• Ad
  • מבחן דרכים: שברולט מאליבו החדשה

    מאליבו החדשה של שברולט נועדה לכבוש את פלח השוק של מכוניות משפחתיות אמריקניות מידי היפניות. חבל מאד שאלינו היא מגיעה ברמת אבזור נמוכה מידי, וללא מערכות בטיחות מתקדמות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: אופיר דואק

    למרות ההסתערות הישראלית, והכלל עולמית, על קרוסאוברים קומפקטיים, ישנם עדיין מי שמבקשים לעצמם מכוניות משפחתיות גדולות, שמי שעדיין תקועים בעבר עוד מכנים אותן "מכוניות מנהלים".

     

    IMG_9608

     

    מדובר בפלח שוק שמכירותיו מצטמצמות בכל העולם, לא רק אצלנו, ועל אף כל זאת יש מי שמעדיפים את היתרונות של מכונית "אמיתית", עם מרכז כובד נמוך ותא מטען גדול ונפרד על פני האופנות החדשות.

    בישראל הצטמצם פתח השוק של מכוניות משפחתיות לגזרת ה-6,000 יחידות בשנה, מספר שלא לפני הרבה שנים ייצג את מכירותיה של מאזדה 6 לבדה בכל פרק זמן של מעט יותר משנה.

    אל תוך השוק המצטמצם הזה נכנסו במהלך השנה האחרונה מספר מתמודדות חדשות, בהן פאסאט חדשה לגמרי של פולקסווגן וסובארו עם דור חדש ל-B4, ואילו מאזדה 6, פיג'ו 508, ניסאן אלטימה וטויוטה אוונסיס עברו מתיחות פנים. אבל שתי המכוניות המעניינות ביותר בפלח השוק הזה, כל אחת מסיבות אחרות, הן סקודה סופרב הגדולה, המרווחת והמפנקת ויונדאי סונטה שעלתה ארצה בגרסה היברידית מאד משכנעת.

    מצטרפת חדשה לחגיגה היא שברולט מאליבו שמגיעה מארה"ב, מדינה שבה היא נחשבת למכונית משפחתית סטנדרטית בקטגוריה שנקראת mid size.

    עבור האמריקנים מדובר בקטגוריה גדולה וחשובה שנשלטה מזה למעלה משני עשורים על ידי טויוטה קאמרי והונדה אקורד, וכשלג'נרל מוטורס נשבר מן הדומיננטיות היפנית הם החליטו להשיב עטרה ליושנה ולהשקיע קצת יותר במאליבו של שברולט.

    אצלנו, כאמור, התחרות היא לא רק יפנית (מאזדה וטויוטה) אלא בעיקר אירופאית וקוריאנית, אם כי צריך לזכור ולהזכיר שמכוניות אמריקניות "אורגינליות" (להבדיל מאמריקניות קוריאניות למשל) אהודות אצלנו על-ידי קהל מובחן וייחודי של אמריקנופילים.

    המכונית

    שברולט חשפה את מאליבו החדשה בתערוכת ניו יורק לפני מעט יותר משנה, והפעם זאת מכונית חדשה לחלוטין שמבוססת על פלטפורמה מקוצרת של אימפלה הגדולה ממנה.

    מעצבי שברולט שאלו גם את קווי העיצוב של אימפלה, ובמיוחד את החזית האגרסיבית ואת הפנסים הצרים ואת האחוריים שנמתחים לאחור עם שמשה אחורית משופעת בחדות, כמו גם את ה"צביטה" בקצה תא המטען.

     

    IMG_9616
    העיצוב הרמוני וטוב בהרבה מן השעטנז הוויזואלי של הדור הקודם, ומכיוון שמדובר במכונית ארוכה ורחבה למדי – 493 ס"מ לאורך ו-184 ס"מ לרוחב – מאליבו מרשימה מאד בנוכחותה אפילו כשהיא מופיעה בלבן סולידי.

    תא נוסעים ושימושיות

    מאליבו היא בין הגדולות בקבוצתה, מה שמאפשר לה להציע מרחב פנים נדיב. המושב האחורי מאכלס בקלות שני מבוגרים גדולים ועוד ילד מזדמן ביניהם, ולמרות כל השפע הזה מרווח הראש די מוגבל עבור אנשים שגובהם עולה על 1.80 מטר.

