• Ad
  • במאמץ נוסף להתברג בקטגוריה שבה נכשלה שוב ושוב מציגה רנו את 'מכונית המנהלים' המתוחכמת ביותר בתולדותיה, עם היגוי לארבעה גלגלים ומתלים אקטיביים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רנו מנסה, ולא בפעם הראשונה, להותיר חותם בפלח השוק של מכוניות משפחתיות גדולות, והיא משיקה את 'טאליסמן' שתחליף את 'לגונה', ובחלק מן השווקים גם את 'לטיטוד'.

    המכונית תוצג לראשונה בפני קהל באמצע ספטמבר, בתערוכת פרנקפורט, בגרסאות סדאן וסטיישן, ומכירתה באירופה תחל מיד לאחר מכן.

    Renault_69948_global_en

    טאליסמן היא מכונית משפחתית גדולה שתתמודד באירופה מול פולקסוואגן פאסאט, סקודה סופרב, ופורד מונדיאו, וגם מול מאזדה 6 ומספר מתחרות אירופיות, יפניות וקוריאניות נוספות, והיא תיוצר בצרפת עבור אירופה.
    במקביל צפויות גרסאות אחרות של מכונית זאת, או דומה לה, אשר תיוצרנה בסין עבור השוק הסיני ובקוריאה עבור מזרח אסיה – וכולן מבוססות על פלטפורמת CMF המודולרית החדשה של רנו-ניסאן, שעליה כבר בנויה אספאס הנוכחית.

    מהנדסי ומעצבי רנו בנו מכונית גדולה, באורך 486 ס"מ ועל בסיס גלגלים באורך 281 ס"מ, ברוחב 187 ס"מ ובגובה 146 ס"מ.
    לשם השוואה, סופרב החדשה – שהיא בין הגדולות בקטגוריה – יושבת על בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ, ארוכה מטאליסמן בכ-1 ס"מ, גבוהה ממנה בכ-1 ס"מ וצרה בכחצי ס"מ.

     

    Renault_69943_global_en

     

    המעצבים השקיעו במכונית בעלת קווים חזקים ושריריים מאד, אם כי לא מאד דומה לדגמים אחרים של רנו, ולפחות בתמונות היא נראית כמו הכלאה (מוצלחת) של סיטרואן C5 עם פורד מונדיאו ופולקסוואגן פאסאט.

    לדברי אנשי רנו 'טאליסמן' היא אחת המרווחות ביותר בקטגוריה, וכזאת שמציעה מספר פריטים ייחודיים שלא מוצעים על-ידי אף אחת ממתחרותיה – למשל מערכת היגוי לארבעה גלגלים ומערכת מתלי אוויר עם שיכוך אקטיבי.

    גם המושבים, לדבריהם, בנויים בשיטה ייחודית שלא מוצעת על-ידי אף מתחרה, ומציעים רמת נוחות גבוהה במיוחד, משקל נמוך, ואפשרות למערכת אוורור. לדברי אנשי רנו עוצבו המושבים הקדמיים "בהשראת מושבי מחלקת העסקים במטוסים", וברמות האבזור היקרות הם מוצעים עם 10 אפשרויות כוונון, מהן 8 חשמליות.

    מקום שבו ניכרת ההשקעה הוא תא הנוסעים וסביבת הנהג, עם הבטחה ל"תא נוסעים חם", ומה שנראה בתמונות כמו עיצוב נקי מאד סביב לוח מכשירים מודרני, עם מערכת תפעול מרכזית שדומה ל-MMI של אאודי ול-i-Drive של ב.מ.וו. ותאי אחסון סגורים ברחבי התא בכמות מצטברת של 25 ליטר – לשון הודעת רנו. גם תא המטען, בנפח 608 ליטרים, הוא בין הגדולים בקטגוריה (לסופרב, לשם השוואה תא בגודל 625 ליטר).

     

    Renault_69959_global_en

    המכונית תוצע בחמש "תצורות אווירה" שונות, ועם מגוון רחב של רמות גימור, החל מגרסה בסיסית עם חישוקי 16 אינטש ומסך מגע מרכזי בגודל 4.2 אינטש, דרך מסך דומה בגודל 7 אינטש וחישוקים בגודל (עד) 19 אינטש, וכלה בגרסה מאובזרת במיוחד עם לוח מכשירים בגודל 7 אינטש ומסך מולטימדיה בגודל 8.7 אינטש, מערכת שמע מתוחכמת מתוצרת BOSE, תצוגה עילית, פנסי LED, היגוי אקטיבי ומערכת באמצעותה אפשר לשלוט בתאורת האווירה ובסגנון צליל המנוע.

    Renault_69960_global_en

    היצע המנועים כולל 3 מנועי טורבו-דיזל – 1.4 ליטר שמספק 110 כ"ס ו-1.6 ליטר שמספק 130 ו-160 כ"ס, ושני מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספקים 150 ו-200 כ"ס.
    מנועי הדיזל מוצעים עם תיבה ידנית או עם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול, שתיהן עם 6 יחסי העברה, ומנועי הבנזין מוצעים עם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה.

    אנשי רנו מבטיחים "הנאה מנהיגה" – לא דבר מובן מאליו בקטגוריה הזאת, ואת זה כמובן עוד נצטרך לבחון בעצמנו, אבל ייתכן שתרומה לתכונה הזאת נובעת מן האפשרויות לשלוט ברגישות המצערת, שיכוך המתלים וקשיחות ההיגוי.

     

    להסיר את הקללה

    טאליסמן, אם וכאשר תופיע בישראל, עשויה להיות המכונית שמסירה את הקללה מעל רנו בפלח זה של השוק.

    עד היום, גם בתקופות הקצרות שבהן יובאה ארצה לסירוגין ה'לגונה', רנו ויבואניה נכשלו לחלוטין בהתאמת מכונית שתקסום לישראלים – וזאת למרות שהמכוניות עצמן היו טובות לפחות כמו מתחרותיהן האירופיות.
    הכישלון האחרון, בשנה שעברה, היה ניסיון למכור בארץ את 'לטיטוד' – משפחתית גדולה מתוצרת קוריאה שנבנתה על-ידי סאמסונג מוטורס (ששייך לקבוצת רנו-ניסאן). יבואני רנו מכרו בדיוק 4 יחידות כאלה בשנה שעברה, ובמחצית הראשונה של השנה לא נמסרה בארץ אף מכונית כזאת.

    עם זאת, נכון להיום תוקפת היבואנית את פלח השוק הזה בעזרת 'אלטימה' ו'מקסימה', היפניות-מתוצרת-אמריקה של ניסאן.

    ככלל, פלח השוק של משפחתיות גדולות נרמס בישראל על-ידי הקרוס אוברים הבינוניים והעלאת גובה מס שווי השימוש, אבל עדיין נמכרות בו כמה אלפי מכוניות בשנה ולמכות טובה, במחיר טוב, תמיד יהיה סיכוי להצליח בו.

    עוד חדשות רנו ב-TheCar:

    ה”פורשה” של רנו מתקרבת: רנו מחייה את אלפין וחושפת קונספט מרהיב
    רנו מציגה: עוד קרוס אובר עם שם מוזר

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רנו בעקבות פולקסוואגן: חשפה את 'טאליסמן' – מחליפת הלגונה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.