קולה במקום שמן מנוע – רעיון טוב או אסון?

קולה היא ללא ספק המשקה המוגז המפורסם בעולם. מעבר להיותה ממכרת מאוד יש הטוענים כי קולה יעילה לפתיחת סתימות, ניקוי אסלות והסרת חלודה. כמה חבר'ה מפילנד החליטו לבדוק איך היא כתחליף לשמן מנוע
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

קוקה קולה היא ללא ספק המשקה המוגז הפופולרי בעולם ואין כמעט מדינה בה היא לא נמכרת, אבל מעבר לעובדה שמיליארדי בני אדם שותים אותה ומאות מיליונים מגדירים את עצמם כמכורים לה, יש כל העת אנשים שמתעקשים למצוא לנוזל הכהה שימושים נוספים: יש מי שטוען שמדובר בנוזל ניקוי משובח לאסלות, אחרים טוענים שהוא יכול לשמש כמסיר חלודה ויש גם מי שבחנו את הריאקציה שלו במגע עם חומרים אחרים, סוכריות מנטוס למשל.

עוד ב-TheCar: 
נס פך השמן: המצאה שתאפשר לכם להחליף שמן ברכב תוך פחות מדקה 
טוב שמן טוב משמן רע 
חברת 'טן' מציגה: כך הורסים מנוע עם עודף שמן 

לפני כמה חודשים הבאנו לכם כאן את סיפורו של קשיש בן 73 מלטביה שהחליט לבזבז את כספי הפנסיה שלו על ניסוי חשוב לאנושות שכלל קפיצה עם אוטו לתוך בריכת 12 אלף ליטרים של קולה. כעת החבר'ה הפינים מערוץ היוטיוב "Beyond the press", המתמקד בניסויים שונים שתכליתם להרוס דברים, החליטו לנסות האם קולה יכולה לשמש כתחליף לשמן מנוע.

על אף שלא צריך להיות כימאי גדול או מכונאי מדופלם כדי להבין שמשקה מסוכר חלקלק שמתפרק בחום לא באמת יכול להחליף נוזל שמנוני שמתוכנן לעבוד בחום גבוה, הפינים המסורים החליטו לבחון זאת בכל זאת ולצורך הניסוי המדעי הם נידבו פורד אסקורט מסוף שנות התשעים.

בתחילת הניסוי שמן המנוע נוקז ובמקומו הושמו כ-4 ליטרים של קולה. לאחר מכן הגיע הזמן לסובב את הסוויץ' ובאופן מפתיע משהו המנוע ניעור לחיים ללא היסוס ובשניות הראשונות גם עבד ללא בעיה.
לאחר זמן מה בסיבובי מנוע גבוהים למדי נשמעו מעת לעת כמה רעשים משונים אבל המנוע עדיין המשיך לעבוד ללא בעיה.
המצלמות שהוצבו מכל זווית כדי לתעד את הפיצוץ הגדול היו מוכנות, אך זה לא הגיע והמנוע המשיך לעבוד ולעבוד עד שלפתע הוא השתנק וכבה בצורה נטולת כל דרמה.

מאחר שאף טלטל לא עף מהאגזוז ומשום שלפחות במבט ראשון הכל נראה שלם ובמקומו הוחלט לנסות להניע את המנוע פעם נוספת כדי שזה יחזיר נשמתו לבורא בדרך ספקטקולרית יותר, אך ללא הצלחה והמנוע הזקן פשוט סירב לחזור לקחת חלק במסע ההתעללות הזה.
לדעתנו יתכן שהבעיה נעוצה בבחירה בקולה רגילה ולא בדיאט קולה, שכן כידוע קולה מכילה כמויות עצומות של סוכר שבעת חימום הופך לקרמל דביק שאולי פשוט תקע את פעולת הגל הארכובה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.