• Ad
  • קלאסיקה מקומית: מועדון החמש משיק רנו דופין שיוצרה בחיפה

    58 שנים בדיוק אחרי שיוצרה ואחרי שהוזנחה והתפוררה לאיטה, אספן הרכב עופר נס משיק את הרנו דופין 1958 ששיפץ במסגרת מפגש חגגי של מועדון החמש ובמעמד שגריר צרפת בישראל. הכניסה לקהל חופשית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    imagesאל מול מציאות בה מדי שנה עולות על כבישי ישראל יותר מ-200 אלף מכוניות, לא הרבה זוכרים שפעם, ממש מזמן, בימי ראשית המדינה לאחר שזו בקושי שרדה את מלחמת העצמאות ולנוכח גלי עליה עצומים, היה כאן משטר צנע שכלל קיצוב לאוכל והגבלות חמורות על ייבוא מוצרי צריכה ובכללם מכוניות. אבל אצל יהודים כמו אצל יהודים תמיד היו מי שמצאו פרצה שאפשרה לעקוף את האיסורים ואחד מהם היה איש עסקים בשם אפרים אילין שהקים, ביוזמה שהייתה שילוב בין ציונית לקומבינה, מפעל מכוניות בחיפה.

    המכוניות של אותם ימים היו הרבה פחות מורכבת מאלו של ימינו ואילין חתם הסכם עם קייזר פרייזר האמריקאית ובהמשך עם רנו הצרפתית. היצרניות היו שולחות לארץ ארגזים גדולים עם ערכות הרכבה שכללו את כל חלקי הרכב וכל מה שנדרש היה לצבוע את חלקי הפח ולחבר הכל ביחד והרי לכם מכונית "תוצרת ישראל".
    האמריקאיות שייצר המפעל כמו הנרי ג'י של קייזר פרייזר, לא כל כך התאימו לשוק המקומי העני. רק מתי מעט יכלו להרשות לעצמם רכבים שכאלה וחלק גדול מהתוצרת ייוצא למדינות מעבר לים.
    הקאטר שבו הקטנה של רנו כבר יותר התאימה לשוק המקומי ובשנת 1957 החלו במפעלי אילין להרכיב את הלהיט של אותם ימים, רנו דופין, שהייתה מכונית מודרנית יחסית לתקופה. בסוף שנת 1960 רנו נכנעה לחרם הערבי וביטלה את זיכיון הייצור של אילין, אך בשנת 1963 החלו במפעלי החברה בחיפה לייצר את הקונטסה 900 של Hino היפנית שהייתה מבוססת על הפלטפורמה של הרנו דופין.
    דופיןעל אף שהדופין הייתה מכונית נפוצה למדי בישראל באותם ימים ולמרות מוניטין אמינות טוב למדי, לא יותר מדי אקזמפלרים שרדו את השנים וכל רכב ישראלי שכזה שחוזר לחיים אחרי תקופה ארוכה שהוזנח הוא סיבה טובה לחגיגה בדיוק כמו זו לכבוד הדופין 58 של עופר נס שתתקיים מחר (שישי 22.1 בשעה 16:00) במפגש הקבוע של מועדון החמש, ברחבת החניה של היכל הכדורסל ביד אליהו.
    על פי מסמכי הרכב המקוריים הדופין יוצרה ב-21 לינואר 1958, בדיוק באותו היום בו נולד עופר נס, הבעלים הנוכחי ומי שהשקיע לילות כימים בהחזרת עטרתה ליושנה.
    לאירוע יגיעו 7 מכוניות רנו דופין נוספות שעדיין נעות על כבישי ישראל וכן אספני רכב בעלי מכוניות מתוצרת רנו, פיג'ו וסיטרואן במה שבמועדון ה-5 מגדרים כ"חגיגה צרפתית" של מוסיקה, כיבוד ואווירה מיוחדת בהתאם לארץ המוצא.
    שגריר צרפת בישראל, מר פטריק מיזונאב, יהיה אורח הכבוד באירוע והוא גם יסיר את הלוט יחד עם נס מעל הדופין וישא דברים.
    כמו כן, ישאו דברים דרור בריל, יו"ר מועדון החמש, ויואל קרסו, מנכ"ל "קרסו" יבואנית רנו בישראל.
    הכניסה חופשית והציבור הרחב בהחלט מוזמן להגיע וליהנות מיצירות קלאסיות שכיום כבר לא מייצרים כמותן.45467989

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.