• Ad
  • סדרת מבחני ריסוק חדשה של Euro NCAP משבחת את פורד, ג'יפ, מאזדה, מרצדס ורנו ונותנת בראש לאנשי השיווק של קיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט Euro NCAP פרסם היום (ד') את תוצאות מבחני הריסוק של תשע מכוניות חדשות: פורד פיאסטה, ג'יפ קומפאס, מאזדה CX-5, מרצדס C-Class קבריו, אופל גרנדלנד X, רנו קולאוס, אופל אמפרה, קיה ריו וקיה פיקנטו.

     

     

    למעט קיה ריו ופיקנטו, ואופל אמפרה, כל המכוניות קיבלו ציון מרבי של חמישה כוכבים, מה שמוכיח את האפקטיביות של הפרויקט כולו: כל יצרנית שמתקינה את אמצעי הבטיחות היעילים שנדרשים על-ידי Euro NCAP יכולה לקבל ציון גבוה.

    מי שבחרו שלא להתאמץ מספיק עבור כלל לקוחותיהם, אלא רק עבור מי שמוכנים לשלם תוספת תשלום, הן אופל וקיה: אמפרה, אשר מבוססת על 'וולט' של שברולט, קיבלה רק ארבעה כוכבים ואילו צמד המכוניות של קיה קיבל ציון מאכזב של 3 כוכבים בלבד.

    כמה מן המכוניות שנבחנו קיבלו ציונים מאכזבים בכל הקשור להגנת צד: ב"מבחן המוט", שבו מרוסקת המכונית כנגד מוט שפוגע בצד שלה כדי לדמות פגיעה בעמוד, נרשמה הערת אזהרה לג'יפ קומפאס, ובמבחן המכשול הצדדי של מרצדס C קלאס קבריו פגע ראשה של בובת ניסוי (שמייצגת ילד בגיל 10 ונמצאת במושב שמאחורי הנהג) במסגרת הגג מבלי שכרית האוויר הצדדית תגן באופן מלא על אזור הפגיעה. באותו מבחן, אגב, סיפקה אפילו קיה פיקנטו הקטנה הגנה טובה לחזה של אותה בובת ניסוי.

    מיכאל ואן רטינגן, המזכ"ל היוצא של Euro NCAP, מסר בהודעת הפרויקט לעיתונות ש: Euro NCAP דוחף (את יצרניות הרכב) להתקין טכנולוגיות מתקדמות והיצרניות הגיבו טוב (לדחיפה הזאת) עם מערכת בלימה אוטונומית (AEB) שהפכה כעת לנפוצה ברוב המכוניות החדשות. עם זאת, אסור שהיצרניות תשכחנה את יסודות ההגנה על יושבי הרכב במקרה של תאונה. לכל יושבי הרכב מגיעה אותה רמת בטיחות, (ולכן) התוספת של בובת ניסוי שמדמה ילד בגיל 10, בשנה שעברה, למבחנים שלנו איפשרה לנו להדגיש תחומים שזקוקים לשיפור אפילו במכוניות שקיבלו ציון מרבי של חמישה כוכבים".

     

     

    אנשי Euro NCAP ציינו לרעה את אופל על-כך שלא טרחה להתקין מערכת התראה לאי חגירת חגורות בטיחות מאחור ב'אמפרה' ("זה מאוד מאכזב לראות שאופל לא יישמה מערכת זולה שמצילה חיים. אם יושבי הרכב לא מרוסנים בחגורות אמצעי ההגנה האחרים אינם יעילים").

    מנגד, אנשי הפרויקט משבחים את פורד על-כך ש"הדור השביעי של פורד פיאסטה מצטרף לסיאט איביזה כמכונית הסופר מיני השנייה השנה שזוכה בציון המרבי של חמישה כוכבים בזכות ציוד סטנדרטי".

    גם לקוחותיה של קיה באירופה יכלו לזכות ברמת הגנה גבוהה יותר לו אנשי השיווק של החברה היו מחליטים למכור את ריו ופיקנטו החדשות עם מערכות בטיחות סטנדרטיות כנדרש בפרויקט Euro NCAP. ריו שמצוידת ב"חבילת בטיחות" קיבלה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציון של 93% בהגנה על הנהג והנוסע שלצידו, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו-59% למערכות הבטיחות, אלא שאותה מכונית נמכרת כסטנדרט ללא החבילה הזאת ובתצורה כזאת קיבלה רק 3 כוכבים עם 85% בהגנת היושבים מלפנים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו-25% בציון אמצעי הבטיחות.

    המצב של פיקנטו מעט פחות טוב מכיוון שגם עם חבילת הבטיחות היא מקבלת רק 4 כוכבים וציון הגנה של 87% על היושבים מלפנים ובלי ציוד בטיחות היא מקבלת 3 כוכבים ו-79%.
    עם זאת, בל נשכח שפיקנטו היא מכונית מיני זולה (באירופה), כלומר שעלות מערכות הבטיחות שלה גבוהה יותר, ביחס למחיר הכולל של המכונית, ושהיא מתמודדת בפלח שוק מול מתחרות שלא זכו לציונים המרביים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה חוסכת על הלקוחות שלה ומתרסקת ב-Euro NCAP

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.