• Ad
  • רנו חשפה את קאדג'אר, קרוס-אובר בגודל מלא ואח גדול לקפצ'ור

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על בסיס קשקאי של ניסאן, ועם עיצוב דומה לזה של קפצ'ור, קאדג'אר מכניס סוף סוף את רנו אל פלח השוק החשוב של קרוס-אוברים בגודל קומפקטי. המודל לחיקוי: קיה ספורטאז'

    רנו חשפה הלילה (ב') תמונות ופרטים ראשונים אודות הקרוס-אובר החדש שלה, קאדג'אר, שאותו תציג באופן פומבי בפני קהל בעוד כחודש, בתערוכת ז'נבה.

    קאדג'אר הוא הכניסה העצמאית הראשונה של רנו לפלח השוק של ג'יפונים וקרוס-אוברים מסגמנט C, כמו מיצובישי אאוטלנדר ומאזדה CX-5, לאחר שניסיון קודם שלה עם 'קוליאוס' – ג'יפון מתוצרת סאמסונג הקוריאנית, לא מאד הצליח מבחינה מסחרית.

    מיותר לציין שרנו קצת מאחרת את הרכבת אל פלח שוק חשוב מאין כמותו: רנו עצמה חשפה נתונים לפיהם כ-20% מכלל כלי הרכב החדשים שנמכרים בעולם כיום, כמו גם 23% מן המכירות של כלי רכב חדשים באירופה ו-26% מן המכירות בסין, הם של קרוס-אוברים וג'יפונים בגדלים שונים.
    קאדג'אר חולק פלטפורמה משותפת, ומכלולים עיקריים, עם הדור השני של ניסאן קשקאי, כלומר שגם הוא מבוסס על פלטפורמת CMF של קבוצת רנו-ניסאן.

    רנו טרם חשפה את המפרט הטכני, למעט את המידות של קאדג'אר – 445 ס"מ לאורך, 160 ס"מ לגובה ו-184 ס"מ לרוחב, ואלה ממדים דומים לקשקאי. נפח תא המטען, לעומת זאת, הוא 471 ליטר, וזה נפח מכובד יחסית לקטגוריה.

    לא יהיה זה מוגזם להניח ששני הכלים יחלקו ביניהם גם את היצע המנועים: טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר שמספק 120 כ"ס וטורבו-דיזל בנפח 1.6 ו/או 1.5 ליטר, ושכל המנועים יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות ותיבות רובוטיות בעלות מצמד כפול ושישה יחסי העברה.

    הכלי יוצע עם הנעה קדמית או עם הנעה כפולה ללא תיבת העברה, ובין השאר גם עם גלגלים גדולים למדי, בקוטר 19 אינטש. מרווח הגחון שלו, 19 ס"מ, מכובד מאד, ויכולת הנסיעה בשטח גם היא לא מבוטלת, עם זוית גישה של 18 מעלות וזוית נטישה של 25 מעלות. ברנו מדגישים את העובדה שקאדג'אר מוצע עם מגנים אינטגרלים מלפנים ומאחור – אם כי לא לגמרי ברור אם אלה מגנים קוסמטיים או כאלה שגם עושים את העבודה, ואם הם יוצעו בכל הדגמים או כאופציה בתוספת תשלום.

    עיצובו של קאדג'אר דומה מצד אחד לאחיו הקטן, קאפצ'ור, ולדגמים נוספים של רנו, ומצד שני גם לדגם התצוגה De Zir. סביבת הנהג לא כל כך דומה לזו של קאפצ'ור אלא נראית יותר בוגרת, שלא לומר מבוגרת, ויש בה שדרוגים נחוצים מבחינת איכות החומרים, כמו גם מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר עם מסך מגע בגודל 7 אינטש.

    RENAULT  KADJAR 09

    בראיון שהעניק ראש תכנית המכוניות הקומפקטיות של רנו לעיתון הבריטי 'אוטו אקספרס' הוא אמר שעל הכוונת של מעצבי רנו, בעת תכנון הקאדג'אר, עמד לא אחר מאשר קיה ספורטאז' – ואין ספק שבכך התהפכו היוצרות ומדובר בכבוד גדול ביותר ליצרן הקוריאני.

    RENAULT  KADJAR 02

    קאדג'אר ייוצר בספרד, עבור אירופה, וזה יהיה גם כלי הרכב הראשון מתוצרת רנו שייוצר במקביל גם בסין. תחילת המכירות במערב אירופה צפויה בסוף השנה הנוכחית, וניסיון העבר מלמד שלארץ הוא יגיע ודאי בתחילת השנה הבאה, אם כי יבואני רנו לישראל טוענים שאין להם עדיין פרטים לתרום בעניין זה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.