• Ad
  • רכב מעקבים קלאסי של ה-FBI יכול להיות שלכם

    וואן סגור מסוף שנות ה-80', אשר בחלקו האחורי שכנה מעבדת עיקוב והאזנות ניידת של ה-FBI, מוצע למכירה ברשת ומלהיב ככל הנראה את כל מי שגדלו על סדרות משטרה וחלמו להות סוכנים חשאיים 
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כל מי שגדל על סדרות וסרטי משטרה אמריקאים בוודאי זוכר את רכבי הוואן הכהים, נטולי החלונות וסממני הזיהוי, ששימשו את הצוותים המיוחדים לצורך מעקבים וציתותים אחר החבר'ה הרעים.

    על אף שיש מי שבוודאי סבורים שאותם וואנים כהים היו קיימים בעיקר בסרטים הוליוודיים, משום שבמציאות הם לא ממש יעילים או נסתרים מהעין וכל עבריין סוג ז' יודע לזהות אותם ולנקוט במשנה זהירות במקרה שמסחרית גדולה ולא מוכרת (אפילו עם מדבקות פיקטיביות של איזו חברה לשירותי אינסטלציה או שיפוצים) חונה ליד ביתו, מסתבר שלפחות בסוף שנות ה-80' וואנים שכאלה בהחלט היו בשימוש כוחות המשטרה ושירותי הביון בארץ הדוד סם.

    לראיה – דודג' ראם מודל 1989 שהיה בשימוש ה-FBI במשך מספר שנים המוצע כעת למכירה ב-eBay וכולל בתוכו את הזיוודים והשיפצורים המיוחדים שבוצע בו על ידי ה-FBI.
    מאחורי המראה ה"תמים", הכולל צבע חום מטאלי וגגון של שיפוצניקים, למעשה מסתתרת מעבדת האזנות ומעקבים שלפני כשלושה עשורים כללה את מה שנחשב בזמנו למילה האחרונה בתחום.

    בין היתר הרכב כולל עמדות עבודה עם מושבים על מסילות לשני סוכנים, צמד מוניטורי LCD דקים (ככל הנראה שדרוג שבוצע מאוחר יותר) סורקי תדרים, מכשירי רדאר, אפשרות להקלטה של וידאו וקול, אינטרקום ועוד כל מיני מכשירים שהמוכר לא בטוח למה שימשו.

    כדי להפעיל את המערכות הללו לאורך זמן הרכב מצויד במערכת מצברים משולשת וכולל גם ממירי זרם ל-110 וולט וכמה וכמה שקעים לציוד נוסף.

    כמו כן, את מנוע הרכב ניתן להפעיל ולכבות גם מעמדת התצפיתן בחלק האחורי של הוואן ובנוסף על הדלתות מותקנים בריחים פנימיים מסיביים שמונעים אפשרות לפריצה קלה לרכב.

    המשימות אלו לעיתים מתנהלות מסביב לשעון במשך ימים רבים ברכב ולכן הותקנו בו שירותים בחלק האחורי, מערכת מיזוג וחימום עצמאית לחלק האחורי ואפילו מערכת גז בעזרתה ניתן לחמם אוכל.

    בניגוד לרוב הרכבים המסחריים שעוברים חיים קשים מאוד ובשונה מהתדמית של רכבים ממשלתיים לשעבר, רכב המעקב של ה-FBI מציג מצב נדיר מאוד ביחס לגילו עם צבע מבריק, מרכב שכמעט חף מכל שריטה או מעיכה ותא נוסעים שלם לגמרי. גם מבחינה מכנית כנראה כי מדובר ברכב מצוין ובב-28 שנים הוא עבר פחות מ-40 אלף קילומטרים.

    המוכר שרכש את הרכב במכרז ממשלתי לפני כמה שנים טוען כי יש ברשותו את כל המסמכים המעידים על מקוריותו של הרכב ואף מציין שברכב נשארו גם מספר קלטות מעקב וקלסרים עם תיעוד של משימות שונות.

    בארצות הברית קיים שוק גדול עם ביקושים ערים ומחירים גבוהים יחסית לטנדרי פיק אפ ישנים (בעיקר משנות ה-50' וה-60' של המאה ה-20), אבל בכל הנוע לוואנים, למעט הדור הראשון והשני של הטרנספורטר של פולקסווגן, המצב שונה בתכלית ואלה לא מבוקשים במיוחד על האספנים ועל כן מרבית הרכבים האלה מסיימים את חייהם הקשים כגוש מתכת במגרש הגרוטאות ואלה שכן שורדים מחליפים ידיים בפרוטות.

    עם זאת, וואן מקורי של ה-FBI הוא כנראה סיפור אחר ויום לפני סיום המכירה יש כנראה מי שמוכן לשלם כבר מעל ל-11.5 אלף דולרים כדי להרגיש כסוכן חשאי.
    אם גם לכם זה עושה את זה אתם בהחלט יכולים לנסות את מזלכם במכירה ואם תזכו תוכלו לייבא אותו בעוד כשנה לארץ הקודש (ובתוספת מיסים נאה) תחת ההגדרה של "רכב אספנות".

    עוד ב-TheCar:
    הפתעה מתחת לשריון: בריטי רכש טנק עיראקי ישן וגילה מטמון זהב
    340 מכוניות אספנות, סדנה ו-20 דונם במחיר של דירת 3.5 חדרים בתל אביב
    המוסטנג קופה הראשונה שיוצרה צפויה לגרוף מיליונים

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.