותר תשווק K ZE גם בשווקים נוספים בעולם אבל לא ידוע כרגע אם ומתי היא תוצע באירופה.

     

    בינתיים, באירופה תיוצר ותשווק גרסה חשמלית לקליאו החדשה, שתושק בשננה הבאה, ובמקביל יוצעו גם גרסאות היברידיות והיברידיות-נטענות של מגאן וקאפצ'ור. במסיבת העיתונאים חשפו גוהן ורנו פרטים ראשונים אודות מערכת הנעה היברידית חדשה ובה תמסורת ללא מצמד אשר מחברת בין מנוע הבנזין למנוע חשמלי. כך מתאפשרת תנועה רציפה ומצטמצמים הפסדי הכוח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.