• Ad
  • תערוכת דטרויט: החגיגה נמשכת?

    כמה יצרניות רכב החליטו לוותר על התערוכה החשובה של התעשייה דווקא בעת השיא של כל הזמנים במכירת רכב בארה"ב. מרצדס E קלאס חדשה, ומיניוואן חדש ומיוחד לקרייזלר, הם בין האטרקציות החשובות בדטרויט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: 11 ינואר

    האם זאת תחילת הסוף של תערוכות הרכב כפי שהכרנו אותן?

    היום בערב (ב') תיפתח בדטרויט, מישיגן, תערוכת המכוניות החשובה ביותר לתעשיית הרכב האמריקנית, זו שעד לפני כמה שנים נחשבה גם לחשובה ביותר באמריקה, ואחת החשובות בעולם.

    דטרויט 2016 אמורה הייתה להיות אחת השוקקות והמרהיבות מבין התערוכות שנערכו בבירה של "מוטאון" – "עיר המכוניות האמריקנית", ולו מפני שהיא מתקיימת ימים ספורים לאחר שהאמריקנים סיכמו את שנת השיא של כל הזמנים במכירת כלי רכב בארה"ב – עם 17.5 מיליון מכוניות חדשות שנמכרו שם.

    במציאות, אלא אם עוד נופתע ביומיים הקרובים, נראה שדטרויט 2016 עלולה לסמל את תחילת הסוף של עידן תערוכות הרכב הגדולות, והסימן הראשון לכך הוא עם כמה יצרניות רכב שהחליטו שלא להשתתף בה, ואחרות שלא טרחו להכין לקראתה דגמים מיוחדים.

    תעשייה גלובלית

    בעידן הגלובלי שבו אנחנו חיים יש לחלק מן המכוניות שחשובות לשוק האמריקני גם חשיבות רבה באירופה, ולהיפך, ומה שחשוב לאירופה חשוב גם לישראל.

    מרצדס, למשל, בחרה לחשוף את הדור העשירי של E קלאס בדטרויט, כחצי שנה לפני שתעשה עליה לארץ הקודש כדי להתמודד אצלנו מול ב.מ.וו. סידרה 5, אאודי A6, לקסוס GS ועוד.

    E קלאס החדשה מבוססת על אחת הנגזרות של פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה (MRA) של החברה, עם אחוז ניכר של פלדה בחוזק מתיחה גבוה וכאשר ה'כנפיים', מכסה המנוע ומכסה תא המטען עשויים מיריעות אלומיניום ויציקות אלומיניום. החיסכון במשקל, יחסית לדגם היוצא, הוא של כ-100 קילוגרם.

     

    Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016 Mercedes-Benz E-Cl

     

    עם E קלאס משלימה, למעשה, מרצדס את המהפך שעברו כל מוצריה המרכזיים, וכמצטרפת האחרונה היא נהנית מן החידושים האחרונים במערכות סיוע לנהג – וזאת המכונית הסדרתית הקרובה ביותר של מרצדס כרגע ל'מכונית אוטונומית'.

    תכונות מסוימות, כמו שינוי נתיב נסיעה אקטיבי וחניה אוטונומית מרוחקת, מוצעות עם המכונית הזאת בפעם הראשונה אצל מרצדס, ובכלל, ובין השאר יכול הנהג לאפשר למחשב לנהוג במכונית ברציפות למשך דקה, מבלי לגעת בגלגל ההגה (אופציה שלא תגיע לישראל).

     

    Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016 Mercedes-Benz E-Cl

     

    המכונית עוצבה מחדש ולחלוטין, עם קווי דמיון ברורים לאחותה הקטנה C ולאחות הגדולה S, והיא נראית כעת הרבה יותר דינמית במאמץ להתמודד מול מתחרותיה הגרמניות על קהל צעיר יותר.
    האורך הכללי הוגדל ב-4.3 סנטימטר עד ל-4.923 מטר, ובסיס הגלגלים הוארך ב-6.5 ס"מ יותר משמעותיים עד ל-294 ס"מ, אולם המכונית הונמכה ב-6 מ"מ והיא צרה ב-2 מ"מ – וזאת חלק מן התרומה למראה הספורטיבי יותר (ולשיפור משמעותי של המרחב הפנימי).

    מעבר לעובדה שמדובר במכונית עתירת טכנולוגיה באופן כללי, אחד הדברים המעניינים בה, ובהחלטות השיווקיות שנטלו מנהלי מרצדס, הוא היצע המנועים בעלי נפח צנוע והגדשת טורבו, כמו צמד מנועי ה-2.0 ליטר הארבעה צילינדריים – בנזין (מחודש, 181 כ"ס) ודיזל (חדש, 192 כ"ס) – שאיתם הם בחרו להשיק אותה.

