• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הפסדיה של יצרנית הרכב הסינית-ישראל קורוס מעמיקים: הפסדי היצרנית בין ינואר וספטמבר 2014 כפולים מאלה שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. ומה צפוי בשנים הקרובות? על-פי דו"ח כספי שפרסמה היום החברה לישראל, בעלת מחצית ממניות היצרנית, קורוס תמשיך להפסיד לפחות עד שנת 2016

    יצרנית הרכב הסינית-ישראלית קורוס, שנמצאת בבעלות משותפת של החברה לישראל והיצרנית הסינית צ'רי, רשמה בין ינואר וספטמבר 2014 הפסד של כ-232 מיליון דולר (או כ-900 מיליון שקלים), לעומת הפסד של כ-111 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדו"ח כספי שפרסמה היום (ג') החברה לישראל, שנמצאת בבעלות משפחת עופר. ברבעון השלישי לבדו הפסידה קורוס כ-95 מיליון דולר (כ-366 מיליון שקלים, לעומת כ-48 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

    למרות שהחלה בפעילות מסחרים לפני כשנה, נתונים שמתפרסמים היום מגלים כי קורוס אינה מצליחה להשיג דריסת רגל בשוק הרכב הסיני: בתקופת הדו"ח (שלושה רבעונים) מכרה היצרנית פחות מ-4,500 מכוניות משני דגמים (3 האצ'בק ו-3 סדאן). ברבעון השלישי של 2014 מכרה היצרנית כ-1,880 מכוניות – מספר דומה למספר המכוניות שנמכרו ברבעון השני. על-פי הדו"ח של החברה לישראל, היקף המכירות הנמוך מיוחס בעיקרו לעיכובים בהקמת רשת מפיצים בסין – בעיות עליהן דיווחה היצרנית בכל רבעון בשנה האחרונה.

    מהדו"ח שפרסמה החברה לישראל עולה עוד כי קורוס שינתה את תחזיותיה לשנים הקרובות, וכעת מעריכים שם כי היקף המכירות יהיה נמוך מכפי שפורסם בעבר. בנוסף, היצרנית צופה כי תמשיך להפסיד עד 2016 לכל הפחות. בחברה לישראל מציינים כי עד כה השקיעו בקורוס סכום של כ-600 מיליון דולר (או כ-2.3 מיליארד שקלים), ולמשקיעים בחברה לישראל כדאי לשים לב להערכות לפיהן היצרנית "צופה גידול משמעותי בעלויות בתקופה (ש)בה היא משיקה את מלוא מגוון דגמיה למכירה" – סימן ברור לכך שהחברה לישראל עשויה להידרש להזרים עוד כספים רבים לקורוס.

    בתחילת החודש נפוצו שמועות לפיהן עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, עשוי להפסיק את מעורבותו בקורוס על-רקע ההפסדים והעיכובים במימוש התוכנית העסקית של היצרנית. אולם, במכתב ששלח ליומון הכלכלי וול-סטריט ג'ורנל הבהיר עופר כי הוא מחויב ליצרנית הסינית-ישראלית. על-פי הוול-סטריט ג'ורנל, עופר כתב כי "אין ספק שנגדל את החברה הזו כך שתהיה (יצרנית) מכובדת ורווחית, תחילה בסין, שוק הבית שלנו".

    עם זאת, דברים שאמר יו"ר קורוס, גואו צ'יאן, בכנס שנערך בחודש שעבר מלמדים כי דרכה המסחרית של היצרנית הצעירה קשה משמעותית מכפי שהעריכו בעליה בתחילה. על-פי דיווח שפורסם בוול-סטריט ג'ורנל, יו"ר היצרנית הודה כי המודעות לקורוס בקרב צרכנים בשוק הסיני רחוקה מאוד מכפי שחזו בכיריה. יו"ר קורוס גם אמר כי "אם מותג חדש רוצה להתקבל, זה דורש הרבה מאוד מאמץ… אם זה היה (קורה) לפני חמש שנים, זה היה קל יותר".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קורוס עולה ביוקר למשפחת עופר: הפסידה כרבע מיליארד דולר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.