• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הנהג הצרפתי חולץ מתוך שרידי המכונית במצב לא ידוע, המכונית נהרסה לחלוטין ולא תשתתף במרוץ 24 השעות המפורסם. לאאודי יש די זמן להכין מכונית תחליפית

    לואיק דובאל, חבר צוות אאודי שניצח את מירוץ 24 השעות של לה מאן בשנה שעברה, היה מעורב אתמול בערב בתאונה קשה מאד במסגרת מקצה הדירוג הראשון לקראת ה'לה מאן'.

    מכוניתו של דובאל התרוממה לאוויר בסגנון שמזכיר מספר תאונות מרהיבות אחרות במירוץ המפורסם הזה, חלקן קטלניות, והתרסקה לחלוטין לאחר שפגעה בגדר בטיחות מבטון. בשלב הראשון הדברים נראו מאד לא טוב למרות שדווח שדובאל מתקשר עם סביבתו, אך כעבור מספר שעות נודע שמצבו טוב מאד ושהוא יצא מתוך שברי המכונית כמעט ללא פגע.

    קשה שלא לשים לב לאירוניה בכך שמכל המקומות לאורך המסלול הארוך של לה מאן (13.63 ק"מ) התעופפה המכונית של אאודי דווקא בפניה שנקראת "סיבוב פורשה", וזאת ימים ספורים לאחר סרטון הברכה המיוחד שהפיקה אאודי כדי לציין את חזרתה של פורשה ללה מאן. אם לא די בכך, המכונית שהתעופפה והתרסקה היא אותה מכונית שהופיע בסרטון.

    פורשה היא גם המרוויחה הגדולה מן האירוע המצמרר הזה: התאונה הקשה גרמה להפסקת מקצה הדירוג הראשון כעבר כשעה וחצי בלבד לאחר שהחל, במקום ארבע השעות המתוכננות, וזאת כאשר שתי המכוניות החדשות שלה, מדגם 919, קבעו את הזמנים הטובים ביותר במקצה עד לאותה עת.

    על אף שבמהלך הלילה שידרה אאודי מסרים של "עסקים כרגיל", ויש לה שתי מכוניות ושני צוותים מיומנים אחרים על המסלול, מבחינתה זו פגיעה קשה מאד: צוותו של דובאל, השנה עם טום כריסטיאנסן (חבר הצוות מהשנה שעברה) ולוקה די גראסי (שהחליף בצוות את אלן מקניש) הוא הצוות הבכיר, אשר זכה לא רק ב-24 השעות בשנה שעברה אלא בעונת מרוצי הסיבולת 2013 כולה.

    התקנות אמנם מאפשרות לאאודי להשתמש בשלדה תחליפית למכונית שהתרסקה, אבל כרגע עדיין לא בטוח אם הצוות יהיה כשיר למקצי הדירוג הבאים ולמרוץ עצמו.

    היום ומחר ייערכו שני מקצי דירוג נוספים בלה מאן במטרה לקבוע את סדר ההזנקה למרוץ, וממילא לסדר ההזנקה עצמו יש חשיבות מועטה במרוץ כזה, כך שלאאודי יש די זמן לארגן כל מה שאפשרי מבחינת תקנות המירוץ.

    כך או אחרת, אאודי הכינה מבעוד מועד סרטון נוסף, קצת פחות שגרתי, שמתאר את "ההקפה המושלמת" של המסלול בלה מאן, וגם בו מככבת דמותה (הוירטואלית אמנם) של המכונית שהתרסקה, בהנחייתו של טום כריסטיאנסן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תאונה קשה לאאודי במקצה הדירוג של לה מאן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.