• Ad
  • שברולט זכתה ב-0 כוכבי בטיחות באמריקה הלטינית

    ארגון הבטיחות העולמי שלח מכתב חריף למנכ"לית ג'נרל מוטורס בדרישה דחופה לשפר את בטיחות הרכבים שהיא משווקת באמריקה הלטינית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפס כוכבי בטיחות – זהו הציון המביך בו זכו לאחרונה שני רכבים סופר פופולריים מבית ג'נרל מוטורס במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות העולמי NCAP.

    הציון העלוב בו זכו רכבים מתוצרת יצרנית ענקית בוודאי נראים לכם לא הגיוניים לנוכח רמת הבטיחות שהורגלנו אליה בשנים האחרונות, אבל מסתבר שבעוד שבמדינות המערב כמעט כל המכוניות נהנות מרמת בטיחות אקטיבית ופסיבית גבוהה מאוד ומציונים של 4 ו-5 כוכבים, בשווקים מסוימים יצרני הרכב מהגדולים בתבל מרשים לעצמם, ללא בושה, לשווק מכוניות ללא כריות אוויר בכלל ואפילו ללא חגורות בטיחות עם קדם מותחנים.

    עוד ב-TheCar:
    קורוס 3, המשפחתית הסינית, זוכה לציון המרבי ב- Euro-NCAP
    Euro NCAP ריסק את תחושת הבטיחות של הקוואדרוסייקלס
    מי אמר שאי אפשר להשיג ציון בטיחות מרבי ב-EuroNCAP?

    לטענת היצרנים הם עושים זאת לנוכח הצורך לבנות מכוניות עם תג מחיר נמוך וזמין לקהלים רחבים, אך מזכ"ל ארגון NCAP הגלובלי, דיוויד וורד, סבור שטענות היצרנים הן מגוחכות. "העלות לייצר מכוניות שיעמדו בסטנדרטים בטיחותיים בסיסיים היא מינימלית. לכל יצרני הרכב יש פלטפורמות שמספקות רמת בטיחות מתקבלת על הדעת שניתן להשתמש בהן גם בדגמים יעודיים לשווקים מתפתחים ועלות של הוספת כרית אוויר עומדת על לא יותר מ-50 דולרים. זה פשוט אבסורד לטעון שבגלל שצריך להציג רף מחיר נמוך אין באפשרותם של היצרנים לעמוד בדרישות הללו".

    546577575

    מארי בארה,
    מארי בארה,

    לאחר ששני הדגמים, האבאו וה-SAIL בגרסאותיהם המשווקות באמריקה הלטינית נחלו כשלון מהדהד במבחני הריסוק לאחרונה, בצעד חסר תקדים, ארגון ה NCAP העולמי החליט לפנות באופן ישיר במכתב רשמי למארי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, בדרישה לשפר בדחיפות את הבטיחות של דגמי הרכב שהקונצרן מוכר.
    "שוב מצאנו כי אתם משווקים מכוניות עם רמת בטיחות שלא הייתם מעזים או יכולים לשווק בצפון אמריקה או באירופה", נכתב.
    מהמכתב עולה גם כי ארגון הבטיחות האירופאי הזהיר את שברולט כבר לפני שנים באשר לרמת הבטיחות הנמוכה החושפת את הנוסעים לפציעות מסכנות חיים בדור הקודם של האבאו שעל בסיס הפלטפורמה שלו משווקות עד היום מכוניות בשווקים מתפתחים, אך בקונצרן לא טרחו ליישם את ההמלצות לשיפור ושילוב מערכות בטיחות בדגם.

    לפני מספר חודשים המנכ"לית בארה העניקה גיבוי פומבי להחלטת הקונצרן שלא להתקין כריות אוויר בדגמי שברולט המשווקים באמריקה הלטינית, אך כעת, לאחר הדרישה הפומבית, מהנהלת ג'נרל מוטורס התקבלה (דרך מערך יחסי הציבור של הקונצרן) תשובה שונה לפיה "הקונצרן חולק עם ארגון הבטיחות את המטרה לשפר את בטיחות כלי הרכב ברחבי העולם, לרבות שילוב מערכות בטיחות מתקדמות גם בכלי הרכב המשווקים גם במדינות המתפתחות". הדובר של ג'נרל מוטורס לא הסתפק בהצהרות באוויר והבטיח כי ג'נרל מוטורס תשקיע לא פחות מ-5 מיליארד דולר כדי לשפר את המכוניות הנמכרות באמריקה הלטינית ובשווקים מתעוררים אחרים, במטרה שאלו יעמדו בסטנדרטים שקבע האו"ם לפיהם בכל רכב תותקן לפחות כרית אוויר אחת וחגורות בטיחות עם 3 נקודות עיגון לכל הנוסעים.

    עם זאת, על אף שניתן לשלב, באופן מיידי כמעט, בכל רכב את אמצעי הבטיחות הללו שקיימים כסטנדרט בכל דגם המשווק במדינות המערב כבר יותר מ-20 שנה, ג'ינרל מוטורס לא מתחייבת להשלים את המהלך לפני שנת 2019.

    465789900

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.