• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית של החברה לישראל הפסידה כ-255 מיליון דולר בשנת 2013, אך מתכננת להסתער על שוק הרכב העולמי. על הכוונת: פולקסווגן, טויוטה, יונדאי ופורד. בשולי דו"ח שפרסמה היום החברה לישראל אפשר למצוא גם זיכרונות מימי בטר-פלייס – מיזם טעינת הרכב החשמלי פורק, אך הסב לחברה הפסד של כ-48 מיליון דולר

    קורוס, יצרנית הרכב הסינית שנמצאת בבעלות משותפת של החברה לישראל והיצרנית הסינית צ'רי, הפסידה בשנת 2013 כ-255 מיליון דולר (כ-890 מיליון שקלים). כך עולה מהדו"ח השנתי שפרסמה היום (ה') החברה לישראל, שנמצאת בבעלות משפחת עופר. על-פי הדו"ח, קורוס – שהחלה לשווק את הדגם הראשון שלה בסוף השנה שעברה – מתכננת לגייס בשנתיים הקרובות כ-1.5 מיליארד דולר (כ-5.2 מיליארד שקלים) למימון פעילותה.

    הדגם הראשון של קורוס, ה-3 סדאן, נמסר ללקוח ראשון (בסין) ב-31 בדצמבר אשתקד, ובמהלך השנה הקרובה צפויה החברה להתחיל בשיווק של דגם שני – גרסת האצ'בק של ה-3. בנוסף, החברה נמצאת בשלבי פיתוח של שני דגמים נוספים: קרוס-אובר ורכב פנאי. ניסויים באב-טיפוס של דגם הקרוס-אובר כבר החלו, אולם רכב הפנאי עוד נמצא בשלבים של אישור העיצוב.

    למרות שבעבר אמר בעל השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, כי קורוס תתחרה ביצרניות יוקרה כמו ב.מ.וו או אודי, בדו"ח השנתי של החברה הוצבו יעדים מעט עממיים יותר: "להערכת המיזם המשותף (קורוס, ש.ה), עם כניסתו לייצור ולשיווק מסחרי יהיו יצרני הרכב הקיימים, האירופאים, האמריקאים, הקוריאנים והיפנים – כגון פולקסווגן, פורד, ג'נרל מוטורס, יונדאי, טויוטה – המתחרים העיקריים של המיזם".

    מול המתחרות האירופאיות והיפניות, כך ממשיך הדו"ח של החברה לישראל, צפויה קורוס להציע כמה יתרונות: "מחיר תחרותי לעומת קבוצת ההשוואה, עיצוב ייחודי עם פרופורציות נאות, מערכת בידור וממשק טכני-אנושי איכותיים, וכן פנים רכב נוח ואגרונומי". מהדו"ח גם עולה שקורוס מעריכה שבכל הנוגע לשוק הסיני, היא תיתפס על-ידי הלקוחות הפוטנציאליים כמותג "ברמה גבוהה ובאיכות בינלאומית".

    על-פי הדו"ח שפורסם היום, בשנת 2013 השקיעה החברה לישראל בקורוס כ-138 מיליון דולר, ובינואר 2014 השקיעה החברה ביצרנית הסינית כ-41 מיליון דולר נוספים. יש לזכור כי רק בסוף 2013 החלה היצרנית בשיווק של דגם ראשון (ויחיד), ולכן לא נרשמו עד עתה הכנסות משמעותיות.

    בדו"ח אפשר למצוא גם זיכרונות מהרפתקה קודמת של החברה לישראל בתחום הרכב: בטר-פלייס, מיזם טעינת הרכב החשמלי של שי אגסי, היה בבעלות החברה (כשליש ממניות המיזם היו בידי החברה), והסב לה הפסדים של מאות מיליוני דולרים. על-פי הדו"ח, עד שהחלו הליכי הפירוק של המיזם במאי 2013, השקיעה החברה לישראל בבטר-פלייס כ-326 מיליון דולר (כ-1.1 מיליארד שקלים), וזאת מתוך יותר מ-800 מיליון דולר שהושקעו במיזם בסך הכל בחמש וחצי שנות פעילותו.

    למרות שהחברה לישראל הכריזה על פירוק בטר-פלייס כבר במאי אשתקד, נזקיו הכלכליים של המיזם עוד ניכרים בדו"ח הכספי שפורסם היום: מתברר שהמיזם הסב לחברה הפסד של כ-48 מיליון דולר, או כ-168 מיליון שקלים, בשנת 2013 (כולל הפרשה לירידת ערך, בסך של כ-29 מיליון דולר).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קורוס הפסידה רבע מיליארד דולר ב-2013, אבל אופטימית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.