• Ad
  • ח"כ יואל חסון היה מצליח לקבל כיום רישיון נהיגה רק כעבור שנתיים ו-3 חודשים מן היום בו נהיה ניגש למבחן הנהיגה הראשון שלו. כך עולה מן הדיון של וועדת הכלכלה בנושא המחסור בבוחנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד התחבורה מנסה להפריט את מבחני הנהיגה על גבם של תלמידי הנהיגה שממתינים למבחן מעשי ("טסט"), ולכן לא מקבל לעבודה בוחני נהיגה חדשים. אנשי המשרד מבקשים ש"יגיעו מים עד נפש", ובצר להם יסכימו כל המעורבים בדבר להפריט את המבחנים. כך טענו אתמול מספר חברים בוועדת הכלכלה של הכנסת בדיון מיוחד שנערך בנושא זמן ההמתנה הארוך מנשוא למבחנים מעשיים.

    לימוד נהיגה

    לפי נתוני משרד התחבורה, כפי שהוצגו בדיון, משך זמן ההמתנה לכל מבחן מעשי כיום עומד על 6 שבועות.
    לעומת דברים אלה טענו אתמול נציגי מורי הנהיגה ויו"ר מועצת התלמידים, גל יוסף, שמשך ההמתנה לטסט מגיע כיום ל-4 חודשים.

    הדיון בועדת הכלכלה התקיים לבקשתם של ח"כ נורית קורן (הליכוד), ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) וח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת).
    ח"כ קורן אמרה בדיון שמספר הבוחנים זעום, ועומד על 126 במקום 160 בוחנים שנדרשים כיום, לנוכח הגידול הטבעי של אוכלוסיית אזרחי ישראל בשנים האחרונות.
    לדברי ח"כ קורן, אנשי משרד התחבורה רוצים להפריט את מבחני הנהיגה ולכן "מייבשים" את מערך הבוחנים. "לא יעלה על הדעת שצריך להמתין 3-4 חודשים למבחן", היא אמרה.

    ח"כ יואל חסון אמר בדיון שהוא עבר עבר את מבחן התיאוריה בפעם הראשונה אבל את המבחן המעשי עבר רק בטסט השביעי.
    "אם הייתי עושה זאת היום אני לא רוצה לתאר לעצמי כמה זמן הייתי צריך לחכות ל-7 טסטים", הוא אמר, ואנחנו נקל עליו לעשות את החשבון.

    אם מקבלים את טענת אנשי משרד התחבורה הרי כלומר שעל ח"כ חסון היה להמתין 42 שבועות מאז שניגש למבחן המעשי הראשון שלו – לאחר השלמת לימודי הנהיגה – ועד שהיה עובר את המבחן השביעי, כלומר שהוא היה מקבל רישיון נהיגה רק לאחר 10.5 חודשים (!).

    אבל אם מקבלים את דברי מורי הנהיגה והתלמידים הרי שח"כ חסון היה זוכה לראות רישיון רק לאחר 28 חודשים, כלומר כמעט לאחר שנתיים ו-4 חודשים (!).
    סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר שכל בוחן מבצע 320 טסטים בחודש וכ-350 אלף תלמידים נבחנים בשנה, וזה, אגב, אומר בין השאר שכל בוחן מכניס לקופת המדינה בכל חודש של 45,120 ש"ח, היות שגובה אגרת המבחן שתלמיד משלם לכל מבחן הוא 141 ש"ח.

    "בשנת 2014 זמן ההמתנה (למבחן מעשי) היה 3 שבועות וב-2015 עד מאי זמן ההמתנה היה 5-6 שבועות", אמר פלור. "מנובמבר 2014 התחלנו בתהליך גיוס של בוחנים נוספים וב-1 באוגוסט נקלוט 6 בוחנים. המשרד מקדם גם מכרז עתודה כך שניתן יהיה לקלוט בוחנים באופן מידי לפי הצורך. כיום ישנם 130 בוחנים וכדי לעמוד על זמן המתנה של 3 שבועות בין הטסטים צריך 140 בוחנים".

    ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) אמר כי הוא מכיר את הכוונה של השר להפריט את הבחינות וטען כי אסור שתהייה הפרטה, שתוצאותיה יהיו עלייה במעורבות נהגים צעירים בתאונות.

    ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) הזכיר כי לפני כשנה קיימה הוועדה דיון דומה וכי המטרה של השר כץ היא להפריט את המבחנים. הוא הסביר כי "בחישוב כלכלי המדינה מרוויחה מכך שהיא עורכת את הטסטים, אך אם לא תשתנה כוונת השר לא ישתנה כלום".

    ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר כי הוא "מרגיש מרומה שנציג משרד התחבורה מורח אותנו, ובסוף לא נוכל לכפות פתרון ונהייה חסרי אונים". הוא אף הזהיר ממצב שבו יתפתח שוק אפור של טסטים.

    היו"ר איתן כבל סיכם ואמר כי "המצב שתואר מעלה חשש כבד של לחצים ואפילו איומים על מורי נהיגה ובוחנים". הוא הבהיר חד משמעית ש"אני וכל חברי הוועדה נעמוד על הרגליים האחוריות ונתנגד בכל תוקף להפרטה. לא נמתין עוד שנה או שנתיים לדיון הבא, בכוונתי לשוחח עם השר, כפי ששוחתי עם מנכ"ל המשרד היום, ולתבוע לקבל תוך שבועיים תוכנית עבודה להשלמת המכסה ל-140 בוחנים וכן תוכנית לשיפור איכות הבחינה".
    עוד הוסיף היו"ר כבל כי הוועדה דורשת מהשר לקבוע שמשך הזמן בין בחינה לבחינה לא יעלה על 60 יום. הוא אף ביקש מח"כ קורן להחתים את כל חברי הוועדה על הצעתה ולהגיש אותה, ואמר כי אם השר לא יפעל תקדם ועדת הכלכלה את הצעת החוק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תוך כמה זמן היה מר חסון מקבל רישיון?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.