• Ad
  • כשל בריתוך של מפרקים בזרוע השליטה התחתונה של המתלה הקדמי עלול לגרום לתאונה חזיתית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני פרסם הודעת קריאה לתיקון ל-112,958 קרוסאוברים מדגם שברולט 'טראקס' אשר יוצרו בין ה-1 ביולי 2017 ל-4 באפריל 2019 ונמכרו בארצות הברית, וזאת בגלל כשל אפשרי בריתוכים של מחבר בזרועות השליטה של המתלה הקדמי.

     

     

    מבין כל ההודעות (הרבות) של קריאות לתיקון שמפורסמות בארה"ב, מה שמעניין במקרה הזה הוא החשש המוחשי לתאונה חזיתית, ובעיקר במהירויות שיוט או מהירויות גבוהות.
    ככל שאפשר ללמוד מן ההודעה, חל כשל כלשהו בתהליך הריתוך של מפרק בשתי זרועות השליטה התחתונות של המתלים הקדמיים. אחד משני הריתוכים האלה (או שניהם) עלול להתפרק באופן שיגרום לאחד משני הגלגלים הקדמיים לפנות כלפי חוץ. ברגע ההתפרקות עלולה המכונית "לברוח" בפתאומיות ימינה או שמאלה, ובמקרה הגרוע ביותר עלולה מכונית לסטות שמאלה, לנתיב הנגדי, ולהתנגש חזיתית ברכב אחר. במקרה רע אחר עלולה המכונית לסטות ימינה ולהתהפך לתעלה. לא מיותר להזכיר שבגלל רשלנות של משרד התחבורה הישראלי ושל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – תאונות שנגרמות בגלל כשלים סדרתיים לעולם לא נחקרות כראוי בישראל. במקרה כזה, למשל, תסווג תאונה כזאת כ"סטיה מנתיב מסיבה לא ידועה".

     

     

    ה"חדשות הטובות" הן שבסבירות רבה מאד מדובר בכלי רכב שיוצרו במפעל של ג'נרל מוטורס במקסיקו, ולא במפעל הקוריאני שממנו נשלח הדגם הזה לישראל, אבל יש גם חדשות רעות. ראשית, סדרת המכוניות שבה מדובר יוצרה לאורך כמעט שנתיים – כלומר שמדובר בכשל בתהליך הייצור (ריתוך במקרה זה) או בתכנון הבסיסי של המפרק, אשר נמשך לאורך תקופה ארוכה מאד מבלי שבקרת האיכות תגלה אותו. שנית, מדובר בכשל שעלול להתקיים בשני המתלים הקדמיים, כלומר שזאת לא בעיית ריתוך שנגרמה בגלל מכונה פגומה על קו הייצור, אלא – בסבירות רבה – תקלה בתכנון הרכיב או בתכנון הייצור שלו. תקלה כזאת לאו דווקא מוגבלת למפעל המקסיקני.

     

     

    הבעיה שלנו, כצרכנים, היא שהרבה יותר קשה לקבל מידע אודות תקלות ייצור של כלי רכב שלא נמכרים בארה"ב, לכן נוכל לדעת עד כמה היא רלבנטית אלינו רק אם ג'נרל מוטורס תחליט שיש צורך לפרסם קריאה לתיקון גם למכוניות שנמכרו בישראל. מכוניות שיובאו ארצה ביבוא אישי, במידה שיש כאלה, לא יזומנו לתיקון, וגם זאת בגלל רשלנות של משרד התחבורה הישראלי.

    לג'נרל מוטורס נודע על התקלה בחודש נובמבר האחרון בעקבות שני מקרים שתוקנו במסגרת תביעות אחריות, והיא דווחה על כך למינהל הבטיחות כמתחייב בחוק. לחברה ולמינהל הבטיחות לא ידוע על תאונות או נפגעים כתוצאה מכשל זה. התיקון עצמו, אגב, אמור להיות פשוט: כ-113 אלף כלי הרכב שבהם מדובר מזומנים למוסכי השירות ושם יוחלף החלק על חשבון היצרנית. לקוחות שברכבם תוקן כשל כזה בעבר ושילמו תמורת התיקון – יקבלו את עלות התיקון בחזרה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שברולט טראקס לתיקון: המתלה הקדמי עלול להתפרק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.