    בסופו של דבר יכלול היצע המנועים הסופי שמונה אופציות, בהן גרסאות מחוזקות של מנועים אלה וגם מנועים יותר "מקובלים" עבור המכונית הזאת כמו V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר, וגם טורבו-דיזל בנפח דומה – אבל במבנה של 6 בשורה (גם הוא חדש לגמרי), שיספק כ-254 כ"ס. גרסת AMG, שתוצע למכירה בסוף השנה, תונע באמצעות מנוע טורבו בנזין במבנה V8 ובנפח 4.0 ליטר שיספק כ-580 כ"ס.

    כמובן, כראוי וכצפוי, מרצדס תציע גם ל-E קלאס גרסה היברידית-נטענת עם טווח נסיעה חשמלי של עד 30 קילומטר, וזאת על בסיס שידרוג יחידת ההנעה של C350e, עם מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ומנוע חשמלי בתוך תיבת ההילוכים.
    כל המנועים ישודכו לתיבת ההילוכים האוטומטית של מרצדס בעלת תשעה הילוכים, כולם מניעים כמובן את הגלגלים האחוריים, וחלק מן הגרסאות יהיו, כרגיל, כפולות הנעה.

     

     

    כמובן שגם תא הנוסעים וסביבת הנהג של E קלאס החדשה עוצבו מחדש, וגם כאן קל להבחין בדמיון ל-S קלאס, כשגולת הכותרת היא פנל אחיד ורחב שבנוי ממסך מולטימדיה ענק בגודל 12.3 אינטש ומסך בגודל דומה שמוצב מאחורי ההגה ומציג את "השעונים" ו"הנורות" בתצוגה דיגיטלית.

    מכונית דגל שבדית

    וולוו שמה לה למטרה להתמודד עם מרצדס E קלאס החדשה ושלוש מתחרותיה הגרמניות באמצעות ספינת דגל חדשה, S90 אשר חולקת פלטפורמה ואפילו קצת מעבר לכך עם XC90 החדש והמוצלח.

     

    Location Front Quarter Volvo S90 Mussel Blue

     

    הרף בו מדובר גבוה מאד – אין זה עניין של מה בכך להתמודד מול הטובות שבמכוניות שמיוצרות כיום, אבל מבט ראשון במכונית שמחייה את הסמל ההיסטורי S90 רומז שיש לה כעת את הכלי המתאים לצורך זה.

    העיצוב החיצוני, שאנשי וולוו מכנים "קופה ארבע דלתות", מאופיין בקווים דינמיים ובשבכה קדמית קעורה ויוצאת דופן, אך גם באזכורים לא מעטים ל-XC90 האלגנטי, והרושם הזה מתחזק עוד יותר כאשר מציצים פנימה. עיצוב הפנים, כמו ב- XC90, הוא אי של רוגע בהשראה שבדית, עם מסך מגע גדול ששולט במרכז הקונסולה, ועם מושבים שכבר זכו לשבחים בקרוס-אובר הגדול.

     

    Interior cockpit Volvo S90 blond

     

    בוולוו מדגישים שהמכונית הזאת היא "צעד נוסף לקראת נהיגה אוטונומית מלאה", והאבזור הסטנדרטי של מכונית הדגל החדשה כולל מערכות נהיגה אוטונומית למחצה ממשפחות "פיילוט אסיסט" ו-IntelliSafe Assist.
    אלה כוללות בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לשמירת נתיב – שתי מערכות שפועלות בדגם הזה כדי להשאיר אותו בתוך נתיב נסיעה "ללא מגע יד נהג" עד למהירות של 130 קמ"ש, וכן התרעת תאונה ובלימה אוטונומית למניעת תאונה – במהירויות עירוניות ובינעירוניות.

    גרסת הכניסה מונעת באמצעות מנועי ה-2.0 ליטר המוגדשים של וולוו – בנזין ודיזל, בהספקים של 193 ו-238 כ"ס, ומי שיבחר בגרסאות החזקות יותר יקבל 325 כ"ס ב-T6 או 413 כ"ס בגרסה ההיברידית הבכירה – T8.

    וולוו לוקחת מאד ברצינות את השוק הגדול והחשוב ביותר שלה, צפון אמריקה, ולכן היא משקיעה שם 11 מיליארד דולר בהקמת מפעל ייצור בצ'רלסטון, דרום קרוליינה.
    גם האמריקנים, מצידם, מחזירים לוולוו אהבה, ולדברי השבדים עד עתה – עוד לפני שמישהו מלקוחותיהם יכול היה לגעת בכלל במכונית אמיתית, הם רשמו כבר 88,000 הזמנות מלקוחות, וזאת לעומת צפי מכירות ראשוני של 50,000 מכוניות בלבד, בשנה הראשונה.

