• Ad
  • טויוטה וקאדילאק חושפת בתערוכת ניו-יורק שני קרוסאוברים חדשים בעלי משמעות גם עבור השוק הישראלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק תיפתח רשמית בסוף השבוע, אך שתי המכוניות המסקרנות ביותר שיוצגו בה, מבחינה ישראלית, נחשפו היום. הראשונה היא דור חדש לטויוטה ראב 4, והאחרת היא קאדילק XT4, ולשתיהן יש חשיבות גדולה ומובנת עבור היצרניות שלהן בשוק הצפון אמריקני, אבל גם עבורנו. שתי המכוניות צפויות להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית.

    טויוטה ראב 4 הוא אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים הוותיקים, והנמכרים ביותר בארה"ב, שם הוא מתמודד מזה עידן ועידנים בהונדה CR-V אשר עבר החלפת דור בשנה שעברה. ראב 4 החדש ממשיך את מהפיכת העיצוב של כל קו דגמי טויוטה, אם כי כאן עוצבה כרסה שמרנית מאד ביחס ל-C-HR.

    ראב 4 החדש מעוצב בסגנון ריבועי למדי, עם מכסה מנוע גבוה ושבכה גדולה ואגרסיבית שמזוהים עם שאר רכבי הפנאי הגדולים של טויוטה, בהם היילנדר ופור ראנר. החלק הצעיר והאופנתי בעיצוב נובע משתי אופציות לעיצוב החזית (עיצוב "רגיל" או "קרבי לשטח", וזהו שדרוג רעיון שהופיע לראשונה עם 'אייגו' הקטנטנה), ואפשר לבחור צבע גג שונה מזה של המרכב.

    תא הנוסעים עבר מהפכה חיונית, עם לוח מכשירים חדש לחלוטין בעיצוב נקי, ודאי ביחס לעיצוב המבולגן של ראב 4 היוצא, עם מסך מולטימדיה גדול ו"צף" שממוקם בחלק העליון של הקונסולה המרכזית. עם זאת, לאחר שנחשפנו לתא הנוסעים הייחודי של C-HR קצת  מאכזב לראות את השמרנות בעיצוב סביבת הנהג של ראב 4 החדש. אפשר רק להתנחם בהבטחה של טויוטה לאיכות משופרת וגבוהה מבעבר.

    כמו פריוס, אוריס החדשה ו-C-HR, גם טויוטה ראב 4 החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA המודולרית. שעיקר גאוותה של טויוטה היא בהפחתת משקל לעומת הדור היוצא, ושימוש במתלה רב חיבורי חדש מאחור. מידותיו של ראב 4 החדש נותרו דומות לזה של הדגם היוצא, אם כי הוא רחב בס"מ וזכה לתוספת של כ-3 ס"מ לבסיס הגלגלים.

    בשלב זה מוצע ראב 4 החדש עם שני מנועים: יחידת הנעה היברידית שמוכרת מ'קאמרי' ומן הדור היוצא – וזהו שילוב של מנוע בנפח 2.5 ליטר עם מנוע חשמלי ותיבת הילוכים רציפה, והאפשרות האחרת היא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר שמחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה. סביר להניח שעבור הגרסה האירופאית של ראב 4 יוצעו מנועים נוספים, בעלי נפח קטן יותר. שתי גרסאות ההנעה הקיימות כרגע מוצעות עם מערכת הנעה כפולה שמעבירה עד 50% מכוח המנוע לגלגלים האחוריים בעת הצורך, ועם אופציה למערכת חלוקת כוח וקטורית לגלגלים האחוריים.

    גם בראב 4 החדש ניתן למצוא מגוון של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אקטיבית, התראת סטייה ושמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, תאורת אור גבוה אדפטיבית וזיהוי תמרורים.

    כמו ראב 4 של טיוטה גם קאדילאק XT4 הוא דגם בעל משמעות גדולה עבור היצרן כיוון שהוא דגם "מסה", שצריך  לייצר נפח מכירות גבוה. קאדילק הציעה עד כה בעיקר רכבי פנאי ו-SUV גדולים ומגודלים ונעדרה מתחרות ישירה מול הדגמים הקומפקטיים של יצרניות הפרימיום הגרמניות, למשל אאודי Q3, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLA, או לקסוס NX.

    עם זאת, ההגדרה קומפקטי היא הגדרה יחסית, וכמו ה-XT5 גם ל-XT4 יש מידות נדיבות ביחס למתחרים הממקמות אותו בחצי מידה מעליהם. אורכו של קאדילאק XT4 הוא 460 ס"מ והוא מציע בסיס גלגלים גדול למדי של 278 ס"מ ורוחב של 188 ס"מ האמורים להבטיח מרווח פנים ראוי בתא הנוסעים, אשר עוצב באופן אירופאי ונקי ללא הצטעצעויות מיותרות אותן ניתן לפגוש לא פעם במכוניות המגיעות מצפון אמריקה. העיצוב החיצוני לעומת זאת לא מפתיע ונראה כמו העתק מוקטן של ה-XT5, אם כי היה ניתן לצפות מקאדילק לקצת יותר תעוזה בפלח שוק צעיר יחסית.

    כרגע הוצג קאדילאק XT עם יחידת הנעה אחת בלבד, מנוע 2.0 ליטר טורבו בעל מערכת ניתוק צילינדרים בשיוט המספק 240 כ"ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת תשעה יחסי העברה, כשניתן יהיה לבחור בין הנעה קדמית למערכת הנעה כפולה לפי דרישה.

    קאדילאק תציע את ה-XT4 בשלוש רמות ציוד שונות: לוקשרי, פרימיום וספורט, עם מאפייני עיצוב וגימור שונים. עם זאת רק ברמות פרימיום וספורט ישנו אבזור בטיחות מתקדם הכולל התרעת סטייה מנתיב, זיהוי עצמים בשטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת ניו-יורק: הקרוסאוברים החדשים של טויוטה וקאדילאק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.