• Ad
  • לאחר ששיחות בין ההנהלה לעובדים הגיעו למבוי סתום תתכנס היום אחר הצהריים מועצת המנהלים של ג'נרל מוטורס קוריאה כדי להחליט אם להכריז על פשיטת רגל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: 20 אפריל 16:00

    היום (ו') חל המועד האחרון שבו חייבת מועצת המנהלים של ג'נרל מוטורס קוריאה, החברה שמייצרת עבורנו מכוניות כמו שברולט טראקס, אורלנדו וספארק, להחליט אם לשלם לנושיה חובות בסך מאות מיליוני דולרים, או להכריז על פשיטת רגל.

     

     

    החברה, אשר 77% ממנה שייכים לג'נרל מוטורס האמריקנית, 17% לבנק לפיתוח קוריאה, וכ-6% ליצרנית המכוניות הסינית סאיק, הפסידה בארבע השנים האחרונות כ-2.82 מיליארד דולר, ולפני שהם "זורקים כסף טוב אחרי כסף רע" דורשים מנהלי ג'נרל מוטורס מנציגיהם בקוריאה להפעיל "תוכנית התייעלות" שמשמעותה פיטורי עובדים, סגירת מפעלים וקווי ייצור, וקיצוצי שכר והטבות לעובדים הנותרים.

    ארגון העובדים של ג'נרל מוטורס קוריאה, אשר לא מוכן שהעובדים יישאו לבדם את תוצאות הניהול הכושל, ומנהלי החברה אשר לא מוכנים לשפוך עוד משאבים לחברה מפסידה, ניהלו ביניהם שיחות ממש עד לרגע האחרון, לאורך כל יום חמישי, אבל הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם.

    כעת, בשעות היום בקוריאה, עדיין נמשכים מאמצים של הרגע האחרון למנוע את ההכרזה על פשיטת רגל, אבל אם אלה לא יתגבשו לכלל הסכם מתכוונת מועצת המנהלים של החברה לקיים היום בשעה 14:00 לפי שעון ישראל (20:00 בקוריאה) ישיבת הנהלה לילית שבעקבותיה ייפתחו כנראה ההליכים לפשיטת רגל ולהגנה מפני נושים. לנוכח זאת שהאיום של ההנהלה בפשיטת רגל, אשר תלוי באוויר מזה כחודש, לא גרם לצדדים להגיע להסדר מוסכם – נראה שלא יהיה מנוס מלהפעיל אותו, כלומר להחליט על פשיטת רגל.

    עדכון:  הישיבה נדחתה ליום שני הקרוב בקוריאה, שעות הלילה שבין ראשון לשני בשעון ישראל

    נשיא ג'נרל מוטורס, דן אמאן, אמר אמנם בסוף השבוע שעבר לכלי תקשורת ש"הנתיב המועדף עלינו הוא להגיע להסכמה מפני שזהו הדבר הנכון עבור כל בעלי העניין", אלא שמאז חלף שבוע, הצדדים לא השכילו להגיע להסכם, ואתמול (ה') פרסמו אנשי ג'נרל מוטורס הודעה לפיה: "שני הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים בנוגע להעברת עובדים מן המפעל בגונסאן (אשר צפוי להיסגר בחודש הבא – ג.מ.) ולחיסכון בעלויות".

    המשבר הנוכחי החל להתגלגל בחודש פברואר כאשר ג'נרל מוטורס הכריזה על כוונתה לסגור את המפעל בגונסאן והציעה לעובדיו תוכנית לפרישה מרצון, כ-2,600 מהם קיבלו אותה אולם ג'נרל מוטורס קוריאה דרשה מהם, כמו גם מכלל 26,000 עובדי החברה בקוריאה, לוותר גם על הבונוסים שמגיעים להם תמורת עבודתם בשנה שעברה ולקצץ חלק משכרם. בנוסף, החברה דורשת להעביר את עובדי גונסאן שלא פוטרו אל מפעלים אחרים של החברה בקוריאה.

