• Ad
  • מותג הבת של קיה יציג מכונית אוטונומית עד לשנת 2030 ומכונית חצי-אוטונומית בתוך 4 שנים. המיתוג החדש יכלול את כל מערכות הסיוע לנהיגה של החברה ב-15 השנים הבאות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כל יצרניות ההרכב החשובות, וגם כמה יצרניות קטנות, משקיעות משאבים אדירים במחקר ופיתוח של מערכות סיוע לנהג בכלל, ונהיגה אוטונומית בפרט, וההערכה בענף היא שבתוך 5-10 שנים נראה כבר מכוניות אוטונומיות מייצור סדרתי.

     

    קיה Drivewise 008

     

    החדשות האחרונות מגיעות מקיה, אשר חשפה הלילה (ג') בתערוכת האלקטרוניקה של לאס וגאס (CES) את תת-המותג "DRIVE WISE" שיהיה אחראי לפיתוח והשקת כלל המערכות העתידיות לסיוע לנהג (ADAS).

    קיה מצהירה על כוונתה להשקיע שני מיליארד דולר בשנתיים הבאות כדי לקצר את הדרך שעשו יצרניות רכב אחרות ולהשיג אותן על גבי "מסלול עוקף" במירוץ אל המכונית האוטונומית.

    בין השאר הכריזה קיה על כך שהיא קיבלה ממדינת נבאדה – אחת מבין המדינות הבודדות בארה"ב שכבר אישרו ניסויים במכוניות אוטונומיות – רישיון לבצע ניסויים כאלה בשטחה.

     

    קיה Drivewise 003

     

    בהודעתה לעיתונות מבטיחה קיה להשיק מכונית "אוטונומית-למחצה" עד לשנת 2020, כלומר בתוך 4 שנים בלבד, וזאת תחת המותג החדש DRIVE WISE ועם הדור הנוכחי של מערכות סיוע לנהג.

    היעד המוצהר של קיה הוא שבתוך פחות מ-15 שנים היא תשיק מכונית אוטונומית לחלוטין – כזאת שתוכל לאסוף אותנו ללא נהג ולהשאיר אונו במקום אחר מבלי שנצטרך לגעת ולו פעם אחת באיזה שהוא כפתור או רכיב שליטה בתוכה.

    Kia Motors introduces new ‘DRIVE WISE’ sub-brand for autonomous driving technologies

    כאמור, מכוניות "אוטונומיות למחצה" יגיעו אל אולמות התצוגה ברחבי העולם הרבה יותר מהר, אם כי הכוונה כאן היא לא לדברים שיפילו אותנו מן הרצפה אלה למערכות שרובן כבר מוכרות לנו ונמצאות כבר ברמה כזאת או אחרת של בשלות.

    קיה מבטיחה שאת הצעד הראשון בתוכנית שלה נוכל לראות כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה, בחודש מרץ, ובשלב זה הכוונה היא למערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS) כגון בקרת שיוט אקטיבית עם בלימת חירום אוטומטית, בלימת חירום אוטומטית למניעת תאונות (מערכת שממילא מחויבת כדי לקבל ציון מרבי בחלק ממבחני הריסוק), ומערכות להתרעה או מניעת כניסה לנתיבים חסומים או סטייה מנתיב – אבל גם למערכות מעט יותר מתקדמות שמסוגלות לנצל טוב יותר את חיישני המצלמה, הרדאר והאינפרא-אדום כדי להביא מכונית לעצירה מלאה בשולי הכביש במקרה חירום, או כדי לבצע חניה אוטונומית.

     

    קיה Drivewise 001

     

    בתערוכת CES מציגה קיה את קונספט ה"אי-קוקפיט" שכולל גם מערכת שסורקת את טביעת האצבע של הנהג, מזהה אותו ומגדירה את ההעדפות שלו או שלה (למשל כיוון מושב, תצוגת לוח מכשירים, כיוון טמפרטורה במיזוג האוויר, מדיה מועדפת וכיוצ"ב), וכן מאפשרת לנהג לשלוט בפונקציות שונות באמצעות מחוות-יד.
    אגב, "אופנה" זאת של שליטה באמצעות מחוות יד הופכת מהר מאד לאחת התכונות "שאנחנו ממש חייבים", והיא כבר הושקה על-ידי ב.מ.וו. בסידרה 7 החדשה ועל-ידי פולקסווגן, כך שקיה ממהרת להשיג אותן.

     

    קיה Drivewise 005

     

    המכונית שעליה בחרה קיה להדגים את הטכנולוגיה שלה היא 'סול' חשמלית, אבל במקביל היא גם מציגה ב-CES את המערכות לבדן ובכלי רכב אחרים.

    הצצה אל העתיד

    מערכות הסיוע-לנהג שקיה מציגה ב-CES כוללות בשלב ראשון את אלה שמוכרות לנו מזה זמן, למשל בקרת שיוט אדפטיבית שמשלבת בין מערכת מכ"ם ומצלמה אשר מזהה את סימוני הנתיבים ואת כלי הרכב האחרים שעל הכביש, ומאפשרת למכונית להישאר בנתיב נסיעתה ולעקוב אחר כלי רכב שנוסעים בו או לעבור לנתיבים אחרים כדי לעקוף אותם.

    מערכת אחרת (מוצגת בינתיים כקונספט) נקראת 'מערכת נהיגה עירונית אוטונומית', היא מבוססת על מקלט GPS וחיישנים לזיהוי מיקום המכונית על הכביש והיא מאפשרת ניווט ונסיעה בסביבה עירונית צפופה תוך כדי קבלת עדכוני תנועה והתייחסות אליהם.

    מערכת נוספת, שנקראת ESS, מנטרת ומנתחת את הבעות פניו של הנהג "על מנת להבטיח שתשומת הלב שלו מופנית אל המתרחש על הכביש. אם המערכת מזהה שהנהג לא מרוכז בנהיגה היא יכולה לקחת שליטה באופן אוטומטי ולכוון את המכונית לצד הדרך עד למצב של עצירה".

    מערכת חניה אוטונומית מאפשרת לנהגים לצאת מהמכונית ולתת למכונית לחנות בעצמה את עצמה, והיא מופעלת באמצעות כפתור בתוך המכונית או על-גבי 'שעון חכם' שענוד ידו של הנהג.

    "על הדרך" חשפה קיה תמונה ראשונה של מכונית הקונספט KCD12 אשר תוצג על-ידה בשבוע הבא בתערוכת המכוניות של דטרויט ותהפוך בתוך פחות משנה לקרוס-אובר גדול שיחליף בארה"ב את 'מוהב'.
    הקרוס-אובר ייוצר בארה"ב במפעל של יונדאי, וככל הידוע לא צפוי להיות מיובא לאירופה, אם כי לא תהיה מניעה חוקית מלייבא אותו לישראל (אלא אולי רק מניעה מסחרית).

     

     

    מכונית התצוגה, אשר עוצבה בסדנת העיצוב של קיה בקליפורניה, ארה"ב, מציגה פרופורציות שריריות עם מכסה מנוע ארוך ועיצוב ריבועי וחד.
    הסיבה להצגתו בתערוכת האלקטרוניקה היא שגם דגם זה מכיל כבר כמה מן האלמנטים שנזכרו כאן של נהיגה חצי אוטונומית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה משיקה את DRIVE WISE בדרך למכונית האוטונומית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.