• Ad
  • שמאלנים נמאסתם: נבאדה מפנה את הנתיב השמאלי

    מדינת נבאדה נלחמת בנהגים שנתקעים בנתיב העקיפה: מי שינהג במהירות נמוכה מן המהירות החוקית יחטוף קנס של 50 דולר לעבירה ראשונה ו-250 דולר בפעם השלישית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מדינת נבאדה שבארה"ב החליטה להצטרף ל-11 מדינות אחרות בפדרציה המאוחדת ולהעיף מן הנתיב השמאלי את הנהגים שתוקעים את התנועה בנהיגה איטית. נבאדה קבעה חוק חדש אשר מחייב את מי שנמצא על הנתיב הזה לנהוג במהירות המרבית המותרת באותו כביש, או לעבור לנתיב אחר.

     

     

    האמריקנים קוראים להם "חזירי הנתיב השמאלי", ומתכוונים לנהגים ש"נרדמים" בנהיגה איטית בנתיב המהיר, מבלי שהם מתרגשים מטור המכוניות הארוך שמשתרך מאחוריהם, אם כי במקרה האמריקני, להבדיל מן הישראלי, קצת קשה להאשים את חלקם. עד לפני מספר שנים היה מותר ברוב מדינות ארה"ב לעקוף על כבישים מהירים גם מימין, אולם בשנים האחרונות החלו האמריקנים לעשות סדר, לאחר שגילו שנהיגה איטית בנתיב השמאלי גורמת ליותר תאונות מאשר נהיגה במהירות גבוהה מן המהירות המותרת בחוק.

    הסיבה לכך היא שישנם מעט מאד דברים שגורמים לנהגים אחרים להתעצבן יותר מאשר אותם "שמאלנים" – נהגים שנתקעים על נתיב שמאלי במהירות נמוכה ממהירות התנועה – בין אם מפני שהם מרוכזים בדברים שאינם נהיגה ובין אם מפני שהם מחליטים "לחנך" את שאר משתמשי הכביש. נהיגה כזאת, כך מגלים מחקרים, מוציאה אגרסיות מיותרות מנהגים אחרים על הכביש וגורמת לתאונות – וזאת כמובן בנוסף לעובדה שמי שנתקעים על הנתיב השמאלי פשוט מעכבים את התנועה ומאיטים אותה.

     

     

    לאחר שהתרשמו מתוצאות המחקרים החליטו קברניטיהן של 29 מדינות בארה"ב לאסור בחוק נהיגה איטית בנתיב השמאלי, וב-11 מדינות נוספות נקבעו חוקים דומים לאלה שנהוגים באירופה ובישראל: נסיעה בנתיב שמאלי מותרת רק לצורך עקיפה.

    כעת החליטו גם קברניטי מדינת נבאדה לשים סוף לתופעה המעצבנת הזאת, והחל ב-1 ביולי השנה נכנס שם לתוקפו חוק לפיו נהג יכול לנהוג בנתיב השמאלי ביותר רק לצורך עקיפה, או כשהוא נוהג לכל הפחות במהירות החוקית שמותרת באותו כביש. נהג שייתפס כשהוא נוהג בנתיב שמאלי במהירות נמוכה ייקנס בפעם הראשונה ב-50 דולר, ואם הוא יחזור על אותה עבירה הוא יחטוף קנס של 100 דולר. מי שלא יבין את שני המסרים הראשונים וייתפס באותה סיטואציה בפעם השלישית ישלם קנס של 250 דולר.

    ניסיונות קודמים של המדינה לחנך את הנהגים להימנע מעיכוב התנועה על-ידי היתקעות בנתיב השמאלי כללו שלטים שהוצבו לאורך הדרכים ובהם נכתב "שמרו על זכותם של נהגים אחרים", אבל זה לא עבד ולכן הונחו שוטרי התנועה במדינה לאכוף את החוק החדש.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.