    איכות החומרים בסביבת הנהג מאכזבת מאד, ודאי בהשוואה לכל המתחרות שנזכרו לעיל. בעוד שבסקודה סופרב ובמאזדה 6 שודרגה מאד הרמה של תא הנוסעים לכיוון הפרימיום, במאליבו תפגשו יותר מידי פלסטיקה קשיחה ומתגים פשוטים שלקוחים מדגמים זולים יותר של שברולט.

     

    IMG_9640

     

    מסך מולטימדיה גדול ובד שעוטה חלק ניכר מלוח המכשירים מנסים לטשטש את התחושה הזולה, אבל מאליבו נותרת מאחורי המתחרות שלה בתחושת האיכות שהיא מספקת. סביבת הנהג ותא הנוסעים במכונית המבחן שחורים משחור, ובשילוב של בד ריפוד פשוט של המושבים נוצרה תחושה של "מכונית ליסינג" ובטח שלא של מכונית יוקרתית. גם נפח תא המטען, 447 ליטרים בסך הכל, ממש לא מרשים, מה גם שהמבנה שלו ארוך והגישה אליו מוגבלת בגלל זווית החלון האחורי.

    מנוע וביצועים

    בארה"ב מוצעת מאליבו החדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים שמחובר אל תיבה אוטומטית קונבנציונלית בעלת שמונה יחסי העברה. אלינו מגיע מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה בלבד.

    לקוחות שמשדרגים את עצמם למאליבו החדשה מן המכונית הישנה צפויים להתאכזב: המנוע הקודם סיפק 259 כ"ס והציב את מאליבו היוצאת בראש הקבוצה שלה ובפער ניכר, ואילו המנוע החדש מספק רק160 כ"ס פושרים ו-25.5 קג"מ בלבד. מנגד, למרות הממדים שגדלו מאליבו החדשה קלה בכמה עשרות קילוגרמים מזו המחולפת, מה שמקל כמובן על הביצועים ועל תצרוכת הדלק.

    על הכביש מספקת מאליבו ביצועים ותאוצות סבירים יחסית למתחרות, אם כי תיבת ההילוכים הססנית למדי בעת הורדת הילוכים ואילו שימוש במצב ידני איננו נוח בגלל המיקום של כפתור העברת ההילוכים על ראש ידית ההילוכים. לתחושת הנינוחות תורמים בידוד טוב של רעשי המנוע והעברות הילוכים חלקות.

    תצרוכת דלק

    גם עם רגל כבדה למדי על הגז צרכה מאליבו רק ליטר דלק אחד בכל 10.2 קילומטרים, בממוצע במהלך המבחן, וזאת תוצאה סבירה בהתחשב בגודל המכונית ובתנאי המבחן.
    זהו בוודאי שיפור משמעותי ביחס לדור הקודם ועם זאת בקבוצה הזאת יש מכוניות חסכוניות יותר, למשל סקודה סופרב ומאזדה 6.

    התנהגות ונוחות

    עד היום לא הצטיינו מכוניות אמריקניות בפרק הדינאמי, ככל הנראה מפני שהיכולות הללו לא ממוקמות בראש סדר העדיפויות של לקוח אמריקני ממוצע.

    מאליבו הצליחה להפתיע לטובה עם רמת אחיזת כביש טובה וריסון טוב של גלגול הגוף והעברות המשקל, ובוודאי בהתחשב בגודלה, לכן חבל שהיגוי קל ומעורפל מידי שוללים רעיונות לנהיגה יותר ספורטיבית. כיול המתלים מוצלח, ומאפשר למאליבו לספק שיכוך זעזועים טוב ברוב תנאי הדרך למעט במהירויות עירוניות שבהן היא מתקשה לגהץ מהמורות קטנות.

