• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רנו חשפה בתערוכת מוסקבה את מכונית התצוגה 'ארקנה', קרוסאובר קומפקטי בתצורת קופה. מכונית התצוגה, שנראית כמעט מוכנה לייצור, לא תישאר כ'קונספט' עוד זמן רב היות שרנו הכריזה שהיא תתחיל למכור מכוניות כאלה כבר בשנה הבאה.

     

     

    פלח השוק של קרוסאוברים קומפקטיים הוא כיום החזק והלוהט ביותר מבחינת ביקוש והיקפי מכירות, ועל אף שניסאן הייתה בין הראשונים לזהות אותו, עם קשקאי בשנת 2006, לחברה האחות, רנו, לקח קצת יותר זמן עד שהופיעה בשוק עם קאדג'אר, בשנת 2015.

    מבחינה אחת, ארקנה מהווה סוג של פיצוי לפיגור של רנו בכניסה לשוק הקרוסאוברים, היות שהוא מפלח נישה נוספת, אמנם לא לגמרי חדשה, של קרוסאוברים דמויי קופה והוא אחד החלוצים בתת-קטגוריית "קרוסאובר ספורט קופה". קדמו לו כמובן קרוסאוברים דומים של יצרני פרימיום – ראש וראשון בהם היה ב.מ.וו. X6, ולאחריו מרצדס GLE קופה, ב.מ.וו. X4 ואחרים.
    אפשר היה לטעון, בצדק, שמיצובישי 'אקליפס ספורט' כבר פרץ את הדרך בפלח השוק העממי, הרלבנטי יותר לרנו, אבל ארקנה מביא איתו חידוש חשוב נוסף, ומאד מעניין.

    ככל שאפשר ללמוד מדברי רנו, בשונה מקשקאי וקאדג'אר ארקנה לא מבוסס על פלטפורמת CMF-CD המודולרית של רנו-ניסאן, אלא על פלטפורמת BO, הפשוטה והזולה יותר, שעליה מבוסס דאצ'יה דאסטר. וכך, למרות שמבחינת העיצוב הוא נראה מודרני ומושך עין, מדובר בכלי קשוח שאמור להיות הרבה פחות יקר לייצור. התוצאה הראשונה היא שרנו לקחה את רעיון הספורט-קופה, שהגיע משוק הפרימיום, ודילגה איתו כלפי מטה תוך שהיא מתעלמת (בשלב ראשון) מן האפשרות לייצר גרסה כזאת על בסיס הקאדג'אר, עם פלטפורמה מודולרית מודרנית.

     

     

    תוצאה נוספת, מעניינת יותר מבחינתנו, היא שיש לכלי הזה פוטנציאל להיות קשוח מספיק לחוויות שטח קצת יותר מאתגרות מכפי שמתאפשרות עם קשקאי וקאדג'אר, ויותר קרובות למה שאפשר לעשות עם דאצ'יה דאסטר.
    לרנו-ניסאן יש מומחיות מובילה, בקנה מידה עולמי, של ייצור כלי רכב זולים תחת המותגים שלהם וגם תחת מותגי הלואו-קוסט 'דאצ'יה', 'דאטסן' ו'לאדה', והם מתכוונים לייצר את הכלי המרהיב למראה הזה במפעל ברוסיה כדי להשיג עלויות ייצור נמוכות.

    בשלב זה, כך פורסם, אין לצרפתים כוונה לשווק את הקרוסאובר הזה במערב אירופה ובשווקים מפותחים אלא להתחיל את המכירות ברוסיה, במהלך 2019, ולהתפתח משם לשווקים שונים באסיה, מן הסתם בעיקר לסין וגם להודו ולמדינות דרום מזרח אסיה. עם זאת, ליבואני קבוצת רנו-ניסאן יש ניסיון רב עם שיווק דגמי לואו-קוסט מרומניה וטורקיה, לכן מותר להיות אופטימיים לגבי הסיכויים שלנו לפגוש בארקנה גם בישראל.

     

     

    הסיבה הראשונה שבגללה בחרו אנשי רנו להשיק את דגם התצוגה ארקנה בתערוכת מוסקבה, לבנות אותו ברוסיה ולהכריז שהמכירות העולמיות של המכונית הסדרתית יחלו דווקא שם היא שהוא מיועד בראש ובראשונה למזרח אירופה, מזרח אסיה ומדינות מתפתחות. סיבה נוספת היא העוצמה שרנו בנתה בשוק הרוסי, בעיקר לאחר רכישת 'אוטו ואז' (שמוכרת לנו בעיקר בזכות המותג 'לאדה') החל משנת 2008. כיום טוענת רנו לכמעט שליש מכלל המכירות בשוק הרוסי (28% בסיכום 2017) לאחר שמכרה שם כמעט 450 אלף כלי רכב. סיבה נוספת, כך הם מספרים לנו, היא שעצם הרעיון לתכנן ולבנות קרוסאובר בתצורת ספורט-קופה הגיע מן הצוותים שלהם ברוסיה.

    אגב, השם ארקנה נגזר מן המילה הלטינית 'arcanum' שמשמעותה סוד, וזאת, לטענת אנשי השיווק של רנו, היות שהוא "קשור למסתורין, אטרקטיביות, ורוח חלוצית". סבבה, שיהיה.

    אנשי רנו, בדרכם הפוליטיקלי קורקטית, מספרים ש"צרכי הלקוחות נעשים יותר ויותר מגוונים", וש"ארקנה נולד מן הציפיות החדשות של לקוחות ומציע איזון בין אלגנטיות של מכונית נוסעים לבין קשיחות של קרוסאובר". מה שהם באמת היו רוצים לומר לנו זה שכאשר קרוסאוברים הפכו להיות "העדר", יש לקוחות שמרגישים צורך עז לבלוט בתוך הקבוצה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קרוסאובר קופה עממי: רנו משיקה את 'ארקנה'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.