• Ad
  • אחרי מתיחת פנים משמעותית לפני מעט יותר משנתיים רנו חשפה דור שני למכונית החשמלית הטהורה הנמכרת ביותר באירופה. החידושים החשובים: מנוע חדש עם 135 כ"ס וטווח נסיעה מוגדל של 390 ק"מ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רנו, בזכות החזון של קרלוס גוהן, הקדימה (יחד עם ניסאן) את כל יצרניות הרכב הוותיקות האחרות אל ייצור סדרתי של מכוניות חשמליות ייעודיות (אם שמים לרגע בצד את השוק הסיני האדיר) כאשר השיקה בשנת 2012 את זואי, שהייתה מאז למכונית החשמלית הסדרתית הנמכרת ביותר באירופה.

     

     

    אתמול חשפה רנו את הדור השני של זואי, וכדי להכניס לפרופורציות את ההתקדמות האדירה שחלה בשבע השנים האלה בטכנולוגיה של רכב חשמלי בכלל, ושל סוללות לרכב כזה בפרט, די להציג נתון אחד: טווח הנסיעה של זואי המקורית היה 145 ק"מ ביום טוב, ולפי בדיקות מעבדה "מפרגנות". טווח הנסיעה של אותה מכונית לאחר מתיחת הפנים ב-2016 היה כמעט כפול, אך עדיין לפי אותה שיטת בדיקה. כעת, תחת תקן הבדיקה המחמיר יותר, הדור השני של זואי מבטיח טווח נסיעה תיאורטי של 390 ק"מ, כלומר משהו שצריך להספיק לרוב תושבי הערים לשבוע שלם של נסיעה עם טעינה אחת בלבד.

    שני דברים חשובים נוספים שהשתנו בשבע השנים האחרונות, אחד כתוצאה של השני, הוא הגדלה דרמטית של מספר המתחרים – רנו כבר לא לבד, ולחץ מטורף על יצרניות הרכב להביא לשוק "מכוניות עם אפס זיהום" כדי לעמוד בדרישות זיהום האוויר המחמירות שייכנסו לתוקף בשנה הבאה ויוחמרו עוד יותר בשנה שלאחר מכן. מבחינת רנו זואי, למשל, זה אומר שכבר בקרוב היא תצטרך להתמודד מול הונדה E החדשה, אשר מצטרפת לתחרות מול שלוש בנות הדוד – פיג'ו 308e, אופל קורסה e וסיטרואן C4 / קקטוס שצפויה מאוחר יותר.

    כדי לסחוט עד הסוף את הלימון, ולא להשתגע עם עלויות בשלב שבו המתחרות רק מתארגנות על עצמן – הדור השני של זואי הוא לא בדיוק מכונית חדשה אלא מתיחת פנים דומה בהיקפה, פחות או יותר, לזאת של 2016, לפחות בכל הקשור לפלטפורמה ולמרכב. עם זאת, בקצה הצינור כבר נרקחת כעת משפחה חדשה של דגמים אשר ייבנו על פלטפורמה מודולרית חדשה וייעודית.

    בינתיים, החידושים החשובים ביותר ב"דור השני" של זואי בוצעו במקום שבו הם באמת הכי חשובים – הביצועים בכלל, וטווח הנסיעה בפרט. אלה כוללים יחידת הנעה נוספת – אל מנוע ה-108 כ"ס נוספה כעת אופציה למנוע חזק יותר, עם 135 כ"ס, וגם סוללה עם ממדים חיצוניים זהים לקודמת, אבל עם תכולת אנרגיה של 52 קילוואט שעה לעומת 41 בדגם היוצא, ו-22 קילוואט שעה בלבד בזואי המקורית. כדי לשים את הדברים בפרספקטיבה, הגרסה המשודרגת ביותר של ניסאן ליף מבטיחה טווח נסיעה ארוך יותר בכשישה קילומטרים בלבד, אבל עולה הרבה יותר, ואילו פיג'ו 208e ואופל קורסה e מבטיחות רק 340 ק"מ של נסיעה בין טעינות.