    המיניוואן מת, יחי המיניוואן

    הוויכוח סביב "מי המציא את המיניוואן?" כנראה שלעולם לא יוכרע, אבל לקרייזלר יש טענות טובות לכתר עם "טאון אנד קאונטרי" שלה.
    העניין הוא שהג'יפים הגדולים ולאחריהם הקרוס-אוברים בעלי 7 מושבים דחקו לגמרי את גלגלי המיניוואנים – ומנתח שוק יפה של כ-8.4% מכלל המסירות בשוק האמריקני לפני 20 שנים (שנת 1995) הם התרסקו לרמה של 2.9 אחוזים בשנה שעברה.

     

    קרייזלר פאסיפיקה 2016 - 002

     

    הסיבה פשוטה: למרות השימושיות הגבוהה שלהן מעט מאד לקוחות מוכנים להיראות בימינו במכונית שנראית כמו "מכונית של דודות", ועל כן מבצעת כעת היצרנית האמריקנית בשליטה איטלקית קפיצת מדרגה עיצובית בניסיון לחשוב מחוץ לקופסא על הקופסא.

    "פאסיפיקה" (שם שבו כבר נעשה שימוש לזמן קצר לפני כעשור) הוא שם חדש למיניוואן שמחליף את היצור הריבועי שמוכר אצלנו כ"וויאג'ר" (או "גראנד וויאג'ר"), והוא עושה כל מאמץ כדי להיראות יותר כמו קרוס-אובר מאשר כמו מוביל אנשים.

    פאסיפיקה מבוסס על פלטפורמה חדשה וקלה, עם הנעה קדמית, הוא מעט ארוך ונמוך מקודמו ובסיס הגלגלים שלו ארוך יותר, והוא מתגלגל על גלגלים בקוטר גדול יותר – מה שמגביר עוד יותר את התחושה הדינמית.
    המנוע הבסיסי, V6 בנפח 3.6 ליטרים, לא השתנה, אבל הוא מספק כעת 287 כ"ס במקום 283, והוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה.

     

    קרייזלר פאסיפיקה 2016 - 001

     

    האמריקנים כנראה מפגינים התלהבות מרעיון ההיברידיות הנטענות, לכן מוצעת פאסיפיקה עם אותו מנוע, אבל עם הספק של 248 כ"ס, כשהוא מחובר למערכת הנעה היברידית-נטענת ועם טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ.
    כדי לזכות במלוא טווח הנסיעה צריך לטען את פאסיפיקה משקע חשמל ביתי במתח של 220 וולט, פעולה שדורשת רק כשעתיים של חיבור.

    פאסיפיקה הוא מיניוואן לשמונה נוסעים (כולל נהג, לעומת 7 בעבר), עם תא נוסעים גדול מאד ועתיר איבזור וגימיקים, והעיצוב החיצוני שלו נראה עם שיוך משפחתי מובהק לדגמי קרייזלר בכלל, ול-200 החדשה בפרט.

    דלתות הזזה הן פריט חובה מובן מאליו בכל מיניוואן, וכעת נוסף גם איבזור רב, למשל פתיחה חשמלית של הדלתות האלה, או של הדלת האחורית, באמצעות חיישן כף רגל, מסכי מגע גדולים, בגודל 10 אינטש, לשורת המושבים השנייה (עם חיבוריות Wi-Fi ושליטה במערכת הניווט, מיזוג אוויר רב אזורי מתוחכם ועוד).

     

    קרייזלר פאסיפיקה 2016 - 004

     

    בקרייזלר עובדים כבר שנים על קיפולי מושבים קלים ונוחים ולכן לא מפתיע שגם כאן אפשר להעלים את שורות המושבים השנייה והשלישי לתוך הריצפה, והם גם מבטיחים גישה נוחה לשורת המושבים השלישית מבלי להסיר מושבי בטיחות לילדים – אם כאלה מותקנים בשורה השנייה.

    גימיקים נוספים כוללים (כאופציה) שואב אבק מובנה ושימושי לשאיבת במבה ושאר שיירים, וכמובן עם כל מערכות הבטיחות והסיוע לנהג המקובלות כיום כמו בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת התנגשות, מצלמות היקפיות לסיוע לחנייה ועוד.

