• Ad
  • רנו תחיה בעצמה את מותג הספורט שלה, אלפין

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רנו וקאטרהאם אאוט, רנו-אלפין אין. היצרנית הצרפתיה נפרדת מן היצרנית הבריטית אבל מתכוונת להחיות לבדה את מותג הספורט שלה

    היום (ד) אמורים מנהלים בחברת רנו הצרפתית לבשר באופן רשמי לעובדי פרוייקט 'אלפין' על ההחלטה להיפרד מקבוצת המירוצים ויצרנית הרכב הבריטית קאטרהאם בכל הנוגע לפרוייקט המשותף שלהם לייצור מכוניות ספורט ומכונית-על.

    ככל הידוע, חילוקי דיעות בין שתי החברות בנוגע למספר נושאים מהותיים גרמו להפסקת העבודה המשותפת על הפרוייקט, שבמסגרתו, בין השאר, אמורה הייתה להיות מיוצרת מכונית ספורט על בסיס פלטפורמה של רנו-ניסאן.

    מאז סוף העשור הראשון של האלף הנוכחי החלו אנשי רנו לדבר על החייאת המותג אלפין ועל בניית מכונית ספורט אקזוטית שתתבסס על פלטפורמה של קבוצת רנו-ניסאן, כשהכוונה במקור הייתה להשתמש בניסאן GT-R כבסיס. על הפרוייקט המשותף הוכרז רשמית בנובמבר 2012, לאחר שברנו גמרו אומר לפתח מכונית כזאת בשיתוף פעולה עם ספק חיצוני ובחרו לצורך כך את חברת קאטרהאם.

    קאטרהאם היא יצרנית בריטית של "מכוניות קיט" (שמורכבות על-ידי הרוכשים שלהן) ומכוניות ספורט, והיא מריצה מכוניות מירוץ במספר סדרות מירוצים בעולם, כולל פורמולה 1.

    קאטרהאם, בבעלות איש העסקים טוני פרננדס (שרכש אותה שנה קודם לכן), רכשה 50% מחברת אלפין שהייתה בבעלות רנו, ואמורה הייתה לסיים את פיתוח הדגם הראשון ולהשיק אותו בשנת 2016. המכונית אמורה הייתה להימכר כרנו אלפין דרך רשת הסוכנים של רנו, וכקאטרהאם דרך מערך השיווק של החברה הבריטית. בנוסף, שתי החברות אמורות היו לפתח יחד קו מוצרים שמבוסס על מכוניות רנו, בדומה ל'אבארט' של קבוצת פיאט.

    בשנה שעברה הוצגה 'רנו אלפין A110-50' – מכונית תצוגה מרשימה של המיזם המשותף, בתערוכת המכוניות הבינלאומית של שנחאי.
    בסוף השבוע שחלף דיווח עיתון הרכב הבריטי אוטוקאר על חילוקי דיעות מהותיים שהתגלו בין השותפים, ומאז נחשפים פרטים נוספים אודות הפרידה הצפויה ביניהם.

    ככל הידוע, ברנו לא אהבו את עיצוב המכונית וביקשו לבצע אותו מחדש, ואילו בקאטרהאם לא אהבו את הדחייה שרנו ביקשה לבצע למועד ההשקה שלה.

    מבחינת קאטרהאם מדובר בשותפות אסטרטגית ובפרוייקט חשוב, היות שהחברה מבקשת להצעיר את קו הדגמים שלה ולא להסתמך על השתתפות במירוצים כמרכז הרווח אלא להיפך: להתבסס על מכירת מכוניות חוקיות לכביש כבסיס לפעילות הספורט המוטורי שלהם.

    עם זאת, פרוייקט אלפין בעצמו לא הופסק, אלא צפוי רק להידחות. מקורות ברנו מסרו שבכוונתם לפתח לבדם מכונית ספורט אקזוטית אשר תישא את שם המותג המפורסם שלהם, וכן קו מוצרים של מכוניות ספורטיביות שיימכרו באירופה ובמזרח הרחוק.

    אלפין התקיימה כחברה עצמאית בין השנים 1954-1974, ייצרה מכוניות מירוץ שהתבססו על מכוניות ומנועים של רנו וזכתה להצלחות ולתהילה בעיקר במירוצי ראלי ובמירוצי סיבולת.
    בעקבות משבר הדלק של 73' נרכשה החברה מפשיטת רגל על-ידי רנו, והוסיפה לפעול ממקום מושבה בצפון צרפת עד אמצע שנות ה-90'.
    רנו השתמשה במפעל המקורי של אלפין לצורך ייצור גרסאות הספורט החמות של המכוניות הסדרתיות שלה, החל מרנו 5 טורבו, דרך רנו וויליאמס וכלה ברוב גרסאות 'רנוספורט', היא עושה כך גם כיום ומתכוונת להוסיף לעשות זאת גם בעתיד הנראה לעין.
    אם אכן ייפרדו הצדדים רנו תרכוש מחדש (או תקבל) מן הסתם את חלקה של קאטרהאם בחברת אלפין.

    RenaultGroup_46839_global_en

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.