• Ad
  • תאונת אופנוע שאירעה הבוקר בכביש מספר 4 ממשיכה מגמה מדאיגה: מספרם של הרוכבים שנהרגו בתאונות מתחילת השנה גבוה בכ-45% מזה שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. למעשה, אם לא יינקטו צעדי חירום עלול מספר הרוכבים ההרוגים ב-2015 להיות מהגבוהים ביותר בעשר השנים האחרונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתאונת דרכים שאירעה היום (ב') לפנות בוקר, נהרג רוכב אופנוע סמוך למחלף גהה בכביש מספר 4. לפי דיווחים ראשוניים שהתפרסמו באתרי חדשות, הרוכב איבד שליטה באופנוע, ומותו נקבע על-ידי צוות של מד"א שהוזעק לזירת התאונה.

    יש להתייחס בזהירות לדיווחים אודות סיבת התאונה: חקירת המשטרה מוגבלת למציאת אשמים וכלל לא בטוח שתוביל להבנת הגורמים לתאונה, וראוי גם לזכור שאיבוד שליטה עשוי להיות תוצאה של גורם אחר, כמו למשל סטיית כלי רכב למסלול הנסיעה של הרוכב.

    התאונה שבה נהרג היום הרוכב בכביש מספר 4 ממשיכה מגמה מדאיגה: לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה חלה עלייה דרמטית של כ-45% במספר הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים. מה-1 בינואר ועד אתמול (א') נהרגו 45 רוכבים בתאונות, לעומת 31 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

    למעשה, ניתוח של נתוני הרשות לבטיחות מגלה כי העלייה במספר הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים היא הסיבה העיקרית לעלייה בסך ההרוגים בתאונות ב-2015. מספר ההרוגים בתאונות מתחילת השנה גבוה משמעותית מזה שנרשם בשנה שעברה, 277 לעומת 247, ולמספר הרוכבים ההרוגים מיוחס שיעור ניכר מהעלייה: 14 הרוגים מתוך 30.

    העלייה במספר הרוכבים שנהרגו בתאונות מתחילת 2015 מגיעה לאחר שב-2014 נרשמה דווקא ירידה במספרם. אולם, ראוי לציין כי מהשוואה רב-שנתית של נתוני הרשות לבטיחות עולה כי כבר כעת, כחודשיים וחצי לפני תום שנת 2015, מספר הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים הוא מהגבוהים שנרשמו בעשר השנים האחרונות.helmet_motocycle_newspress_crop

    ומה עושה הרשות לבטיחות?
    למרות הנתונים הקשים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה לא נוקטים צעדי חירום שעשויים להתמודד עם העלייה החדה במספר הרוכבים שנהרגים בתאונות. זאת, למרות שמגמת העלייה במספר ההרוגים ניכרת כבר תקופה ארוכה.

    כך למשל, תכנית חירום שגיבשה הרשות לבטיחות בקיץ האחרון ונועדה להתמודד עם העלייה במספר ההרוגים בתאונות, לא כללה התייחסות נפרדת לרוכבי אופנועים וקטנועים. התכנית, שבין השאר הוצגה בוועדת הכלכלה של הכנסת, התבססה על טיפול בארבעה תחומים כלליים: הסברה, חינוך בבתי ספר, טיפול במוקדי סיכון ברשת הכבישים והגברת האכיפה.

    למעשה, נראה כי הפתרון העיקרי שמיושם בשנים האחרונות כמענה לעלייה במספר ההרוגים – אם בקרב כלל משתמשי הדרך, ואם בקרב אוכלוסיות בסיכון כמו רוכבי אופנועים והולכי רגל – הוא הגברת האכיפה. אלא שלהגברת האכיפה יש תרומה מוגבלת ולרוב קצרת-טווח, והיא לא יכולה לספק פתרון בטיחותי לטווח ארוך.

    המקור העיקרי לפתרונות אפשריים לעלייה במספר רוכבי האופנועים שנהרגים בתאונות דרכים הוא מחקר מדעי, שיכול לשמש כבסיס לנקיטת צעדים שישפרו את בטיחותם של הרוכבים. אלא שיכולת המחקר של הרשות לבטיחות נפגעה משמעותית בשנים האחרונות.

    נקודת תורפה מוכרת ביכולת המחקרית של הרשות נוגעת לחקירת עומק של תאונות דרכים. בעבר נקבע כי הרשות תערוך מדי שנה לפחות 10 חקירות-עומק של תאונות דרכים קשות במיוחד, אך מאז הקמתה ב-2007 ערכה הרשות חקירות ספורות בלבד – וכבר יותר משנתיים חלפו מאז נערכה חקירת העומק האחרונה. בנוסף, יש לציין כי הרשות פועלת ללא מדען ראשי כבר תקופה ארוכה, ואת מקומו מחליף מומחה בטיחות במשרה חלקית בלבד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שנה קשה לרוכבים: עלייה של 45% במספר ההרוגים בתאונות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.