• Ad
  • צפו: רובוט יצא למסע דרכים באמריקה

    אחרי שחצה את קנדה וטייל בהולנד ובגרמניה, Hitchbot, הרובוט הטרמפיסט הראשון בעולם, יצא בסוף השבוע למסע נוסף - הפעם ברחבי ארצות הברית. האם הרובוט הקטן והדעתן ישלים את המסע מחוף לחוף?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Hitchbot1אחרי שחצה בשנה החולפת את קנדה, גרמניה והולנד בטרמפים, Hitchbot יצא בסוף השבוע להרפתקה נוספת, הפעם בדמות מסע מחוף לחוף בארצות הברית.
    כפי שאולי הבנתם משמו, Hitchbot אינו טרמפיסט אנושי רגיל אלא רובוט במימדים הדומים לאלה של ילד כבן 6.

    רובוט הטרמפים מצויד במערכת GPS לאיתור, קישוריות סלולרית, מצלמה ואפילו בוסטר מובנה נשלף שמאפשר לנהגים להושיב אותו ברכב באופן בו המצלמה שלו יכולה לתעד את הדרך. הוא מופעל על ידי פנלים סולריים שמכסים את פלג גופו העליון ובעת נסיעה ברכב הוא תוכנת לבקש שיטענו את הסוללות שלו על ידי חיבור למצת הרכב.
    יתרה מזאת, Hitchbot גם מצויד ביכולת דיבור והבנה חלקית ואחרי שהוא מציג את עצמו הוא מזמין את הנהגים שאספו אותו לחלוק עימו סיפורים או חוויות מעניינות ובעזרת יכולות זיהוי קול ועיבוד הוא יכול לנהל שיחת חולין ולהיעזר במקורות מידע כמו ויקיפדיה וגוגל כדי למצוא תשובות ונושאי שיחה.
    עם זאת, על אף שמדובר ברובוט די מתוחכם אין לו יכולת תנועה והוא תלוי לחלוטין באנשים שהוא פוגש בדרך.
    גם מבחינת מראה Hitchbot הוא לא בדיוק המילה האחרונה ולמעשה מזכיר יותר משהו שילדים בנו בשיעור מלאכה בבית ספר יסודי.
    בכל מקרה, אותו מראה חמוד ולא מאיים הוא כנראה מה שאפשר לו להקסים את דרכו לתוך כמעט כל רכב ולגרום לאנשים לשתף אותו בסיפורים מחייהם.
    הרובוט ההרפתקן, מצידו, פרסם במהלך המסעות הקודמים יומן מסע בבלוג אישי שכלל תמונות וסרטונים מהדרך ואת סיפוריהם של הנהגים שפגש.

    Hitchbot2

    Hitchbot5בסוף השבוע, כאמור, הוא ייצא למסע במדינה שהמציאה את ה-ROAD TRIP – ארצות הברית.
    נקודת היציאה נקבעה למוזיאוןPeabody Essex שבסמוך לבוסטון שבמזרח ארצות הברית ו- Hitchbotמעוניין להגיע בסופו של המסע לסן פרנסיסקו שלחוף האוקיאנוס השקט, במערב ארצות הברית.
    בדרך רובוט הטרמפים מעוניין לבקר באתרים חשובים בארצות הברית כמו טיימס סקוור בניו יורק, מילניום פארק באילינוי, הר ראשמור בדקוטה הדרומית, הגרנד קניון באריזונה ועוד, והוא מקווה שהאנשים הטובים שיאספו אותו יאפשרו לו לראות הרבה מאמריקה.

     

    "זה בראש וראשונה מחקר אנתרופולוגי", מציינת פראוק זלר, חוקרת ראשית במיזם. "בעידן בו כל העת יש סביבנו יותר מחשבים ורובוטים אנשים רבים נוטים להתלבט האם אפשר לסמוך על רובוטים וסבורים שיום אחד הם ישתלטו על חיינו.
    בפרויקט הזה אנו הופכים את הדיון ובעצם שואלים האם רובוטים יכולים לסמוך על אנשים? שהרי ל-Hitchbot אין יכולת תנועה ובחירה על מי לסמוך ועל מי לא.
    עד כה ההצלחה הייתה הרבה מעבר למצופה, ואנחנו מקווים שגם המסע בארצות הברית יהיה מוצלח".

    אז אם אתם מטיילים בדרכים בארצות הברית הקיץ ורואים יצור קטן ומוזר בצד הדרך, אל תתביישו לעצור, לאסוף אותו לרכבכם ולהעניק לו חוויה ישראלית חמה וייחודית שאפילו רובוט חסר נשמה לא יוכל להתעלם ממנה.

    עוד על מסעות ב-TheCar:
    הגודל לא קובע: מסע דרכים אפי על קטנוע 50 סמ’ק
    פולקסווגן עושה את אמריקה בפחות מ-300 דולר

    Hitchbot1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.