• Ad
  • דורות חדשים לפולקסווגן ג'טה ולקיה פורטה נחשפו בתערוכת הרכב הבינלאומית של צפון אמריקה עם עיצובים נאים מבעבר, תאי נוסעים מרווחים יותר ומערך בטיחות מתקדם כסטנדרט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על אף שכמעט בכל העולם סגמנט רכבי הסדאן הקומפקטיים הצטמק בשנים האחרונות לטובת רכבי הפנאי, עדיין מדובר באחת הקטגוריות המשמעותיות בעולם הרכב ופולקסווגן וקיה בחרו בתערוכת הרכב של דטרויט כבמה לחשיפת החדשות שלהן בתחום – הדורות החדשים של הג'טה והפורטה.

    עוד ב-TheCar: 
    אמריקה פותחת שנה: החדשות של תערוכת דטרויט 
    יפנים בדטרויט: קונצרן טויוטה חשף את הקאמרי ואת הלקסוס LS החדשות 
    קיה אופטימה היברידית החדשה במבחן דרכים

    כמעט 8 שנים עברו מאז שהוצג הדור הנוכחי של הג'טה ואין ספק שהשנים עשו את שלהן והגיע הזמן להתחדש. הדור ה-7 של המשפחתית הקומפקטית של פולקסווגן מבוסס, כצפוי, על פלטפורמת MQB המוצלחת המשמשת חלק גדול מרכבי הקונצרן.

    בניגוד לשני הדורות הקודמים שנראו כגרסה מוקטנת של הפאסאט, הג'טה החדשה מציגה בגבולות המאוד שמרניים של מרבית עיצובי המותג זהות עצמאית מסוימת עם פרונט הכולל סבכה מאוד בולטת (ולדעתנו מוגזמת) ואחוריים בקווים מעט ספורטיביים יותר עם מראה סדאן קופה ותא מטען קצר שמזכיר את המראה של האודי A3 סדאן.

    הג'טה החדשה היא לא מכוניית מאוד יפה אבל ללא ספק נראית מודרנית מהנוכחית ומציגה מימדים גדולים מבעבר, אשר לטענת פולקסווגן מתורגמים למרווח יותר ממצוין לנוסעים בקבינה שזכתה לשדרוג משמעותי עם עיצוב מודרני בהרבה ושימוש בחומרים מאיכות טובה מבעבר.

    בין היתר ניתן לציין מסך גדול במרכז הקונסולה הפונה מעט לכיוון הנהג ושולט על חלק ממערכות הרכב ומערכת הבידור, תאורת אווירה עם גוונים משתנים לאורך הדשבורד ודיפוני הצד, אופציה ללוח מחוונים שכולו מסך HD המאפשר לבחור בין מגוון אפשרויות תצוגה ועוד.

    מערך הבטיחות האקטיבי כולל בלימת חירום אוטומטית כסטנדרט וגם בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על סטיה מנתיב ורכבים בשטח המת.

    בשלב זה הג'טה הוצגה עם יחידת הנעה בודדת המשלבת בין מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש המוכר של הקונצרן  המפיק 150 כ"ס ומשודך, בניגוד לעבר, לתיבת הילוכים פלנטרית עם 8 יחסי העברה שמחליפה את תיבת ה-DSG כפולת המצמדים.

    בארצות הברית לפחות, למרות השינויים והמפרט הנדיב יותר בכל הגרסאות, הג'טה החדשה תהיה זולה במעט מקודמתה ותגיע לשווקים במהלך הרבעון השני של השנה. כמו קודמתה, גם הג'טה החדשה תיוצר במפעל של פולקסווגן במקסיקו שמרבית תוצרתו מיועדת לשוק האמריקאי ובהתאם לביקושים בשוק המרכזי של הדגם יוחלט מתי הג'טה החדשה תגיע לשווקים נוספים כמו זה הישראלי.

    קיה מציגה בדטרויט את הדור השלישי למשפחתית הקומפקטית שלה שיחליף את הדור הנוכחי הנמצא בשווקים מאז 2012. הפורטה החדשה מציגה נוכחות בולטת ודינמית משל קודמתה במראה פאסט-בק עם תא מנוע ארוך ותא מטען קצרצר בעיצוב שלטענת קיה שאב את ההשראה מהסטינגר היפהפיה של המותג.

    הפורטה החדשה גדולה מקודמתה בכל המימדים ועם אורך של 4,64 מטרים (8.1 ס"מ יותר מבעבר) בקיה מבטיחים תנאי מחייה משופרים לנוסעים בשתי שורות המושבים.

    הקבינה כוללת דשבורד בעיצוב נקי אשר במרכזו מסך מגע גדול בולט בהשראת טאבלט כמו שניתן לפגוש גם בדגמים חדשים אחרים של המותג דוגמת הפיקנטו והריו, פתחי איוורור עגולים גדולים של מערכת בקרת האקלים בדומה לאלה שבסטינגר ולוח מחוונים הכולל שני מדים גדולים במיוחד.

    הפורטה החדשה מציעה מגוון מערכות בטיחות מתקדמות ככל הנראה כסטנדרט עם בקרת שיוט אקטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב ובלימת חירום אוטונומית.

    מתחת למכסה המנוע ניתן יהיה למצוא, לפחות בגרסה המיועדת לשוק האמריקאי, מנוע אטמוספרי  בנפח 2.0 ליטרים המפיק 148 כ"ס, פועל בשיטת "מחזור אטקנסון" ומצויד במערכת EGR הממחזרת חלק מגזי הפליטה. שימוש בשיטה זו אופייני למכוניות היברידיות אך לאחרונה יצרניות רכב, ביניהן טויוטה, החלו לגלות עניין בשיטה זו גם במכוניות רגילות מאחר שלטענתן היא יעילה מאוד להפחתת המזהמים. בקיה בחרו לשדך למנוע, לראשונה ברכבי המותג, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה  – IVT ככל הנראה גם במטרה להשיג נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים.

    הפורטה החדשה צפויה להגיע לשווקים בהמשך השנה.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת דטרויט: משפחתיות חדשות לפולקסווגן ולקיה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.