    עידן המימן

    אאודי, חטיבת היוקרה של קבוצת פולקסווגן, נמצאת במצוקה בארה"ב בגלל משבר הדיזלים, אשר נוסף לאובדן אמון באופן כללי גרם לה גם לאבד הרבה נקודות בקרב שוחרי איכות הסביבה.
    אם לא די בכך, המתחרה מבוואריה כבר הציגה שיתוף פעולה פורה עם טויוטה בכל הקשור לתאי דלק והנעה באמצעות מימן, ואפילו אפשרה לנו לנהוג באבות-טיפוס נוסעים של מכוניות כאלה.

     

    Audi h-tron quattro concept
    אאודי h-tron קונספט. טווח נסיעה של 600 ק"מ בין תדלוקים

     

    קבלו, לכן, את דגם התצוגה 'קוואטרו איץ'-טרון' (h-tron) שאותו מציגה אאודי בדטרויט לצד גרסת קוואטרו לאאודי A4 החדשה.

    היות שמדובר במכונית קונספט "מחקרית" יכולים אנשי אאודי לומר לנו מה שהם רוצים אודותיה ואין ברירה אלא להאמין להם, אבל מדוע לא להתרשם, ראשית לכל, מן העיצוב החד והעתידני מעט של הקונספט, ומסביבת הנהג המיוחדת שלו (שכבר נחשפה בתערוכת האלקטרוניקה CES בשבוע שעבר).

    איץ'-טרון, כך מבטיחים הגרמנים, מציע טווח נסיעה מכובד של 600 ק"מ בין תדלוקים, תדלוק מהיר (במימן כמובן) שאורך ארבע דקות בלבד (לעומת עשרות דקות או אף שעות לרכב חשמלי), וביצועים ספורטיביים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-7 שניות.

     

     

    על כל העוצמה הזאת אחראים שני מנועים חשמליים שמקבלים את האנרגיה שלהם מתא-דלק מימני, האחד מותקן על הסרן הקדמי ומספק 90 קילוואט והשני, על הסרן האחורי, מספק 140 קילוואט.

    על הדרך גם שולבו באיץ'-טרון גם טכנולוגיות מתקדמות של סיוע לנהג, אשר צפויות להיכנס לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה – בדור הבא של אאודי A8.

    ברור, כמובן, שהבעיה הבעייתית יותר של מכוניות שמונעות באמצעות תא דלק מימני היא היעדרה של רשת של תחנות תדלוק, אבל ברור שבמוקדם או במאוחר גם זה ייפתר.

    "מכונית ההילה": לקסוס ב-100 אלף דולר

    אחת המכוניות המרשימות ביותר למראה בדטרויט היא LC500 החדשה של לקסוס, מכונית ספורט קופה בעלת עיצוב מהמם – אם כי קצת פחות מסעירה ממכונית התצוגה LF-LC שממנה היא נובעת.

    עם מנוע בנזין בנפח 5.0 ליטר ובמבנה V8, שמספק 467 כ"ס ומזניק אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך "פחות מ-4.5 שניות", די ברור למי המכונית הזאת מיועדת, וגם מול מי היא מבקשת להתמודד (רמז: מרצדס SL).

     

    לקסוס  LC 500 - 003

     

    לכן, תג מחיר של "קצת פחות מ-100 אלף דולר" (לפני מיסים ובארה"ב) לא אמור להפחיד את לקוחותיה הפוטנציאליים.

    כאמור, LC500 נראית מעט פחות שרירית ממכונית הקונספט הדרמטית שממנה היא נובעת, אבל היא לוקחת אל הקצה את עיצוב השבכה הקדמית העדכני של לקסוס, ונראית שרירית ומאד בטוחה בעצמה ובמותג שהיא מייצגת.

    מבחינת לקסוס יש כאן לא רק הצהרת כוונות טכנולוגית חשובה – למשל עם תיבת הילוכים אוטומטית חדישה בעלת עשרה (10) יחסי העברה, אלא גם בסיס לדגמים נוספים שצפויים להיבנות על אותה פלטפורמת הנעה אחורית מתקדמת (ויקרה).לקסוס  LC 500 - 001

    מהנדסי לקסוס חפצים להפגין מיומנות בשימוש בטכנולוגיות שילדה מתקדמות שכוללות חומרים מורכבים (סיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק), פלדה בחוזק מתיחה גבוה ויציקות אלומיניום, וכן חלקי מרכב מחומרים מתקדמים (דלתות וגג שבנויים מסיבי פחמן).

    המכונית הסדרתית, כך אומרים היפנים, תופיע למכירה באולמות התצוגה רק בתחילת 2017.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.