• Ad
  • קריאה לממשלת גרמניה: התקינו עמדות טעינה חשמליות לרכב

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במהלך 12 החודשים האחרונים הוגדלה רשת עמדות הטעינה לרכב חשמלי ברחבי גרמניה ב-25%, ולמרות זאת נדרשת התערבות ממשלתית כדי להאיץ את התהליך הזה. כך טוענים אנשי BDEW – התאחדות תעשיות האנרגיה והמים בגרמניה, אשר מסתמכים בין השאר על עבודת מחקר שבוצעה במרכז למחקרי כלכלה של אוניברסיטת קלן.

     

     

    אנשי הארגון גם מסבירים שבשלב הזה, כל עוד שהיקף צי הרכב החשמלי בגרמניה לא גדול מספיק, הפרויקט כולו אינו כלכלי ולכן נדרשת מעורבות ממשלתית כדי להאיץ את החדרת הטכנולוגיה. השורה התחתונה של המחקר הכלכלי שעליו נסמכים אנשי ההתאחדות היא ש"הממשלה חייבת להגדיל את היקף התמיכה בתשתיות טעינה לרכב חשמלי".

    ההסבר, כפי שהוא מפורט בעבודה, מובן מאליו גם למי שאינו כלכלן או מדען: "פרישת רשת טעינה לרכב חשמלי", נכתב שם, "היא "בעיית הביצה והתרנגולת": רוכש פוטנציאלי של רכב חשמלי רוצה להיות סמוך ובטוח שיעמדו לרשותו מספיק תחנות טעינה, ואילו יזמים וחברות שמעוניינים להקים תשתיות טעינה רוצים להיות בטוחים שיהיו להם מספיק לקוחות משתמשים כדי שיהיה להם החזר על ההשקעה שלהם. למרות שהמדינה (גרמניה, נא לא להתבלבל – ג.מ.) מקדמת את בניית תשתיות הטעינה בכך שהיא מממנת עד 60% מעלות ההשקעה, עדיין כמעט בלתי אפשרי לכסות את עלויות מכירת החשמל", נמצא במחקר. "כדי להתמודד עם בעיה זאת חייבת הממשלה הפדרלית להגדיל את היקף המימון להקמת תחנות טעינה", מסכמים החוקרים.

    לדברי ההתאחדות, מאז סוף יוני 2017 נוספו לכבישי גרמניה 2,800 נקודות טעינה ציבוריות חדשות, וסך עמדות הטעינה הציבוריות בגרמניה כעת הוא 13,500. מנכ"ל ההתאחדות, סטפן קפפרר, אמר שיותר מ-75% מעמדות הטעינה בגרמניה הותקנו ומופעלות על ידי יצרניות החשמל הגדולות, ושלמרות שהיקף צי הרכב החשמלי במדינה גדל, ושיותר ויותר דגמים חשמליים חדשים צפויים להגיע בקרוב לאולמות התצוגה – בשלב הזה עדיין מדובר בתשתיות לא משתלמות כלכלית מבחינת החברות שבונות ומנהלות אותן.

    "אם רוצים להפחית את זיהום האוויר מדלקי מאובנים, ולאפשר לכלי רכב חשמליים להתמודד עם כלי רכב שמונעים באמצעות מנועי בעירה פנימית", אמר קפפרר, "חייבת תעשיית הרכב להציע דגמים במחירים תחרותיים, ואילו הממשלה חייבת לסבסד את ההקמה של תשתיות טעינה במגרשי חניה, סופרמרקטים ובתי מלון, ולעודד עסקים להתקין עמדות טעינה אשר ירחיבו את סל השירותים שהם מציעים".

    ממשלת גרמניה הציבה לעצמה יעד של מיליון מכוניות חשמליות עד לשנת 2020 אבל כרגע עומד היקף צי הרכב החשמלי בשוק הרכב הגדול ביותר באירופה על 100 אלף בלבד. החמרת תקינת זיהום האוויר, וההכרזות על איסור כניסה של כלי רכב מונעים בדיזל לערים שונות, ועל איסור המכירה של כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית משנת 2030, אמורים לעודד מעתה את ההיצע והביקוש לרכב חשמלי במדינה – אלא שכל זה לא יכול להתקיים ללא רשת מפותחת מספיק של עמדות טעינה.

    התאחדות תעשיות האנרגיה והמים בגרמניה דורשת מן הממשלה לשנות את חוקי הנדל"ן למגורים באופן שיאפשר התקנת עמדות טעינה ציבוריות בבתים פרטיים ומשותפים, וזאת בהתאם למחקר שממנו עולה שכ-80% מפעולות הטעינה בעתיד הנראה לעין יבוצעו בבתים ולא בשטחי ציבור.
    בעלי רכב שלא מסתפקים בקצב הטעינה האיטי של רשת חשמל ביתית רגילה נאלצים לשלם כעת כמה אלפי אירו כדי לרכוש לעצמם עמדת טעינה מהירה ובנוסף לכך גם זקוקים לאישור של ספק החשמל המקומי שלהם כדי להתקין את העמדה. טעינה בו זמנית של מספר רב של כלי רכב חשמליים בשעות ספציפיות יוצרת עומס מצטבר גדול מידי על רשת החשמל, וגם בעיה זאת חייבת להיפתר ברמה ממשלתית-לאומית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.