    בטיחות

    מאליבו מצוידת בעשר כריות אוויר בטיחותיות וזה נחשב עדיין להיצע חריג בעושרו יחסית לקבוצה, אבל למרבה הצער שאר רשימת אבזור הבטיחות קצרה מידי. המכונית הזאת מוצעת בארה"ב עם אופציה להתרעת התנגשות חזיתית וזיהוי תנועה חוצה מאחור, וחבל שאלה לא מוצעות בישראל ובמקומן ניתנת מערכת מובילאיי בהתקנת אפטרמרקט מקומית.

    אם ישנם הורים שמפקידים מכונית כזאת בידי ילדיהם, נהגים צעירים, הם יכולים להשתמש בגימיק נחמד (שמוצע רק ברמת הגימור הגבוהה) וזאת מערכת דיווח על סגנון הנהיגה. אלא שללא מערכות בטיחות אקטיביות, או יכולת הגבלת מהירות, זהו גימיק בלבד.

    מאליבו נבחנה במבחני הריסוק של מינהל הבטיחות האמריקני (NHTSA) וזכתה לדירוג מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

     

    IMG_9609

     

    האבזור

    מאליבו משווקת בישראל בשתי רמות גימור: LS – שמיועדת בעיקר לציי רכב, ו-LT שמיועדת לרוכשים מן הישוב. האבזור הבסיסי לא מרשים וכולל מערכת מולטימדיה מקורית שמותאמת לממשקי אפל ואנדרואיד, ולצידו "האבזור החשמלי" המקובל: בקרת שיוט, חיישן אורות, חישוקים קלים ומפתח חכם.
    את מכונית המבחן קיבלנו ברמת גימור LT שבה נוספים לרשימה ציפוי עור להגה, כיוון חשמלי למושב הנהג, מראה מרכזית מתכהה, התנעה מרחוק ופתחי מיזוג למושב האחורי. מאכזב לגלות שאפילו ברמת האבזור הזאת לא מוצעות בקרת אקלים (כזאת קיימת אפילו בגרסה המאובזרת של ספארק הפיצפונת) או קיפול מראות חשמלי.

    IMG_9634

     

    מחיר ותמורה

    מאליבו בגרסתה הבסיסית עולה 160 אלף ש"ח, ותמורת 7,000 ש"ח נוספים אפשר לקנות את מכונית המבחן ברמת LT, וזה אומר שהגרסה המאובזרת של מאליבו עולה כמו גרסאות הבסיס של מאזדה 6 וסקודה סופרב.
    אלא שלמעט 10 כריות האוויר אין למאליבו יתרון אבזור כלשהו על-פני גרסאות הבסיס הנ"ל, ולכן אפשר לסכם ולומר שהתמורה למחיר שהיא מציעה בינונית למדי.

     

    שורה תחתונה

    כמכונית משפחתית גדולה מספקת מאליבו החדשה את מכלול התכונות החשוב לקהל היעד: מרחב פנים גדול, רמה גבוהה של נוחות נסיעה, בידוד רעשים טוב, מראה נוכח מאד וחבילת מנוע-גיר מוצלחת באופן יחסי (אלא אם הגעתם אליה ממאליבו הקודמת).

    העניין הוא שלנוכח מפת התחרות הנוכחית לא די בכל אלה כדי לכבוש את הפסגה, ובמיוחד לנוכח העובדה שרוב המתחרות מאד מתאמצות להציע תחושת פרימיום ומאליבו לא עושה את זה ולכן נותרת מאחור.

    האיכות והאווירה בכללית של תא הנוסעים נחותות לא רק ביחס למובילות הקטגוריה אלא אפילו יחסית ללא מעט מכוניות משפחתיות קומפקטיות זולות יותר. רמת אבזור בינונית והיעדר מערכות בטיחות מתקדמות מעמידות את התמורה של מאליבו בנחיתות מול המתחרות.
    בסיכומם של דברים, ככל שהדברים נוגעים לתמורה למחיר, מאליבו מתמקמת מתחת למתחרות הטובות בקבוצתה.

    הטוב: נוכחות, מרחב פנים, נוחות נסיעה
    הרע: איכות חומרים, אווירה בתא הנוסעים
    וההערה: השיפור המשמעותי בדגם לא מצליח להדביק את הפער אל המתחרות

    המפרט המלא של שברולט מאליבו החדשה בקטלוג הרכב של TheCar

     

    IMG_9620

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.