• Ad
  • תערוכת ז'נבה: החידושים החשובים שבדרך אלינו

    בין שלל דגמי היוקרה והאקזוטיקה המוצגים בז'נבה לא נפקד מקומן של מכוניות ה"לחם והחמאה". הדגמים החשובים שעשויים לככב בשוק הישראלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מיצובישי ASX

    בישראל הוא אמנם משווק מזה כשנה בלבד אבל ASX של מיצובישי הוא אחד הקרוסאוברים היותר ותיקים שנמכרים כיום: דגם זה הוצג לראשונה בשנת 2010. הבשורות הטובות הן שמיצובישי השיקה בז'נבה ASX חדש. הבשורות הפחות טובות הן שמדובר בסך הכל במתיחת פנים מקיפה, אבל הבסיס של הכלי הזה נותר זהה, ובכלל זה גם מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי שמוכר לנו. מנוע הטורבו המודרני של מיצובישי, שמניע את אקליפס קרוס, לא מגיע ל-ASX.

     

     

    הצללית נותרה דומה, אבל החזית של ASX המתוח אגרסיבית ומובחנת יותר לאחר שאימצה את קו העיצוב העדכני של מיצובישי. גם עיצוב תא הנוסעים לא השתנה יותר מידי למעט שדרוג העיצוב של הקונסולה הקדמית ושל לוח המחוונים. יש גם מערכת מולטימדיה חדשה ושיפור מובטח לאיכות החומרים. שדרוג משמעותי יותר בוצע בתחום הבטיחות, עם הוספת מערכת בלימת חירום אוטונומית כסטנדרט ואופציה לעזרי נהיגה מתקדמים נוספים.
    מתי בישראל: סוף 2019

    סאנגיונג קוראנדו
    היצרנית הקוראנית הקטנה, כיום בבעלות מהינדרה ההודית, מוסיפה לחדש את קו הדגמים שלה. הפעם הגיע תורו של קוראנדו – הקרוסאובר הקומפקטי שמתחרה בנישה של קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. אנשי סאנגיונג נרגעו מן העיצובים הביזארים, והכלי החדש נראה סולידי יחסית לדגמי עבר של סאנגיונג. אפשר אפילו לומר שזה כלי נאה שמזכיר קצת את טיבולי ואת רקסטון. תא הנוסעים שודרג משמעותית וכולל כעת אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, והיצע מערכות הבטחות כולל בלימת חירום אוטונומית כסטנדרט, וגם מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב.

     

     

    סאנגיונג מציעה את קוראנדו החדש עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר שמספק 163 כ"ס, או מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר שמספק 136 כ"ס. את שני המנועים אפשר לקבל עם תיבות הילוכים ידנית או אוטומטית מתוצרת אישין בעלות שישה יחסי העברה. סאנגיונג צפויה להציג גם גרסה חשמלית מלאה בקרוב. השיווק של קוראנדו החדש יחל באירופה באביב, אבל לא ברור עדין אם או מתי הוא  יגיע גם לישראל.

    סקודה קאמיק

    היצע דגמי הקרוסאובר של סקודה הושלם כעת עם השקת 'קאמיק' (Kamic) החדש בז'נבה. השם 'קאמיק' כבר משמש את סקודה בשוק הסיני, אבל בשונה ממנו קאמיק האירופי הוא דגם אחר שמבוסס על הגרסה הקצרה של הפלטפורמה המודולרית של קבוצת פולקסווגן. למעשה, קאמיק הוא אח תאום לסיאט ארונה ופולקסווגן T קרוס, אבל כרגיל בסקודה – זה כלי ארוך וגדול מעט יותר מאחיו לפלטפורמה.

     

     

    אורכו של קאמיק 424 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלו כמעט משפחתי: 265 ס"מ, שזה די דומה לאורך בסיס הגלגלים של מאזדה CX-30 החדש. גם הרוחב נדיב: 180 ס"מ (כלומר יותר מן המאזדה), ונפח תא המטען 400 ליטרים מכובדים מאד. אפשר לראות בקאמיק כעין גרסת קרוסאובר של סקאלה החדשה, שאיתה הוא חולק את עיצוב תא הנוסעים ואת לוח המכשירים שכולל מסך מולטימדיה הצף.

