• Ad
  • מרוץ הדראג בדימונה הצליח להביא מאות צופים לחזות במפלצות התאוצה מעלות עשן ושוברות שיאים ביום קיץ הביל. למרות ההצלחה, המשתתפים והקהל עדין ממתינים לתקנות החדשות שיסדירו את הענף ויזניקו אותו קדימה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: נעם וינד

    הספורט המוטורי בישראל נמצא בתהליך תנופה מואצת בחודשים האחרונים. המסלולים החדשים בערד ובשדה תימן נחנכו, ליגות מרוצים בתמיכה רשמית של יבואניות רכב כמו ה-208 קאפ וליגת Time Attack צוברות תאוצה והעתיד נראה מבטיח. עוד לפני כן, כמה מהאירועים המשמעותיים ביותר נערכו בענף מרוצי הדראג, שבסוף השבועה אחרון נפגשו שוב המכוניות החזקות ביותר בישראל על המנחת בדימונה ליומיים של תאוצות מסחררות, צמיגים שרופים והרבה אקשן.

    צריך להודות על האמת, ענף מרוצי הדראג הוא ענף שמתקבל בעיקוף אף על ידי חלק מחובבי הספורט המוטורי והצפיה בו שונה בתכלית ממרוצי מסלול אחרים בעיקר עקב פרק הזמן הקצר שבו נערך כל מקצה. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שנכון לעתה הדראג הוא הענף הפופולארי ביותר בספורט המוטורי הישראלי, כזה שמצליח להביא מאות צופים ששילמו ממיטב כספם לחום המדברי בדימונה כדי לחזות במפלצות התאוצה המקומיות בפעולה.

    בהתאם לכך גם רמת הפקה הולכת ומשתפרת, כשמעבר לאקשן על המנחת התנאים להם זוכים הצופים – טריבונות מקורות, שירותים מוסדרים, דוכני אוכל ושתיה, הנחיה – בהחלט מבהירים שכבר לא מדובר באירוע מחתרתי כבעבר, אלא בהפקה מושקעת וראויה. עם זאת, עדין יש מקום לשיפור, ורצוי להשקיע במסכים שיציגו את הזמנים ואת רמזור ההזנקה גם לצופים. גם הספונסרים שפרסו את חסותם על האירוע, כולל מותג ניסאן שהקצה את מכונית הקצב ומכונית התפעול של האירוע, מוסיפים את הנופך שלהם לאווירת האירוע.

    במתחם הפיטס ניתן היה להתרשם מהתשוקה הרבה שמעורר הדראג. כבר לא מדובר במכוניות ששופרו כלאחר יד במוסך הביתי, אלא במכוניות שנבנו במקצועיות, הושקעו בהן מאות אלפי שקלים ומאות שעות עבודה בסדנאות מקצועיות, עם מכלולים אקזוטים, צמיגים מהשורה הראשונה והכי חשוב: כלובי בטיחות ואביזרים נדרשים. התוצאות על המסלול דיברו בפני עצמן, שכבר ביום חמישי בו נערכו מקצי האימונים והדירוג נשבר השיא הישראלי מכוניות הנעה קדמית עם 11.5 שניות בגולף VR6 כמו גם שיא נוסף אותו קבע דורון שימשי עם הגולף R המשופרת שלו (10.062 שניות), שגם זכה בקטגוריית ההנעה הכפולה במרוץ עצמו.

    דראג דימונה 2018 – תוצאות סופיות

    הנעה קדמית
    1. יגל בולק – סיאט לאון קופרה – 11.786 שניות
    2. דור ברדה – פולקסווגן גולף VR6 – 11.839 שניות
    3. דני פיסטינר – פולקסווגן גולף GTI – 11.66 שניות

    הנעה אחורית
    1. אלי אלבג  – פורשה 911 GT2 RS – 10.63 שניות
    2. משה זלזברג – דודג' דארט – 11.49 שניות
    3. עלא עתמנה – ב.מ.וו סדרה 3 – 11.33 שניות

    הנעה כפולה
    1. דורון שימשי – פולקסווגן גולף R  – 10.28 שניות
    2. ערן גומר – ניסאן GTR – 10.63 שניות
    3. רומן שובל – ניסאן GTR – 10.52 שניות

    עם הפנים קדימה
    אחרי כל המחמאות, אי אפשר גם בלי ביקורת הכרחית ומהותית שנוגעת בעיקר להסדרת ענף הדרג במסגרת הספורט המוטורי בישראל. המרוץ הנוכחי עדין נערך על פי התקנות הישנות שהתקבלו ברשות לספורט מוטורי לפני כ-9 שנים ויוצרות הגבלות מלאכותיות ובעייתיות שפוגעות למעשה גם בתחרותיות.

    במרוץ הנוכחי לקחו חלק רק מכוניות אשר מחזיקות ברישוי כביש (רישוי צהוב) או גם ברישוי כביש בנוסף למספר אפור תחרותי, כאשר ההשתתפות על מכוניות בעלות רישוי אפור בלבד המיועדות רק לספורט מוטורי נאסרה. אחת המשמעויות לכך היא שמכונית שירדה מרף ה-10 שניות נפסלה אוטומטית מהשתתפות בתחרות כיוון שעל פי התקנות, זמן זה מגדיר אותה כמכונית "מקצועית" הדורשת רישוי אפור, שלא מותרות להשתתף כאמור.

    אמנם תקנה זו לא רלוונטית עבור מכוניות ההנעה הקדמית וחלק ניכר מהמכוניות בקטגוריות האחרות, אבל המשתתפים בעלי המכוניות החזקות באמת נאלצו להאט על מנת לא לרדת מרף ה-10 שניות ולהיפסל, מה שעומד בניגוד לכל היגיון בענף הדראג ובספורט המוטורי בכלל המקדש את היעד להיות הכי מהיר.  חלק מהמשתתפים הביעו את תסכולם מהמצב, אך גם את התקווה שבקרוב יוסדרו התקנות החדשות. בשיחה שערכנו עם כמה גורמים במועדון מרוצי הדראג, אישור התקנות העדכניות נמצא בשלב מתקדם וממתין לאישור על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית, כך כבר באירוע הבא שיערך בסוכות יוכלו להתחרות גם מכוניות ברישוי אפור, מבלי להזדקק להגבלות רגולטוריות מלאכותיות.

    מגבלה זו היא כמובן לא באחריותם של המארגנים, אך מונעת לקחת את הענף אל השלב הבא, שבו הסדרת התקנות תוביל בתקווה גדולה לבניית מתקן ייעודי עבור מרוצים אלו. מתקן שיאפשר לבצע אימונים נדרשים, כמו גם לקיים אירועים בהתנהלות שוטפת נכונה ויעילה יותר, עם מסלול מקביל שלא קיים כיום ויאפשר חזרת הרכבים לפיטס בתום המקצה ללא המתנה ובזבוז זמן יקר.
    לאור ההתפתחויות בספורט המוטורי המקומי והפופולאריות של ענף הדראג, זה לא נראה כמו חזון רחוק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רעמים ביום קיץ: מרוץ דראג דימונה 2018

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.