• Ad
  • קפסולת זמן מרקיבה בניחוח מצמרר: עשרות כלי רכב בני יותר משבעים שנה נתגלו במכרה תת קרקעי בצרפת. הרכבים הוחבאו במקום לאחר פלישת הנאצים למדינה ומשום מה לא הוצאו משם בסיום המלחמה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    צילום: וינסנט מיכאל
    צילום: וינסנט מיכאל

    חובבי רכב בעלי יצר הרפתקני חולמים על היום הזה בו הם ימצאו באיזה אסם בסוף העולם, בחניון נשכח מהעין או במבנה נטוש, מכונית מאובקת מאוד שהושארה שם לפני עשרות שנים וכעת רק מחכה למי שיושיע אותה, יסיר ממנה את סממני הזמן ויחזיר עטרה ליושנה.

    קשה לשכוח את ה-BARN FIND המשמעותית ביותר של השנים האחרונות שנתגלתה באחוזה נטושה באזור כפרי במערב צרפת שהייתה שייכת לאיש עסקים שנפטר לפני כמה עשרות שנים. במקום, בו רגל אדם לא דרכה שנים, נתגלו עשרות כלי רכב נדירים במצבים שונים שנמכרו בקרוב ל-30 מיליון דולרים.

    לאחרונה, כמה מאות קילומטרים משם, באזור כפרי במרכזה של הרפובליקה הצרפתית נתגלתה קפסולת זמן נוספת של כלי רכב משנות ה-30 של המאה העשרים שהושארו במכרה במעמקי האדמה במחצבת גרניט עזובה.
    במכרה נתגלו כמה עשרות רכבים שחנו בשלושה טורים צמודים אחד לשני במרחק של סנטימטרים בודדים, על מנת לנצל עד תום את השטח.

    על אף שהרכבים לא ראו אור שמש עשורים רבים ולא היו חשופים באופן ישיר לרוח, לגשם ולשאר פגעי מזג האוויר, הלחות הגבוהה במקום ומים שחלחלו מפני הקרקע אל המכרה גרמו להיווצרות רקבונות חמורים במרבית הרכבים, ומשום שלא נמצאו במקום רכבים מדגמים בעלי ערך אספני, ככל הנראה לא באמת משתלם לנסות לשחזר אותם.

    עוד ב-TheCar:
    הגרוטאה שריגשה אותנו
    הפרארי הגנובה שנתגלתה אחרי 28 שנים
    סברה ישראלית מוצעת למכירה בארצות הברית

    צילום: וינסנט מיכאל
    צילום: וינסנט מיכאל

    בכל מקרה, השאלה המעניינת כאן היא לא איזה רכבים נתגלו במקום אלא איך ובאלו נסיבות הרכבים הגיעו למכרה הנטוש ומדוע הושארו שם להירקב במשך כל כך הרבה שנים.
    כל מיני סיפורים נקשרו במקום מאז שנחשף, אך הגרסה שזכתה לסימוכין הרבים ביותר מחזירה אותנו לשנת 1940, לימים שאחרי פלישת הנאצים לצרפת.
    מסתבר שהצבא הגרמני, שפעל במספר חזיתות והיה זקוק למשאבים רבים, נהג להחרים מאזרחי המדינות שכבש בדרך דברי ערך ובכלל זה כלי רכב פרטיים.
    חלק מכלי הרכב שהוחרמו שימשו לשינוע כוחות הביטחון הגרמניים ואחרים פשוט הותכו כדי לספק את הצורך ההולך וגובר של הגרמנים בחומרי גלם כמו פלדה על מנת לקיים את תעשיית המלחמה.

    על פי אותה גרסה, כמה צרפתים ניסו להציל את כלי הרכב שלהם והחליטו להסתירם במחצבה ישנה במעמקי האדמה.
    בלילה ללא ירח המכוניות הוכנסו למכרה ופתח הכניסה נחסם.
    המסתור לא התגלה על ידי הגרמנים, אך משום מה גם לאחר תבוסת הנאצים ושחרורה של צרפת המכוניות נותרו דוממות במכרה התת קרקעי.

    56565
    צילום: וינסנט מיכאל

    הסיבה לכך עדיין לא לגמרי ברורה – יש הטוענים כי תלאות המלחמה השכיחו את המכוניות שנשארו מאחור, אחרים טוענים שמצבם הגרוע של כלי הרכב לאחר מספר שנים דרש השקעה גדולה מערכם, ועל פי הגרסה המצמרמרת ביותר אף אחד מבעלי הרכב המקוריים לא שרד את המלחמה.

    בהחלט יתכן שלעולם לא נדע באלו נסיבות בדיוק המכוניות הגיעו, ככל הנראה בנסיעה, למכרה התת קרקעי ומדוע הן הושארו שם כבר יותר משבעה עשורים, אולם השמועה על התגלית התפשטה באזור ולצד כל מיני סוחרי גרוטאות מקומיים שפשטו על המערה כדי לחפש מציאות למקום הגיע גם הצלם וינסנט מיכאל, המתמחה בצילום אמנותי של מבנים נטושים וגרוטאות מחלידות בפינות נידחות ברחבי אירופה, וזה צילם תמונות מדהימות ומעוררות השראה של קבר האחים המוטורי הזה שרבים מפרטיו כנראה ישארו לעולם בגדר תעלומה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שרדו את הנאצים ונכנעו לחלודה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.