    ג'נרל מוטורס מוכנה להזרים כסף לחברה אך דורשת כתנאי לכך שהחטיבה הקוריאנית תציג תוכנית חילוץ הגיונית וקבילה, וזאת דרישה שאליה מצטרפים גם אנשי הבנק לפיתוח קוריאה. האמריקנים גם דורשים ממשלת קוריאה לתת יד להצלת החברה באמצעות מחיקת חובות מס והענקת הלוואות והטבות כלכליות אחרות – ממש כפי שעשו ממשלת ארה"ב וממשלות בקוריאה בעתל המשבר הכלכלי של 2008-2009.

    גם אנשי הבנק לפיתוח קוריאה (KDB), שהוא בנק ממשלתי שמחזיק בכ-17% מן הבעלות בחברה, מוכנים להזרים כ-470 מיליון דולר, אשר מייצגים את החלק היחסי שלהם ב-2.8 מיליארד הדולרים שנדרשים לתוכנית ההבראה של החברה, אך זאת – כאמור – רק לאחר חתימת הסכם עם העובדים.

    ככל שהתקשורת הקוריאנית מפרסמת עומדים כעת הפערים בין ההנהלה לעובדים ראשית לכל על דרישת העובדים להבטחת מקומות עבודתם לשנים הבאות, וכן לתוכנית ההעברה של כ-680 עובדי גונסאן לשלושת המפעלים האחרים של החברה בקוריאה. העובדים הסכימו להקפאה ולקיצוץ בשכרם אבל לא למחיקת הבונוסים שמגיעים להם תמורת עבודתם בשנה שעברה.

    ג'נרל מוטורס משתמשת בדרום קוריאה כמרכז ייצוא לשווקים המתפתחים במזרח אסיה וגם לייצוא לאירופה ולארה"ב, אבל חלק מן הייצוא הזה קוצץ לאחר הפסקת המכירה של שברולט באירופה לפני כארבע שנים, ולאחר המכירה של אופל לפיג'ו-סיטרואן בשנה שעברה.

    גם אם הנהלת ג'נרל מוטורס קוריאה תגיש בקשה לפשיטת רגל אין זה אומר שהחברה תחוסל וש-26,000 עובדיה יימצאו את עצמם ללא עבודה. ראשית, שיחות בין הצדדים יכולות להמשיך ולהתקיים גם בתוך הקפאת הליכים ומצב של פשיטת רגל – ממש כפי שקרה בעבר במהלך פשיטות הרגל של קיה (אשר גרעין השליטה שלה נרכש על-ידי יונדאי), דייהו (שפשטה רגל והפכה לג'נרל מוטורס קוריאה) וסאנגיונג (שנמכרה לדייהו, לאחר מכן לסאיק הסינית, ולבסוף למהינדרה ההודית).

    מכירת אופל, בתום שני עשורים של הפסדים מתמשכים, הוכיחה שאנשי ג'נרל מוטורס ובראשם מנכ"לית החברה, מארי בארה, לא מוכנים להמשיך ולדמם מחוץ לארה"ב, ומאד סביר להניח שאם הם לא ימצאו מוצא שיניח את דעתם הם ייפטרו מן החטיבה הקוריאנית שלהם גם בנזיד עדשים. במקרה כזה, המועמדת הקרובה ביותר להשתלטות על החברה היא סאיק, אשר יכולה להיעזר בקרן שהקימה ממשלת סין לרכישת טכנולוגיות ואמצעי ייצור מחוץ למדינה. מהלך כזה יבוצע רק אם אנשי סאיק מאמינים שלמפעלים ולמרכז הפיתוח בקוריאה יש יתרון כבסיס יצוא לאירופה ולארה"ב.

    אם סאיק תוותר על ההזדמנות יכולה האופרציה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס להימכר ליצרנית סינית אחרת, או לטאטא ההודית או למהינדה ההודית – שתי חברות שמשקיעות בשנים האחרונות ברכישת נכסי ייצור בתחום הרכב מחוץ להודו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שעות לפני הסוף: GM קוריאה תכריז על פשיטת רגל?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.