• Ad
  • ענקית ההסעות האמריקנית רכשה את 'קארים', חברת הנסיעות המשתפות הגדולה ביותר בעולם הערבי. אובר נכנסת, בין היתר, לעזה, רמאללה ובגדד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת ההסעות המשתפות אובר (Uber) רכשה את קארים (Careem) – חברת הנסיעות המשתפות הגדולה ביותר בעולם הערבי, תמורת 3.1 מיליארד דולר, בכפוף לאישורים רגולטוריים.

    קארים הוקמה בשנת 2012 על ידי מודיסיר שיאה הפקיסטני ומגנוס אולסון השבדי, והיא פעילה במזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה, ובסך הכל ב-15 מדינות ויותר מ-90 ערים. בנוסף לשירותי הנסיעות עוסקת חברה זאת גם בשירות תשלומים שנקרא קארים פיי (Careem Pay) ובשירות משלוחים שנקרא קארים נאו (Careem NOW). שירותי החברה זמינים, בין היתר, במרקו, מצרים, ירדן, פקיסטן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. החברה החלה לפעול בשטחי הרשות הפלשטינאית ובעזה ביוני 2017, והיא מציעה את שירותיה ברמאללה, שכם ועזה. כמו בערים אלה, קארים פעילה גם במספר ערים מעניינות נוספות שבהן ישראלים לא מאד רצויים, לפחות לא בעתיד הנראה לעין. כך, לדוגמא היא פועלת בבגדד, ביירות, ג׳וניה ובחרטום.

     

     

    בעקבות הרכישה, שצפויה להתממש ברבעון הראשון של 2020, קארים תהיה חברת בת של אובר אך תוסיף לפעול כמותג ואפליקציה נפרדים, תוך שהחברה מנוהלת על ידי שני מייסדיה. בדירקטוריון החברה יישבו שלושה נציגים של אובר ושניים של קארים. "איחוד הכוחות עם אובר יסייע לנו להאיץ את המטרה של קארים – והיא לשפר ולפשט את חיי האזרחים, תוך שאנחנו בונים ארגון מעורר השראה״, מצוטט שיאה בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה. ״לתחום הניידות, כמו גם לתחומים רחבים יותר הקשורים באינטרנט, יש פוטנציאל בלתי מנוצל עצום באזור הזה״. עוד הוסיף שיאה: ״לא יכולנו למצוא שותף טוב יותר להליך זה מאשר אובר. מדובר בציון דרך חשוב לנו באופן אישי, ובציון דרך לאזור כולו. רכישה זאת תהיה קטליזטור לאקו-סיסטם הטכנולוגי של האזור הזה בעולם, שיגדיל את כמות המשאבים והמשקיעים המגיעים אליו״.

    מנכ״ל אובר העולמית דרה חוסרוושאהי (Dara Khosrowshahi) – שהוא יליד העיר טהרן שבאיראן – ציין בהודעה לעיתונות שמדובר בצעד נוסף לחיזוק מעמדה של אובר בעולם. ״לקארים יש תפקיד חשוב בעיצוב הניידות האורבנית במזרח התיכון״, אמר חוסרוושאהי. ״מדובר באחד הסטארט-אפים המצליחים ביותר באזור. אני בטוח שנביא ביחד תוצאות יוצאות דופן עבור נוסעים, נהגים וערים באזור הזה של העולם, שמתקדם במהירות מסחררת״.

    לא מיותר לציין ששר התחבורה הנוכחי, ישראל כץ, לא מאפשר לחברות תחבורה להפעיל בישראל שירותי תחבורה משתפת בתחום המוניות (ride-hailing) – אלא רק באמצעות מוניות מורשות, שכמותן יש בישראל רק כ-18,000 – מתוך צי של יותר מ-3 מיליון כלי רכב. אחת המשמעויות היא שתושבי עזה ושכם, כמו תושבי ניו-יורק וסן פרנסיסקו, יכולים ליהנות משירות שאסור על תושבי תל-אביב וירושלים.

    צריך להדגיש גם שרכישת קארים על-ידי אובר היא לא בהכרח חדשות טובות: חברות הטכנולוגיה הגדולות בתחום הזה, בעיקר 'אובר', 'דידי' ו'אולה', משתלטות בקצב מטריד על כל היזמויות הקטנות שמתחרות בהן, תוך שהן מחלקות ביניהן את העולם מבחינה גיאוגרפית במה שנחזה להיות התנהלות כמו קרטליסטית. מצב כזה, אם יתממש ויתקבע, עלול כמובן לפגוע בתחרות בעולם – וזה אף פעם לא מועיל לצרכנים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תושבי עזה ורמאללה נהנים יותר מתושבי תל-אביב: להם מותר להשתמש ב'אובר'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.