• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    18 גלגלים במשקל כבד ללא נהג: ניסוי ראשון מסוגו למשאית אוטונומית יצא לדרך בכבישים הציבוריים שבמדינת נבאדה

    משאית פרייטליינר ללא נהג -1 (5)
    המספר המיוחד שמבדל בנבאדה כלי רכב ללא נהג

    בנבאדה, כידוע לכם, מקדשים את ההימורים, הזנות חוקית לחלוטין, ובקרוב – יתכן שאולי שכבר שמעתם על זה – גם הגראס יהיה שם חוקי.
    עם זאת, תנו לנו לנחש שאתם לא יודעים שכבר שלוש שנים יכול כל מי שחפץ בכך לקרוע את וגאס, ואת שאר כבישי נבאדה, במכונית ללא נהג, וכן שהחל מסוף השבוע האחרון אתם יכולים לעשות את זה אפילו במשאית עצומה בעלת 18 גלגלים שנוסעת בעצמה.

    חשוב להדגיש: גם במקומות אחרים בארצות הברית וברחבי העולם יוצאים כלי רכב בעלי יכולות נהיגה עצמאית לכבישים ציבוריים, בין אם במסגרת הניסוי של וולוו או מרצדס בתחום, או כחלק מהפרויקט השאפתני של גוגל לרכב אוטונומי. אך בעוד שבכל מקום בעולם נדרשים לצורך נסיעה כזו אישורים, נקיטת אמצעי זהירות מגוונים, רכבי ליווי ולעיתים אפילו סגירת כבישים, בנבאדה הסדירו את הנושא בחוק ופתרו חסמים שמנעו מרכבים אוטונומיים לצאת באופן חופשי אל הכבישים ולנוע ללא בעיה כמו כל רכב רגיל אחר. המגבלות היחידות הן שימוש במספרים ייחודים בצבע אדום, שמבדילים את הרכבים הללו מרכבים אחרים, והצורך שאדם בעל רישיון נהיגה יאכלס כל העת את עמדת הנהג ויוכל לתפוס את הפיקוד במקרה שמשהו משתבש.

    יוצאים לדרך כשברקע הסטריפ של וגאס
    יוצאים לדרך כשברקע הסטריפ של וגאס

    צוות הפיתוח של יצרנית המשאיות האמריקאית פרייטליינר השייכת לקונצרן דיימלר קיבל לאחרונה אישור מהרשויות בנבאדה לקחת את ההיתר לתנועה אוטונומית לקנה מידה גדול במשקל כבד והתחיל את הניסוי הראשון בעולם של משאית ללא נהג על כביש ציבורי לדרך, לא לפני שצוות המפתחים בחן היטב את הטכנולוגיה לאורך כ-16 אלף קילומטרים במסלול סגור.

    למעשה מדובר במשאית מתקדמת של החברה מיצור סדרתי עליה הותקנו מערכות נוספות הכוללות מכ"ם קדמי ומצלמות היקפיות מיוחדות שבשילוב אבזור בטיחותי המוצע גם בדגמים ביצור סדרתי, כמו מערכת לשמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית אקטיבית, מאפשרים למשאית לנסוע בעצמה.

    במקום לנהוג אפשר להתעסק בטאבלט
    במקום לנהוג אפשר להתעסק בטאבלט

    לדברי אנשי פרייטליינר משאיות אוטונומיות יכולות לשנות וליעל באופן משמעותי את מערך ההובלות היבשתי אם בעלויות התפעול ואם בהיבט הבטיחותי.

    הניסויים שנערכו עד כה בכלי רכב ללא נהג מציגים שיפור של כעשרה אחוזים בנתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים וחשוב מכך ביטול מוחלט של "הגורם האנושי" שלמעשה אחראי על 90 אחוזים מתאונות הדרכים שבמקרה של רכב כבד לרוב גורמות לתוצאות קטלניות.

    "כאשר חושבים על העתיד של עולם הרכב כולם מדברים על כלי רכב שיוכלו לנהוג בעצמם", הסביר וולפגנג ברנרד, ראש צוות הפיתוח של המשאית מטעם דיימלר, "אבל עד שלא נצבור מספיק קילומטראז' בשטח זה לא יהפוך למציאות ובוודאי לא יוכל להתקבל על ידי הציבור".

    משאית פרייטליינר ללא נהג -1 (3)
    עושים כבוד לצוות הניסוי בעת המעבר מעל ההובר דאם

    היציאה לדרך לוותה בטקס וכללה צילומים בכביש ממנו ניתן לראות את וגאס ברקע ובכביש העובר מעל סכר הובר המפורסם. בחודשים הקרובים המשאית האוטונומית צפויה לחרוש את נבאדה לאורכה ולרוחבה, כך שאם תגיעו בקיץ לנבאדה ופתאום תראו לידכם משאית ענקית ללא נהג, אל תבהלו.

    >> בעוד חמש שנים: משאיות ללא נהג על כבישי הולנד

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קורעים את וגאס במשקל כבד ללא נהג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.