    היצע המנועים כולל מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר טורבו שמספק 95 ו-115 כ"ס, מנוע 1.5 ליטר טורבו (150 כ"ס), ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר (115 כ"ס). תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה מוצעת בכל המנועים למעט מנוע הבנזין הבסיסי.

    מתי בישראל: סוף 2019

     

    פיג'ו 208

    פיג'ו מציגה בז'נבה דור חדש למכונית הסופרמיני שלה אשר מעוצבת כעת בעיצוב מקורי מבחוץ ומבפנים. מבחוץ אפשר למצוא חזית עם שבכה מודגשת ואלמנט שלושת ה"טפרים" ביחידות התאורה מלפנים ומאחור. בתא הנוסעים ממשיכה פיג'ו בפילוסופיית ה-i Cocpit עם לוח מחוונים שהוא מסך עם תצוגה משתנה, והוא ממוקם גבוה. גם גלגל הגה קטן מידות, שממוקם נמוך, מסך מגע מרכזי גדול ששולט על מערכת המולטימדיה, ותפעול של מערכות הרכב ומתגי הפסנתר – דומים לאלה של 3008.

    המכונית מבוססת על פלטפורמה מודולרית חדשה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן אשר משמשת את DS3 קרוסבק ובעתיד ייבנה עליה הדור הבא של אופל קורסה. הפלטפורמה חוסכת במשקל ומה שחשוב יותר – מתאימה להנעה אלטרנטיבית. 208 מוצגת גם בגרסה חשמלית מלאה עם טווח נסיעה של כמעט 400 ק"מ. כמו כן תוצע המכונית גם מנועי טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר בהספקים של 100 ו-130 כ"ס ואופציה לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שמונה יחסי העברה.
    מתי בישראל: תחילת 2020

    קיה נירו
    עוד קרוסאובר שעבר מתיחת פנים ומוצג בז'נבה הוא קיה נירו. בשונה ממיצובישי ASX מתיחת הפנים של נירו היא מינורית בלבד, ובכל זאת מדובר באחר מרכבי הקרוסאובר הפופולריים בישראל בשנתיים האחרונות, לכן האירוע הזה חשוב שבעתיים.

    השינויים בדגם החדש כוללים עדכון קל לפנסי החזית, פנסי הערפל והשבכה הקדמית, והמכונית דומה כעת יותר לגרסה ההיברידית נטענת. בתא הנוסעים קיבל נירו מסך מידע צבעוני חדש בלוח המחוונים, ומערכת מולטימדיה חדשה עם ממשק משודרג. בקיה טוענים כמובן גם לשיפור איכות החומרים ובידוד הרעשים. בתחום המכאני לא נעשו שינוים מהותיים ונירו יוסיף להגיע עם יחידת הנעה היברידית ותיבת הילוכים כפולת מצמד.
    מתי בישראל: במחצית השניה של 2019

    רנו קליאו

    רנו חשפה את הדור החמישי של קליאו, ועל הדרך ניסתה לגנוב תשומת לב מן היריבה הגדולה שלה – פיג'ו 208. קליאו החדשה מציגה אבולוציה לעיצוב המוצלח של הדור הקודם ונראית בוגרת ושקולה יותר בזכות חרטום דומה לזה של רנו מגאן. המידות נותרו דומות לאלה של הדור היוצא, והמכונית קצרה בס"מ וחצי מקודמתה (אבל רחבה ממנה ב-6.5 ס"מ משמעותיים). הפלטפורמה המודולרית של קבוצת רנו-ניסאן מאפשרת שימוש במנוע הטורבו-בנזין החדש שפותח יחד עם מרצדס, וזה יגיע עם גם תיבת הילוכים כפולת מצמד וגם בגרסאות היברידיות קלות. בעתיד תצטרף גם גרסת RS ספורטיבית עם יותר מ-200 כ"ס. כמתבקש כיום – קליאו החדשה שודרגה גם עם גם בלימת חירום אוטונומית ושלל מערכות בטיחות אקטיביות.
    מתי בישראל: סוף 2019

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.