• Ad
  • קנה ב.מ.וו.i3, קבל סככת הטענה סולארית

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על גג הבוטקה החדשה מתוצרת ב.מ.וו. מוצבים הפאנלים הסולריים המתקדמים ביותר. אם רק נצליח להתנתק מועדי העובדים של חברת החשמל

    ב.מ.וו. חשפה השבוע קונספט ל"סככת חניה סולארית" אשר עוצבה במיוחד למכוניות החשמליות וההיברידיות-נטענות שלה, i8 ו-i3 על-ידי חברת Designworks USA, חטיבת עיצוב המוצרים הוותיקה של קבוצת ב.מ.וו.

    הסככה המעוצבת, שמעידה במידה רבה על תנאי המגורים האופטימליים (או, חלילה, ההכרחיים) ללקוחות הפוטנציאליים של מכוניות אלה (בתים צמודי קרקע בפרברים עשירים) תושק במסגרת ההשקה הבינלאומית לעיתונות של i8 בלוס אנג'לס.

    כמובן שאפילו בעיצוב הסככה, ובחומרים שנבחרו לבנייתה, הושקעה לא רק עבודת הנדסה ברמה של ב.מ.וו. אלא גם הגות פילוסופית (ולכל הפחות השקעה יח"צנית ניכרת). ברמה הפיזית, לכן, מוטמעים בה, נוסף למודולים הסולאריים המתבקשים, גם אלמנטים עיצוביים שעשויים מסיבי פחמן, והחומר העיקרי שממנה היא בנויה הם ענפי במבוק (אחד הצמחים מהירי הצמיחה ביותר בטבע, ואחד מהסמלים של חסידי איכות הסביבה והקיימות). ברמת ההגות מדברים אנשי ב.מ.וו. על "גישה הוליסטית" שקשורה בקשרים שונים בשמש, באנרגיה נקיה ובעיצוב.

    כשמדובר בב.מ.וו. ברור גם שהמודולים הסולאריים שמשמשים להמרת קרינת השמש לחשמל הם מן הסוג המתקדם ביותר שנמצא כיום בשימוש, ושתפוקת האנרגיה שלהם היא בין הגבוהות אם לא הגבוהה ביותר האפשרית כיום. בכל מקרה, ב.מ.וו. מבטיחה אחריות של לא פחות מ-30 שנים לתפקוד הפאנלים הסולארים, כלומר שהסככה תישאר בחצר גם אחרי שהלקוח יחליף, בממוצע, עשר מכוניות.

    בתנאי אקלים חמים מעניקה הסככה צל, אשר מקל על הכניסה למכונית וחוסך אנרגיה נוספת בקירור שלה. מאידך, כגיבוי לימים מעוננים, או לצריכת אנרגיה גבוהה מזו שמופקת על-ידי הפאנלים הסולאריים מחוברת העמדה הזאת אל ספק החשמל המקומי.

    כדי להרגיע את הלקוחות (העשירים) של ב.מ.וו. נמסר להם (דרכנו) שהסככה הסולארית לא רק מבטיחה להם אנרגיה ירוקה שמופקת ממש אצלם בחצר, אלא גם מאפשרת להם עצמאות אנרגטית וחשמל חינם שלא תלויים בחברת החשמל המקומית או בתעריפי החשמל.

    עם חיבור המכוניות לעמדת הטעינה המעוצבת והממוחשבת מעדכנת כמובן המערכת את הלקוח אודות כמות אנרגיית השמש שהוחדרה לסוללות מכוניתו. היא גם מנתחת עבורו את מחזורי הטעינה האחרונים, ואת היחס בין שימוש באנרגיה סולארית לבין צריכת חשמל מרשת החשמל המקומית. אם לא די בכל הטוב הזה, כאשר הבוטקה המעוצבת מייצרת יותר חשמל מכפי שנצרך על-ידי המכונית מעבירה המערכת את האנרגיה העודפת אל רשת החשמל הביתית של הלקוח, כך שהוא חוסך בהוצאות החשמל שלו.

    אור (רק) לגויים

    ציניות בצד, ייצור "חשמל פרטי" מאנרגיית השמש זוכה לעידוד רב במדינות שבהן יש אמנם פחות שעות שמש מאשר אצלנו, אבל חברות החשמל המקומיות שלהם לא מחזיקות את המחוקקים באיברים רגישים.

    כך, למשל, אפשר לראות אינספור פאנלים סולאריים על גגות בתים בצפון אירופה, בזמן שאצלנו השמש מחממת לפי שעה רק את מי המקלחות שלנו.
    פאנלים סולאריים, בין אם הם טוענים ב.מ.וו. i8 או את רשת החשמל הביתית, מצמצמים את השריפה של דלקים ממקורות אורגניים, וכך גם את פליטת הגזים הרעילים ואת אלה שגורמים לאפקט החממה.

    ב.מ.וו. טרם פרסמה את מחירה של הבוטקה הסולארית, אבל אפשר להניח שהוא לא יהיה שווה לכל נפש.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.