     

     

    משך הטעינה הרגיל והרגוע של זואי, משקע ביתי בהספק של 7 קילוואט שעה, הוא תשע וחצי שעות לסוללה טעונה במלואה (החיבור לעמדות טעינה, עם שקעי Type 2 ו-AC, מוסתר מאחורי הסמל של רנו בחזית מכסה המנוע) – אבל הסוללה החדשה יכולה לקבל גם טעינה מהירה בהספק של 50 קילוואט, ו-30 דקות של קשר כזה מוסיפים לה 145 ק"מ של טווח נסיעה. מטענים מהירים לא מוסיפים חיים לסוללות חשמליות, לכן יש גם אופציית ביניים: שעה של טעינה עם מטען בהספק של 22 קילוואט מוסיפה טווח של 126 ק"מ. כדי לנצל את האנרגיה באופן אפקטיבי נוספה כעת אופציית "מצב B", שבה מתבצעת בלימה רגנרטיבית מוגברת בכל פעם שהנהג עוזב את דוושת התאוצה.

    שיפור באיכות החיים

    כאמור, מהנדסי רנו לא נגעו בפלטפורמה או במרכב והמעצבים שלה לא שינו את העיצוב החיצוני באופן משמעותי, אבל הם כן עדכנו אותו מעט כדי להתאים לרוח התקופה, עם חזית משופרת – בעיקר בגזרת השבכה הקדמית, עדכון הפנסים הקדמיים והאחוריים (כעת בתצורת LED תקנית בכל רמות האבזור), מספר צבעי מרכב חדשים וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש.
    עבודה מושקעת יותר בוצעה בתוך המכונית, עם לוח מכשירים דיגיטלי חדש בגודל 10 אינטש, ומסך מולטימדיה מוגדל ומחודש בגודל 9.3 אינטש (ברמת האבזור הבכירה). חומרי הריפוד והדיפון שופרו, וגם העיצוב הכללי, אבל מתגי ההפעלה של מערכת מיזוג האוויר, למשל, נותרו אנלוגיים.

    הממדים החיצוניים נותרו זהים, וגם המרחב הפנימי נשאר כפי שהיה, אבל מספר נגיעות בסביבת הנהג – למשל בלם חניה ובורר הילוכים חשמליים – שחררו שם קצת מקום. לנוחות הנהגים פותחה אפליקציית קישוריות חדשה אשר מדווחת על מיקומן ורמת הזמינות והתקינות של עמדות טעינה קיימות לאורך הדרך, ובאמצעות הטלפון החכם אפשר להפעיל מראש את מיזוג האוויר בזמן שהמכונית עדיין מחוברת לחשמל, כדי לחמם או לקרר את תא הנוסעים.

     

     

    כאמור, אל מנוע ה-108 כ"ס המוכר נוספה כעת גרסה חזקה יותר, עם 135 כ"ס, הראשון מספק מומנט של כ-23 קג"מ והשני של כ-25 קג"מ, אבל המנוע החזק מספק את שיא ההספק שלו החל מ-1,500 סל"ד בעוד שבגרסה הבסיסית מתקבל שיא הכח כבר ב-500 סל"ד. הגרסה הבכירה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-10 שניות ובין 80 ל-120 קמ"ש תוך 7.1 שניות, והמהירות המרבית עלתה מ-130 ל-140 קמ"ש. הסוללה אחידה לשני הדגמים ולכל רמות האבזור.

    כצפוי וכראוי במכונית שעולה על הכביש בשנת 2019, הדור השני של זואי צויד במערכת בלימת חרום אוטונומית, מערכת לסיוע על שמירת נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים ועוד. היות שזאת מכונית חשמלית הרי ש"כניסה ללא מפתח" מתבקשת מאליה, ורשימת האבזור כוללת גם ממשקי אפל פליי ואנדרואיד אוטו, ושני שקעי USB.

    בהמתנה לדור הבא

    אנשי רנו-ניסאן-מיצובישי פיתחו כבר פלטפורמה מודולרית חדשה וייעודית למכוניות חשמליות, CMF-EV ועליה הם צפויים להציג בשנים הקרובות מספר כלי רכב חשמליים טהורים חדשים, כמעט כולם מיועדים לנוסעים – לקטגוריות מיני, סופר-מיני וקומפקטית. גם הדור הבא של זואי יתבסס על פלטפורמה זאת. במהלך השקת זואי החדשה דיברו אנשי רנו על 8 דגמים חדשים או מחודשים שיושקו בשנתיים הבאות, שניים מהם חדשים לגמרי (ועדיין עלומים) שיתבססו על הפלטפורמה החדשה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.